PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzieło...

  • 1. Data: 2003-05-18 20:58:43
    Temat: Umowa o dzieło...
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Załóżmy, że ktoś jest bezrobotnym, załóżmy że hmm bez prawa do zasiłku,
    załóżmy że dostał pracę ale za grosze i na umowę o dzieło i co?? Zakład mu
    składek zdrowotnych nie płaci, jeśli więc wyrejestruje się z pośredniaka i
    zachoruje to będzie musiał sam za leczenie zapłacić. Ktoś ma pomysł jak
    rozwiązać problem??

    --
    motto
    icq: 238159966

  • 2. Data: 2003-05-18 22:31:07
    Temat: Re: Umowa o dzieło...
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "motto" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zachoruje to będzie musiał sam za leczenie zapłacić. Ktoś ma pomysł jak

    Zdaje sie (gdzies slyszalem, musisz potwierdzic w zus), ze mozna
    samodzielnie oplacac samo ubezpieczenie zdrowotne (np ktos niepracujacy
    utrzymuje sie z kapitalu)

    pzdr
    krzysztof

  • 3. Data: 2003-05-19 06:11:42
    Od: Kuroi Bonza <bonza@{bleble}wp.pl>

    motto wrote:

> [...]
    > wyrejestruje się z pośredniaka i zachoruje to będzie musiał sam za
    > leczenie zapłacić. Ktoś ma pomysł jak rozwiązać problem??

    Najczesciej ludzie w firmie nie podaja, ze sa w posredniaku...
    Z tym samodzielnym oplacaniem skladek, to jest tak, ze jak jeszcze
    byly kasy chorych, to mozna bylo samodzielnie placic zdrowotne (ok.
    200 /msc). Teraz nie wiem jak jest.
    A jezeli cokolwiek pytasz w zusie, to kaz sobie to dac na pismie z
    podstawa prawna! nic 'na gebe". Potem sie wypra. ja tak mialem.

    Dariusz
    pager 0642299084
    icq 172046816; gg 5358021
    http://www.kaizen.cracow.pl

  • 4. Data: 2003-05-19 07:18:56
    Od: "Agnieszka" <a...@N...o2.pl>

    > Najczesciej ludzie w firmie nie podaja, ze sa w posredniaku...

    no to potem sie posredniak msci....

  • 5. Data: 2003-05-19 09:08:23
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kuroi Bonza napisał:

> [...]
    > A jezeli cokolwiek pytasz w zusie, to kaz sobie to dac na pismie z
    > podstawa prawna! nic 'na gebe". Potem sie wypra. ja tak mialem.

    Nadal można - jak sam nie znajdziesz, a będziesz potrzebował [nie lubię
    sie męczyć nadaremno] to znajdę Ci link do dawnej Mazowieckiej Kasy
    Chorych - tam wszystko ładnie tłumaczą, łącznie z aktualną składką.
    Tylko musisz mieć ostatnie druki ZUSowskie z pośredniaka i nie
    zastanawiać się dłużej niż 3 miesiące nad tym ubezpieczeniem, bo
    zapłacisz "frycowe".

    Flyer

  • 6. Data: 2003-05-19 17:29:36
    Od: "motto" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Kuroi Bonza" <bonza@{bleble}wp.pl> napisał w wiadomości
    > (ok. 200 /msc).
    Ojej to mu nie powiem, bo on dostaje za robotę około 130zł/msc.

  • 7. Data: 2003-05-20 09:00:19
    Od: Basia Zygmańska <j...@s...gliwice.pl>

> [...]
    pośredniaka i
    > zachoruje to będzie musiał sam za leczenie zapłacić. Ktoś ma pomysł

    A nie ma w bliskiej rodzinie nikogo pracującującego, lub np. na rencie
    (żonę, rodziców), kto mógłby go zgłosić do ubezpieczenia ?
    Składka nie jest ani trochę powiększona, wypełnia sie tylko i wysyła
    do ZUS odpowiedni druczek.

    Szczegółów można zapewne szukać na stronie ZUS (kto może zgłosić).

    Oczywiście to nie są składki na ZUS, ale tylko na ubezpieczenie
    zdrowotne.

    Pozdrowienia.

    Basia

  • 8. Data: 2003-05-20 19:01:29
    Od: "motto" <m...@o...pl>

> [...]
    > Z tym samodzielnym oplacaniem skladek, to jest tak, ze jak jeszcze
    > byly kasy chorych, to mozna bylo samodzielnie placic zdrowotne (ok.
    Hahahaha on zarabia 130 zł na rękę to jak ma te 200 zapłacić??