PracaGrupypl.praca.dyskusje › wypowiedzenie

  • 1. Data: 2002-05-27 07:02:49
    Temat: wypowiedzenie
    Od: "Dorota" <d...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie

    od dluzszego czasu czytam grupe z wielkim zainteresowaniem, ale nigdy nie mu
    sialam prosic Was o rade i pomoc.
    Niestety jestem zmuszona.

    Dostalam wypowiedzenie z obrzydliwym tekstem: przyczyna wypowiedzenia umowy
    o prace sa ujemne wyniki finansowe ze sprzedazy oraz negatywne rezultaty rea
    lizowanych przez dzial projektow". Co z tym fantem zrobic - czy cos mi sie
    nalezy, czy isc do kogos i prosic o porozumienie stron.

    Pozdrawiam
    Dorota

  • 2. Data: 2002-05-27 07:42:53
    Temat: Re: wypowiedzenie
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Dorota" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    sie
    > nalezy, czy isc do kogos i prosic o porozumienie stron.

    PIP i/lub sąd pracy. Nie masz na ten temat pouczenia na wypowiedzeniu?

    Art.30 KP
    Par. 5. W o?wiadczeniu pracodawcy o wypowiedzeniu umowy o pracę lub jej
    rozwi?zaniu bez wypowiedzenia powinno być zawarte pouczenie o przysługuj?cym
    pracownikowi prawie odwołania do s?du pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-05-27 10:11:34
    Od: "Amadea" <a...@2...pl>

    > rea
    moim skromnym zdaniem, taka tresc wypowiedzenia moze okazac sie zbyt
    ogolna, jesli odwolasz sie do sadu pracy. Twoj pracodawca powinien bardziej
    szczegolowo uzasadnic przyczyne wypowiedzenia, a nie stosowac utarte zwroty.
    Dlatego wydaje sie mi, ze warto isc do niego i sprobowac ponegocjowac o
    rozwiazanie umowy za porozumienim stron - wiadomo, ze wypowiedzenie z
    powodu braku efektow wcale nie wyglada ladnie na swiadectwie pracy
    pozdrawiam
    Ama

  • 4. Data: 2002-05-27 11:32:40
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    > Użytkownik "Dorota" <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    prosic o porozumienie stron.

    Najpierw idź i poproś w Kadrach

> [...]
    > rozwi?zaniu bez wypowiedzenia powinno być zawarte pouczenie o
    przysługuj?cym
    > pracownikowi prawie odwołania do s?du pracy.

    A jeżeli powód jest prawdziwy czy Sąd coś zmieni?

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 5. Data: 2002-05-27 11:34:06
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Amadea" <a...@2...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozwiazanie umowy za porozumienim stron - wiadomo, ze wypowiedzenie z
    > powodu braku efektow wcale nie wyglada ladnie na swiadectwie pracy

    Witam

    Ale jak jest za porozumieniem stron to prawo do zasilku przysluguje po 3
    miesiacach po zarejestrowaniu sie w urzedzie pracy AFAIK. O wiele lepiej
    jest wlasnie ogolne sformulowanie typu 'z przyczyn ekonomicznych....'

    Pozdrawiam

    Przemek

  • 6. Data: 2002-05-27 13:28:33
    Od: Stanisław Pikul <k...@w...pl>

    Użytkownik "Przemek Wrzesinski" <p...@p...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:act5sp$rsp$1@news.tpi.pl...

> [...]
    lepiej
    > jest wlasnie ogolne sformulowanie typu 'z przyczyn

    A to grozi dochodzeniem odszkodowania od pracodawcy (oczywiście,
    jeżeli zwolniono 10 % załogi).

    Kotewka
    k...@w...pl

  • 7. Data: 2002-05-27 14:22:39
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Stanisław Pikul napisał:
    (...)
    > A jeżeli powód jest prawdziwy czy Sąd coś zmieni?

    Powodem zwolnienia pracownika może być naruszenie obowiązków służbowych,
    utrata kwalifikacji, likwidacja stanowiska pracy etc. Fakt, że firma
    nie osiąga zysku lub spodziewanych efektów jest argumentem prawdziwym,
    aczkolwiek słabym prawnie. Pracodawca powinien udowodnić, że pracownik
    nie wykonywał lub wykonywał źle jego polecenia, a nie że ich wykonanie
    nie przyniosło zamierzonego skutku. Pracownik zwykle nie decyduje o tym,
    co ma robić, więc trudno, żeby za to odpowiadał. Po to jest okres
    próbny, żeby przekonać się, czy pracownik nadaje się do pracy i
    właściwie ocenić jego możliwości.

    Dogbert

  • 8. Data: 2002-05-27 15:09:48
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Stanisław Pikul" <k...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A jeżeli powód jest prawdziwy czy Sąd coś zmieni?

    Taki powód może być przyczyną zwolnienia zarządu czy prezesa, ale nie
    pracownika. Pracownik ma obowiązek się starać (takie jest założenie stosunku
    pracy), natomiast nie odpowiada za efekty (to nie on ustala ceny, strategię
    marketingową, nie zarządza firmą).
    Zwolnić pracownika można bez wypowiedzenia za naruszenie podstawowych
    obowiązków - czyli jak pracownik się nie stara. Jak się stara, to choćby
    miał mierne wyniki nie można za to zwolnić.

    Zwolnienie z przyczyn ekonomicznych jest równoznaczne z likwidacją
    stanowiska, ale wtedy należy się pracownikowi odprawa (min. 1 pensja).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-05-28 14:01:04
    Od: "Joanna Sołowiej" <j...@a...com.pl>

    Po pierwsze możesz oczywiście porozmawiać z pracodawcą, próbować się
    dogadać i zmienić tryb wypowiedzenia na " rozwiązanie umowy za
    porozumieniem stron" jeżeli jednak przewidujesz, że mozesz miec klopoty ze
    znalezieniem następnej pracy - uwazaj- taki tryb pozbawi Cie prawa do
    zasilku,

    Po drugie, jezeli uwazasz ze przyczyna rozwiazania umowy o prace nie jest
    prawdziwa (jedna z czestych przyczyn jest to w rzeczywistosci pracodawca
    dokonal wypowiedzenia z przyczyn ekonomicznych, ale nie przyznal sie do tego
    aby uniknac zaplaty odprawy) mozesz odowolac sie do Sądu Pracy - pouczenie
    o tym prawie znajdowac sie powinno na pismie zawierajacym wypolwiedzenie.
    Aha przed Sadem Pracy nie musisz miec adwokata - Sąd z urzędu mujsi dązyć do
    wyjaśnienia wszelkich okoliczności, nie ponosisz zadnych kosztow. To by
    byłó na tyle podstawowych informacji

    Joanna