PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umowa o dzielo

  • 1. Data: 2002-05-16 17:10:27
    Temat: Umowa o dzielo
    Od: "Artur" <m...@p...onet.pl>

    Od prawie roku jestem na bezrobociu. Jestem zarejestrowany w Grockim
    Urzędzie Pracy. Dzisiaj dostalem propozycje zatrudnienia na umowe o dzieło.
    Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu znaczenia w/w umowy. I jak to się ma to
    bezrobocia. Dziękuję za pomoc.
    Artur
    mailto:m...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-05-16 20:25:12
    Temat: Re: Umowa o dzielo
    Od: "Wrangler" <a...@i...pl>

    I jak to się ma to bezrobocia. Dziękuję za pomoc.

    Tak się ma że po wykonaniu prac lub dzieła nadal będziesz bezrobotny, bo
    umowa się skończy ...... przykre ale tak to w tym kraju wygląda !!!

    Pozdrawiam
    Wrangler

  • 3. Data: 2002-05-16 21:06:14
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "Artur" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    dzieło.
    > Bardzo proszę o pomoc w wyjaśnieniu znaczenia w/w umowy. I jak to się ma

    Umowa o dzielo oznacza, ze podpisujac ja zobowiazujesz sie do wykonania
    przewidzianego w niej zadania w okreslonym czasie za okreslona zaplate. W
    umowie o dzielo musi zostac konkretnie okreslone zadanie, ktore masz wykonac
    (efekt, jaki musisz osiagnac - np. gotowy scenariusz, 12 krzesel w stylu
    gdanskim w/g projektu czy uprzatniecie ulicy Zamkowej po odbywajacym sie na
    niej festynie pierwszomajowym). Jezeli nie masz okreslonego w niej
    konkretnego efektu do osiagniecia, a jedynie okreslenie rodzaju wykonywanej
    pracy (np. prace magazynowe - pomocnik magazyniera czy kierowca) - bedzie to
    umowa - zlecenie.
    A do bezrobocia ma sie to tak, ze dostajesz konkretna kase za wykonanie
    konkretnego zadania. Nie masz co prawda stalej pracy, ale i z pracodawca nie
    wiaza Cie zadne zobowiazania po wykonaniu przedmiotu umowy.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 4. Data: 2002-05-17 07:53:13
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl> napisał w
    wiadomości news:ac1b09$fhh$1@news.tpi.pl...
    > Umowa o dzielo oznacza, ze podpisujac ja zobowiazujesz sie do wykonania
    > przewidzianego w niej zadania w okreslonym czasie za okreslona zaplate.

    Nie zadania, tylko dzieła (np. program komputerowy, instrukcja obsługi,
    obraz, książka itp). Rozwożenie pizzy nie może odbywać się na podstawie
    umowy o dzieło. Do tego wykonawca odpowiada za jakość dzieła (w przypadku
    umowy o pracę czy zlecenia ma dołożyć wszelkich starań, ale za jakość dzieła
    nie odpowiada).

> [...]
    nie
    > wiaza Cie zadne zobowiazania po wykonaniu przedmiotu umowy.

    Nie masz pracy, nie liczy się do stażu pracy, nie ma urlopu itp - generalnie
    nie podpada pod KP. Jest to umowa cywilnoprawna.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-05-17 11:01:45
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    > Nie zadania, tylko dzieła (np. program komputerowy, instrukcja obsługi,
    > obraz, książka itp).

    No, moj blad w okresleniu.

    > Nie masz pracy, nie liczy się do stażu pracy, nie ma urlopu itp -
    generalnie
    > nie podpada pod KP. Jest to umowa cywilnoprawna.

    A w CV mozesz wpisac, ze jednak cos robiles, kiedy byles bezrobotny, a nie
    siedziales z zalozonymi rekami.

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

    PS. A jezeli bylaby to bardzo wazna pizza, ktora czlowiek ma dostarczyc w
    okreslonym dniu, na scisle okreslona godzine okreslonej osobie? Bedzie to
    zlecenie czy dzielo?

  • 6. Data: 2002-05-17 14:23:43
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl> napisał w
    wiadomości news:ac327d$jv3$1@news.tpi.pl...
    > PS. A jezeli bylaby to bardzo wazna pizza, ktora czlowiek ma dostarczyc w
    > okreslonym dniu, na scisle okreslona godzine okreslonej osobie? Bedzie to
    > zlecenie czy dzielo?

    Dostarczenie pizzy na pewno nie będzie dziełem, wykonanie jej IMO może być
    ;)

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2002-05-17 15:47:40
    Od: "Xena d. Bazyl" <t...@l...com.pl>

> [...]
    Bedzie to

    > Dostarczenie pizzy na pewno nie będzie dziełem, wykonanie jej IMO może

    dostarczenie pizzy będzie dziełem, bo zapłata zależna jest od efektu.
    Jak pizza nie zostanie dostarczona mamony nie będzie.

    --
    Pozdrówka
    Tatiana

  • 8. Data: 2002-05-18 07:28:56
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    > dostarczenie pizzy będzie dziełem, bo zapłata zależna jest od efektu.
    > Jak pizza nie zostanie dostarczona mamony nie będzie.

> [...]

    dostarczenie piccy jest wykonaniem ZLECENIA (POLECENIA) dostarcenia piccy w
    okreslone miejsce, o okreslonej godzinie, w okreslony sposob, w okreslonym
    stanie, itd.
    > Jak pizza nie zostanie dostarczona mamony nie będzie< bo zlecenie nie
    zostało wykonane.
    Ta czynnosc napewno nie jest dziełem.
    svobo

  • 9. Data: 2002-05-18 09:45:10
    Od: ".Barman" <b...@P...MIELONKI.barman.biz.pl>

    Użytkownik "svobo" <s...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Ta czynnosc napewno nie jest dziełem.

    OK.
    A czy dzielem bedzie "pozyskanie do wspolpracy klienta (nazwa firmy) -
    podpisanie z nim umowy o wspolpracy w zakresie (zakres)"?

    Pzdr.

    Marcin/.Barman