PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ubezpieczenie i podatek w Niemczech

  • 11. Data: 2002-04-06 21:10:10
    Temat: Re: Ubezpieczenie i podatek w Niemczech
    Od: "luk" <l...@p...onet.pl>

    BArdzo dziwne to co piszecie bo ja jako student place niecale 50 euro
    miesiecznie. Z czego sie orientuje to wszyscy moi koledzy tyle placa jesli
    nie maja przekroczone 25 lat.

  • 12. Data: 2002-04-06 23:36:26
    Od: "Slavo" <s...@g...net>

    "luk" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    > BArdzo dziwne to co piszecie bo ja jako student place niecale 50 euro
    > miesiecznie. Z czego sie orientuje to wszyscy moi koledzy tyle placa jesli
    > nie maja przekroczone 25 lat.

    bo chyba o to chodzi, że do kwoty 77kDM rocznie masz stały procent, wiec
    jaśli masz tylko 20kDM to płacisz proporcjonalnie mniej, a studenci pewnie
    płacą jakiś tylko ryczałt

    pozdrówka, Slavo

  • 13. Data: 2002-04-06 23:53:31
    Od: "Janusz Kesik" <j...@i...pl>

    Według odpowiedzi jaką otrzymałem badając możliwości studiowania w
    Niemczech, ubezpieczenie studenta kosztuje od 40 do 80 Euro/m-c zależnie od
    warunków ubezpieczenia (pewnie zakres usług jaki obejmuje).

    Janusz Kesik
    j...@i...pl

  • 14. Data: 2002-04-07 21:22:48
    Od: "Thomas Ochmann" <t...@a...de>

    1. nawet jesli 500 EUR/m-c to jest to suma, polowe placi pracodawca, a
    polowe ty
    2. powyzej 77kEUR NIE MASZ OBOWIAZKU SIE UBEZPIECZAC ani prywatnie
    ani "panstwowo". Jesli nie masz rodzinki(jest ubezpieczona poprzez Twoje
    ubezpieczenie, za nich nie placisz nic ekstra)
    to olej ubezpieczenie od chorob. Pieniazki odkladaj na strone, jesli cos
    powazniejszego ci sie wydazy
    to spoko, w powaznych przypadkach albo wydasz ostani grosz i przezyjesz
    albo...
    Uwaga: w przypadku braku ubezpieczenia
    a) pracodawca nic nie moze Ci doplacic
    b) lekarze i szpitale prosza cie przed przyjeciem o gotowke :-(((

    Zdrowko
    Thomas