PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę czy kontrakt › Re: Umowa o pracę czy kontrakt
    From: "Kamil" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o pracę czy kontrakt
    Date: Fri, 21 Nov 2003 16:39:40 +0100

    ja bym wybral dzialalnosc gospodarcza pod warunkiem, ze:
    - moje faktury pozwolilyby na placeni wiekszego zusu i II filau niz
    minimalny mozliwy dla dzialanosci ( jakies 600 pln). Wychodze z zalozenia ze
    oszczedzam na swoja starosc, nawet jesli zus jest do bani
    - mialbym prawo do platnego urlopu (kwestia ustalen z zatrudniajacym

    Zalety
    - siedziba firmy w domu wiec w koszty idzie troche czynszu, telefon
    stacjonarny, oplata za stale lacze do netu, oprocz tego w koszty leci
    prywatna komorka, koszty zwiazane z prywatnym samochodem (paliwo, czesci,
    przeglady), prenumerata prasy biznesowej i codzinnej, wszystki inne
    duperele, ktore tylko pozornie i zwierzchu wygladaja na to ze maja zwiazek z
    praca
    - amortyzuje sie prywatny komputer i inny hardware, ktory przeciez jest
    sluzbowy
    - dla platnika VAT mozliwosc odliczenia VATu .
    - nowa stawka podatku PIT az tylko 19% (w porownaniu z tym co wczesnij, toi
    tak niezle fajne)

    Wady:
    nie mam czasu na ksiegi rzychodow i rozchodow, wiec trzeba sie z tym
    zwrucic do biura rachunkowego i za to trzeba placic

    ja generalnie jestem bardzo zadowolony ze wzgledu na to, ze mi sie o
    inansowo oplaca i nie jestm przy tym pozbawiony prawa do platnego urlopu.
    Zrob sobie symlacje na ile bedziesz wystawial fakture i czy po wszystkich
    oplatah bedzie ci sie to oplacalo.