PracaGrupypl.praca.dyskusje › Umieszczać zdjęcie czy nie

  • 1. Data: 2005-02-17 17:53:24
    Temat: Umieszczać zdjęcie czy nie
    Od: piotr <p...@w...pl>

    Witam wszystkich,

    Mam taką wątpliwość - umieścić moje zdjęcie w CV czy nie. Na internecie
    różnie o tym piszą... CV będzie wysłane do firmy angielskiej (hotelarstwo i
    gastronomia). Niektórzy twierdzą, że w W.Brytanii standardowo nie umieszcza
    się zdjęcia (jest to niby wręcz nie wskazane), a robi się to dopiero na
    wyraźną prośbę.
    Czy ktoś może udzielić kompetentnej odpowiedzi?

    Pozdrawiam,
    Piotrek

  • 2. Data: 2005-02-17 18:39:27
    Temat: Re: Umieszczać zdjęcie czy nie
    Od: "Aktos" <n...@a...lodz.pl>

    Własnie pisalem cv do pracodawcy w Polsce. Oczywiscie wiek i fotka.
    A tu zjawił się na GG mój kolega serdeczny z Bostonu. I wiecie co?
    Tam w cv nie umieszcza sie wieku jak i zdjęcia. Jest to poprostu naruszenie
    pewnych dobrych norm i praw. Powiedział że to jest dyskryminacja.
    Byłem zaskoczony całkowicie. Coż u nas są inne zwyczaje.
    Pracownik ma być młody, zgrabny ze znajomościa 3 języków i po studiach by
    pracował jako stróż na parkingu....

  • 3. Data: 2005-02-17 19:58:35
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 17.02.2005 Aktos <n...@a...lodz.pl> napisał/a:
    > pewnych dobrych norm i praw. Powiedział że to jest dyskryminacja.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    Bzdurę powiedział? :)

    Co jest dyskryminacją? Zamieszczenie zdjęcia i wieku w CV? A kogo to
    niby dyskryminuje?

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org Choroby kotów @ http://frymus.waw.pl
    I'm Italian and euros are killing me enough as it is,

  • 4. Data: 2005-02-17 21:09:35
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Pawel Kender Maczewski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.org...
    > Co jest dyskryminacją? Zamieszczenie zdjęcia i wieku w CV? A kogo to
    > niby dyskryminuje?

    Teoretycznie tych co umieja tyle samo i też starali się na to stanowsiko,
    ale są brzydsi i starsi.

    vertret

  • 5. Data: 2005-02-17 22:19:28
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 17.02.2005 VERTRET <v...@o...pl> napisał/a:
    > Użytkownik "Pawel Kender Maczewski" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
    s.org...

    > Teoretycznie tych co umieja tyle samo i też starali się na to stanowsiko,
    > ale są brzydsi i starsi.

    sorry, ale windows prawda. brzydsze i starsze dziewczyny maja mniejsze
    szanse na pojscie do łóżka z bogatym facetem. To tez dyskryminacja?

    Kender, ktory widzi, ze to teraz bardzo modne słowo, taka
    "dyskryminacja". i uzywane bezmyślnie...

  • 6. Data: 2005-02-17 22:42:13
    Od: "Krzysztof Dudek" <d...@W...ijeszczejedna.neostrada.pl>

    Założenia są takie: szef rasista po CV nie pozna, że kandydat to np.
    Murzyn( sorki Afroamerykanin :) -mówię np. o Stanach. Bo ani zdjęcia, ani
    rasy , ani też wieku nie będzie. I dlatego ma niby równe szanse na
    zatrudnienie... Ale w praktyce to wygląda zupełnie inaczej. Ja np. miałem
    okazję pracować w USA w firmie, która wszem i wobec chwaliła się że jest
    firmą "równych szans" i nikogo nie dyskryminuje, a dziwnym trafem pracowali
    tam sami Biali (ponad 100 pracowników), mimo że w okolicy większość
    stanowili ciemniejsi mieszkancy naszej planety...

  • 7. Data: 2005-02-18 05:57:06
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Krzysztof Dudek [Thu, 17 Feb 2005 23:42:13 +0100]:

> [...]
    > to np. Murzyn( sorki Afroamerykanin :) -mówię np. o Stanach.
    > Bo ani zdjęcia, ani rasy , ani też wieku nie będzie. I dlatego

    Co rowniez ewidentna bzdura jest bo nawet w USA nie zatrudnia sie
    od reki po przeczytaniu tylko co ten czlowiek napisal. Moze jeszcze
    zrobic obowiazek rozmow przed zatrudnieniem wylacznie telefonicznych
    a sama umowe przesylac poczta i ogladac czlowieka dopiero jak juz
    ta umowe obie strony podpisza? ;>

    Z ta dyskryminacja to na prawde jest przesada bo czasami owszem,
    istnieja calkiem logiczne i sensowne przeslanki ze lepiej na tym
    stanowisku miec osobe mlodsza/starsza, kobiete/faceta, kogos
    przystojnego/srednio przystojnego itp. I co wtedy z tego ze ten
    pracodawca nie moze tego okreslic w ogloszeniu albo przeczytac
    i zobaczyc w CV? Ano tylko tyle ze czesc ludzi straci czas bo od
    poczatku wiadomo ze tej pracy nie dostana tylko nie mozna im
    tego jak ludziom powiedziec...

    Kira

  • 8. Data: 2005-02-18 06:44:34
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Kira <c...@e...pl> wrote:

> [...]
    > zrobic obowiazek rozmow przed zatrudnieniem wylacznie telefonicznych
    > a sama umowe przesylac poczta i ogladac czlowieka dopiero jak juz

    Może Cię to zaskoczy, ale tak właśnie często wygląda rekrutacja pracowników,
    nie mieszkających w danym kraju.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 9. Data: 2005-02-18 07:55:09
    Od: Kira <c...@e...pl>

    Re to: Przemysław Maciuszko [Fri, 18 Feb 2005 06:44:34 +0000 (UTC)]:

    > Może Cię to zaskoczy, ale tak właśnie często wygląda
    > rekrutacja pracowników, nie mieszkających w danym kraju.

    Przy pracownikach nie mieszkajacych w danym kraju trzeba
    nieco inaczej podejsc i jest to wymuszone warunkami a nie
    prawem zauwaz.

    Kira

  • 10. Data: 2005-02-18 09:04:39
    Temat: [ort]Re: Umieszczać zdjęcie czy nie
    Od: Pajączek <c...@b...cy>

    No i wtedy, 2005-02-18 06:57, *Kira* w te oto słowa się odzywa:

    > Z ta dyskryminacja to na prawde jest przesada bo czasami owszem,

    !!!!!!!!!

    --
    Tak! To znowu ja.
    Wiem, czepiam się.