PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o prace > 3 lat, a wypowiedzenie

  • 1. Data: 2006-12-15 10:24:50
    Temat: Umowa o prace > 3 lat, a wypowiedzenie
    Od: "mlca" <m...@w...pl>

    Witam,

    Mam w umowie o pracę wpisane: miesięczny okres wypowiedzenia. Umowa
    oczywiście była skonstuowana w momencie mojego zatrudnienia. W czasie, gdy
    minęły 3 lata pracy nikt z kadr nie poinformował mnie nawet o fakcie, iż
    miał by mnie obowiązywać 3 miesieczny okres wypowiedzenia.

    W związku z powyższym mam pytanie: jaki okres wypowiedzenia mnie dotyczy? 3
    czy 1 miesięczny? Oczywiście przy założeniu, że to ja, pracownik, chciałbym
    rozwiązać takową umowę.

    Oraz drugie pytanie: w jaki sposób ów 3 miesięczny okres wypowiedzenia
    zaczyna działać? Czy powinien znaleźć się w mojej umowie takowy zapis (np. w
    formie aneksu)?

  • 2. Data: 2006-12-15 15:29:35
    Temat: Re: Umowa o prace > 3 lat, a wypowiedzenie
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 15 Dec 2006 11:24:50 +0100, "mlca" <m...@w...pl>
    zakodował:

    > Mam w umowie o pracę wpisane: miesięczny okres wypowiedzenia.

    Jeżeli masz umowę na czas nieokreślony, to obowiązuje lepszy zapis.
    Ogólnie przyjmuje się, że dłuższy okres wypowiedzenia jest lepszy -
    więc do 3 lat miałeś miesiąc (od pierwszego dnia pracy) a teraz
    obowiązuje KP - bo dłuższy.

    >Oraz drugie pytanie: w jaki sposób ów 3 miesięczny okres wypowiedzenia
    >zaczyna działać? Czy powinien znaleźć się w mojej umowie takowy zapis (np. w
    >formie aneksu)?

    To, kiedy zaczyna jest problematyczne. Ważne, że kończy się z upływem
    trzeciego pełnego miesiąca kalendażowego od momentu złożenia
    wypowiedzenia.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 3. Data: 2006-12-18 09:50:18
    Od: "mlca" <m...@w...pl>

> [...]
    > Ogólnie przyjmuje się, że dłuższy okres wypowiedzenia jest lepszy -
    > więc do 3 lat miałeś miesiąc (od pierwszego dnia pracy) a teraz

    No tak, ale czy przyjmuje się zawsze okres dłuższy? A co jeśli z mojego
    punktu widzenia okresem "lepszym" jest okres krótszy?

    Z tego co mi się wydaje to przepisy KP stosuje się na zasadzie wyboru:
    "lepsze dla pracownika" - jednakże mogę się mylić.

    > To, kiedy zaczyna jest problematyczne. Ważne, że kończy się z upływem
    > trzeciego pełnego miesiąca kalendażowego od momentu złożenia
    > wypowiedzenia.

    Tak, to rozumiem. Pytanie tylko, czy zapis o okresie wypowiedzenia powinien
    znaleźć się w umowie o pracę (w przypadku jego wydłużenia "z urzędu") czy
    nie ma takiego obowiązku?

  • 4. Data: 2006-12-18 16:27:17
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 18 Dec 2006 10:50:18 +0100, "mlca" <m...@w...pl>
    zakodował:

    >No tak, ale czy przyjmuje się zawsze okres dłuższy? A co jeśli z mojego
    >punktu widzenia okresem "lepszym" jest okres krótszy?

    Ważne jest, co w momencie podpisywania umowy było obiektywnie lepsze -
    a nie w danej sytuacji po jakimś czasie, gdy chcesz rozwiązać umowę.
    Oczywiście sytuacja jest sporna i sąd może interpretować to jak
    zechce. Jednak ogólnie przyjmuje się, że w momencie zawierania umowy
    dłuższy okres wypowiedzenia jest lepszy dla pracownika.

    >Tak, to rozumiem. Pytanie tylko, czy zapis o okresie wypowiedzenia powinien
    >znaleźć się w umowie o pracę (w przypadku jego wydłużenia "z urzędu") czy
    >nie ma takiego obowiązku?

    Zwyczajnie jeżeli jakiś zapis w umowie jest gorszy niż KP, to
    obowiązuje KP.