PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o pracę czy kontrakt

  • 1. Data: 2003-11-21 10:19:51
    Temat: Umowa o pracę czy kontrakt
    Od: marcolphus <n...@z...mojego.maila>

    Mam takie pytanko:
    Gdybyście mieli do wyboru podpisać umowę o pracę lub podpisać kontrakt
    (czyli działalność gospodarcza, wystawianie faktur za świadczone usługi
    itp.) to co byście wybrali???
    Jakie są wady i zalety każdego z tych rozwiązań???
    --
    == gry dodawane do czasopism ============== http://www.markolf.fr.pl ==
    == http://members.tripod.com/markolf ==== complete fluke discography ==

  • 2. Data: 2003-11-21 15:39:40
    Temat: Re: Umowa o pracę czy kontrakt
    Od: "Kamil" <b...@g...pl>

    ja bym wybral dzialalnosc gospodarcza pod warunkiem, ze:
    - moje faktury pozwolilyby na placeni wiekszego zusu i II filau niz
    minimalny mozliwy dla dzialanosci ( jakies 600 pln). Wychodze z zalozenia ze
    oszczedzam na swoja starosc, nawet jesli zus jest do bani
    - mialbym prawo do platnego urlopu (kwestia ustalen z zatrudniajacym

    Zalety
    - siedziba firmy w domu wiec w koszty idzie troche czynszu, telefon
    stacjonarny, oplata za stale lacze do netu, oprocz tego w koszty leci
    prywatna komorka, koszty zwiazane z prywatnym samochodem (paliwo, czesci,
    przeglady), prenumerata prasy biznesowej i codzinnej, wszystki inne
    duperele, ktore tylko pozornie i zwierzchu wygladaja na to ze maja zwiazek z
    praca
    - amortyzuje sie prywatny komputer i inny hardware, ktory przeciez jest
    sluzbowy
    - dla platnika VAT mozliwosc odliczenia VATu .
    - nowa stawka podatku PIT az tylko 19% (w porownaniu z tym co wczesnij, toi
    tak niezle fajne)

    Wady:
    nie mam czasu na ksiegi rzychodow i rozchodow, wiec trzeba sie z tym
    zwrucic do biura rachunkowego i za to trzeba placic

    ja generalnie jestem bardzo zadowolony ze wzgledu na to, ze mi sie o
    inansowo oplaca i nie jestm przy tym pozbawiony prawa do platnego urlopu.
    Zrob sobie symlacje na ile bedziesz wystawial fakture i czy po wszystkich
    oplatah bedzie ci sie to oplacalo.

  • 3. Data: 2003-11-23 21:16:47
    Od: "gonia i zeniu" <m...@i...pl>

    Plusy:
    Jak wyżej napisał Kamil,
    - amortyzujesz koszty czyli: telefony auta, czynsz za lokal (mieszkanie
    jeżeli jest siedziba twojej działalności gospodarczej ) itd.
    - opłaca się przy wysokiej pensji - płacisz minimalny ZUS (jednak chyba
    jakieś 500 zł)
    przy pensji na umowę o prace płacisz procent od pensji brutto
    - warto zastrzec w kontrakcie minimalny okres współpracy i możliwość
    rozwiązania za wypowiedzeniem a nie ze skutkiem natychmiastowym, żeby nie
    było tak, że z dnia na dzień ci dziękują

    minusy:
    - jw jeżeli nie zastrzegniesz sobie terminu wypowiedzenia dla rozwiązania
    kontraktu
    - sam sobie prowadzisz księgowość, pilnujesz odprowadzanie zaliczek i ZUS-u,
    jest to pewna upierdliwość