PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zerwanie umowy o dzielo

  • 1. Data: 2002-05-16 07:50:34
    Temat: Zerwanie umowy o dzielo
    Od: "Marek Pszczolka" <m...@p...onet.pl>

    Co mi grozi jesli zerwe umowe o dzielo? Mam umowe na 3 miesiace, platne co
    miesiac. Nie wzialem jeszcze zadnych pieniedzy, pracuje 3 tygodnie. Mam na
    oku inna prace, ktora bym mial zaczac tuz po mojej pierwszej wyplacie.
    Czy jesli odejde po wyplacie, to chyba bede ja musial oddac? Tylko czy nie
    grozi mi jeszcze jakies odszkodowanie?

  • 2. Data: 2002-05-16 08:34:06
    Temat: Re: Zerwanie umowy o dzielo
    Od: "monia" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > oku inna prace, ktora bym mial zaczac tuz po mojej pierwszej wyplacie.
    > Czy jesli odejde po wyplacie, to chyba bede ja musial oddac? Tylko czy nie
    Pytanie jak masz zawartą umowę. Jeśli umowa zawarta jest na wykonanie
    określonej rzeczy w ciągu trzech miesięcy i wynagrodzenie jest płatne za
    wykonanie całej pracy (ratalnie, co m-c) to mogą zażądać zwrotu, jeśli
    natomiast co m-c masz płatne za określoną część wykonanej pracy to chyba
    nie, ale możesz mieć też klauzulę o nie wykonaniu pracy i odszkodowania z
    tym związane. Musisz według mnie dokładnie przeczytać Swoją umowę o dzieło.
    Nie masz jakiegoś znajomego prawnika, lub kogoś kto się tym zajmuje. Trudno
    jest gdybać na temat umowy gdy nie ma jej przed sobą. Sama mam trochę z tym
    styczności i wiem, że czasami jedno słowo wszystko zmienia.
    Pozdrowienia Monia

  • 3. Data: 2002-05-16 10:14:48
    Od: "svobo" <s...@p...pl>

    Użytkownik "Marek Pszczolka" <m...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:abvocg$era$1@news.onet.pl...
> [...]
    > oku inna prace, ktora bym mial zaczac tuz po mojej pierwszej wyplacie.
    > Czy jesli odejde po wyplacie, to chyba bede ja musial oddac? Tylko czy nie

    Umowo o dzieło jest umowa skutku. Jej zasady reguluja zapisy Kodeksu
    Cywlnego. W Twoim przypadku nalezy przypuszczac, ze w okresie 3 miesiecy
    masz wykonac rzecz (dzieło) ktore jest przedmiotem tej umowy.
    1/ Jesli nie wykonasz "tego dziela" we ogole tz ze nie wypełniłes
    postanowien umowy, to (maksymalnie) musisz naprawic wszelkie szkody (straty)
    jakie poniosl zamawiajacy dzielo.
    2/ Jesli wykonasz w termnie pozniejszym niż te 3 miesiace to zamawiajacy tez
    ma prawo zadac zadoscuczynienia za straty - jesli jakies poniosl.
    3/ Jesli zerwiesz tą umowe to zamawijacy tez na prawo dochodzic
    odszkodowania (pokrycia strat) jakie w zwiazku z tym poniesie (bo np.: musi
    znalezc inna osobe co to dzielo wykona, zuzyles troche jego np. papieru na
    notatki i sa one bezwartosciowe, wypiles jego herbate w miejscu realizacji
    dziela, itp).

    Jesli w tej "umowie o dzieło" nie jest jednoznacznie okreslone to dzieło
    (tz. nie ma jednoznacznej chrakterystyki , opisu tego dzieła (rzecz) to
    oznacz, ze to umowa nie jest umowa o dzieło.
    Prcodwcy zawieraja umowy o nazwie "umowa o dzieło" bo unikaja w ten sposob
    obciazen zusowskich (do czasu kontroli), natomiasy zgodnie z prawem, te
    umowy nie maja nic wspolnego z umowa o dzielo regulowana postanowieniami kc.
    Otrzymanie umowionego wynagrodzenia za wykonanie dziela (ratalne,
    jednorazowe, zaliczki, itp.) jest odrebnym tematem i nie ma zwiazku (w tej
    chwili) ze sprawa zerwania umowy.
    IMOjesli:
    1/ jest to UMOWA O DZELO to bym bardzo dokladnie przeanalizowal co mi moze
    zrobic zleceniodawca jesli te umowe zerwe,
    2/ jesli to umowa nazywa sie tylko "umowa o dzielo" a realia jej wykonywania
    wskazuja ze jest to umowa o prace,
    to bym te umowe zerwal (ale to jest tylko moje zdanie).
    Zycze trafnych decyzji
    pzdr.
    svobo

  • 4. Data: 2002-05-20 06:46:56
    Od: "Wiesław" <s...@k...net.pl>

> [...]
    > oku inna prace, ktora bym mial zaczac tuz po mojej pierwszej wyplacie.
    > Czy jesli odejde po wyplacie, to chyba bede ja musial oddac? Tylko czy nie

    A jak o Twoim "lojalnym" postępowaniu dowie się przyszły "ewentualny"
    zlecedniodawca i Ci
    po miesiącu powie "bye,..."