PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ulgi podatkowe - greencard 1 rok

  • 1. Data: 2002-05-27 11:13:01
    Temat: Ulgi podatkowe - greencard 1 rok
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    Czesc Greencardowcy,

    Obilo mi sie o uszy, cos takiego, ze moge odliczyc jakas sume w pierwszym
    roku ze wzgledu na "poczatkowe trudnosci" w akomodacji. Czy ktos juz z tej
    ulgi korzystal i moze zapodac cos wiecej?

    Druga sprawa to podwojne gosp. rodzinne. Mam mieszkanie w Polsce. Czy moge z
    tego korzystac? Co moge odliczac?

    Pozdrawiam,

    Andrzej

    PS: Szukalem w archiwum ale jak widac, nieskutecznie.

  • 2. Data: 2002-05-27 12:32:52
    Temat: Re: Ulgi podatkowe - greencard 1 rok
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    "Andree" <a...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > roku ze wzgledu na "poczatkowe trudnosci" w akomodacji. Czy ktos juz z tej
    > ulgi korzystal i moze zapodac cos wiecej?

    tak, wziąłem dobrego doracde co się na Auslanderskich ulgach zna ;-)

    > Druga sprawa to podwojne gosp. rodzinne. Mam mieszkanie w Polsce. Czy moge
    > tego korzystac? Co moge odliczac?

    tak możesz, ale ja niestety nigdy tego nie robiłem osobiście

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 3. Data: 2002-05-27 13:14:25
    Od: "Andree" <a...@p...onet.pl>

    > "Andree" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > tak, wziąłem dobrego doracde co się na Auslanderskich ulgach zna ;-)

    Aaaa, tak bez doradcy, jestes w stanie powiedziec cos wiecej?
    M. in. o jaka sume mniej wiecej chodzi?

    Andree

  • 4. Data: 2002-05-27 13:18:36
    Od: "Slavo" <slavo-s(nospam)@gmx.net>

    > Aaaa, tak bez doradcy, jestes w stanie powiedziec cos wiecej?
    > M. in. o jaka sume mniej wiecej chodzi?

    chodzi w sumie o kilka tys euro zwrotu, doradca cię skasuje pewnie na 8-10%
    tej kwoty

    --
    pozdrówka, Slavo

  • 5. Data: 2002-05-27 13:18:49
    Od: "Grzegorz Z." <k...@p...onet.pl>

    "Andree" <a...@p...onet.pl> napisal:

    > Aaaa, tak bez doradcy, jestes w stanie powiedziec cos wiecej?
    > M. in. o jaka sume mniej wiecej chodzi?

    jak masz zamiar robic zeznanie w przyszlym roku to oplaca sie wziac
    steuerberatera bo w nastepnym roku mozesz to co mu zaplaciles odciagnac od
    podatku :) no i bedziesz potem mogl sobie porownac co jak zrobic :)

    --
    Pozdrowka /Ż\ŻŻ/
    |<illservice | -/-
    \__/__