PracaGrupypl.praca.dyskusje › UK czy Wawa? :)

  • 1. Data: 2004-10-24 11:16:44
    Temat: UK czy Wawa? :)
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Witam.
    Mam dylemat... Jesli ktos rozwazal podobna sytuacje prosze o
    podzielenie sie spostrzezeniami :) A sprawa przedstawia sie pokrotce
    tak:
    Mam mozliwosc wyjazdu do Anglii, legalna prace organizuje tamtejsza
    firma rekrutacyjna. Praca przemyslowa typu pakowanie ciastek, ale
    firma rekrutuje rowniez do IT, wiec jest cien szansy na lepiej
    platna prace w zawodzie. Po odliczeniu kosztow zycia miesiecznie z
    pakowania mozna odlozyc ok. 2500zl, a do tego na miejscu darmowy
    kurs jezyka na miejscowym uniwersytecie, sama ta firma organizuje
    rowniesz rozne szkolenia.
    Wlasciwie juz sie pakowalem, ale odezwala sie firma z Wawy w ktorej
    zlozylem papiery - po 2 testach i rozmowie wydaje mi sie, ze mam
    spora szanse zalapac sie i czekam teraz na odpowiedz. Praca w
    zawodzie, wykorzystujaca posiadanie zdolnosci i umiejetnosci. Nie
    mam pojecia o warunkach finansowych, ale moge zalozyc kwote na reke
    ok. 2000zl (realnie) do 2500zl (optymistycznie). Oczywiscie z tego
    odejda biezace wydatki (dojazd, zycie), wiec oszczednosci sporo
    mniejsze niz z wyjadu do Anglii.
    Oczywistym jest, ze Anglia jest atrakcyjniejsza finansowo (a zbieram
    na remont mieszkania), do tego doszkolenie jezyka i nowe wyzwania,
    ale tylko pewna szansa na zdobywanie doswiadczenia w zawodzie, a po
    powrocie znow szukanie pracy. Jesli jednak udaloby sie zalapac w IT,
    to rowniez doswiadczenie sie pojawi :) Nie ma tez co ukrywac, ale
    Anglia to normalniejszy kraj :/ A ze nie mam zobowiazan, wiec gdyby
    trafilo sie IT, to wlasciwie moglbym tam zostac i sie urzadzic...
    Z drugiej strony, mimo wszystko jestem przywiazany do starych smieci
    :) Ta praca w Wawie (nawet dojezdzajac codziennie z Lodzi) to
    doswiadczenie w zawodzie... A dluuugo juz szukam pracy i przepuscic
    okazje troche mi zal :/ Do Anglii mozna zawsze wyjechac troche
    pozniej :) No i wyjazd zawsze jest pewnym ryzykiem - tutaj mam
    mieszkanie, rodzine, znajomych, zawsze latwiej i razniej w razie
    klopotow, a tam bylbym zdany przede wszystkim na siebie.
    Gdyby to byl tylko problem "finanse v. doswiadczenie" wybralbym to
    drugie, ale Anglia kusi pewna szansa na jedno i drugie :)
    Jesli ktos mial podobny dylemat, prosze o wlasne wnioski i
    przemyslenia :) Oczywiscie, jesli odpowiedz z Wawy bedzie negatywna,
    to nie ma problemu, pakuje sie i wyjezdzam... Ale jesli zadzwonia z
    propozycja pracy, to trzeba bedzie podjac szybka i najlepiej
    wlasciwa decyzje, do ktorej chcialbym byc dobrze przygotowany :)
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."

  • 2. Data: 2004-10-24 12:04:35
    Temat: Re: UK czy Wawa? :)
    Od: "marcin.d" <t...@o...pl>

    Wyjedz do UK. Powody:

    1. jest tam fajniej, nauczysz sie jezyka, zwiedzisz swiata kawalem,
    nabierzesz doswiadczen
    2. do warszawy pedzi od dawna tlum czesto dzikich i prostych osob, ktore
    fatalnie zmieniaja wizerunek tego miasta

    Ja bym wybral 1 :DDD

    powodzenia!

  • 3. Data: 2004-10-24 13:10:38
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    BartekB wrote:
> [...]

    > spora szanse zalapac sie i czekam teraz na odpowiedz. Praca w
    > zawodzie, wykorzystujaca posiadanie zdolnosci i umiejetnosci. Nie

    bierz pracę w zawodzie

    B.

  • 4. Data: 2004-10-24 13:11:57
    Od: Bronek Kozicki <b...@r...pl>

    BartekB wrote:
    > platna prace w zawodzie. Po odliczeniu kosztow zycia miesiecznie z
    > pakowania mozna odlozyc ok. 2500zl, a do tego na miejscu darmowy

    jesteś pewny co do tego odkładania? Anglia jest *znacznie* droższym
    miejscem do życia niż Polska, a na mało wykwalifikowanej pracy nie da
    się dużo zarobić.

    B.

  • 5. Data: 2004-10-24 13:56:17
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Bronek Kozicki" napisał
    > jesteś pewny co do tego odkładania?

    Tak. Minimalna stawka to 4,85 funta. Zakladajac normatywne
    37,5h/tydz wychodzi 181,87 funta tygodniowo. Minus podatki to daje
    ok. 163 funty przy minimalnej stawce i bez nadgodzin.
    Koszt kwatery (zalatwia firma) to ok. 45 funtow/tydz. Zarcie bez
    rozpusty to ok 25 funtow/tydz. Razem 70 funtow podstawowych
    wydatkow.
    163 - 70 = 93 funty do odlozenia.
    Owszem, mieszkanie i zarcie to nie wszystkie wydatki, ale tez nie
    policzylem mozliwych do wziecia i lepiej platnych nagdodzin,
    weekendow, nocek.
    Realnie wiec do odlozenia jest 100 funtow/tydz. co miesiecznie da to
    min. 400 funtow, czyli ok. 2500zl.
    pzdr.
    B.

  • 6. Data: 2004-10-24 14:21:32
    Od: misman <z...@g...bet.cy.rot13>

    On Sun, 24 Oct 2004 14:04:35 +0200, marcin.d wrote:

> [...]
    > 2. do warszawy pedzi od dawna tlum czesto dzikich i prostych osob, ktore
    > fatalnie zmieniaja wizerunek tego miasta

    O tak, taki np. Londyn jest wypełniony po brzegi intelektualistami i
    śmietanką towarzyską... ;>

    --
    Pozdrawia m.

  • 7. Data: 2004-10-24 15:01:08
    Od: "PZ" <p...@m...com>

    Użytkownik "BartekB" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > weekendow, nocek.
    > Realnie wiec do odlozenia jest 100 funtow/tydz. co miesiecznie da to

    Witam

    Nie licz tak chyba, ze masz duzo zelazowej woli;).
    PZ

  • 8. Data: 2004-10-24 15:06:36
    Od: "MojoJojo" <o...@m...com>

    Absolutnie UK powody nikt nie mówi ze bedziesz tam wiecznie pracował przy
    pakowaniu ciastek ale na poczatek to na pewno jest jakis punkt zaczepienia,
    pracy w IT szans na rozwój zawodowy i pracy w naprawde umiedzynarodowionym
    otoczeniu jest poprostu 1000000 X raz jeszce 1000000 X wiecej niz w Wawie.
    Jezeli rozwarzasz wzgledy finnasowe to na jakies wielkie odkladanie bym
    zupelnie nie liczył chyba ze masz zamiar caly czas siedziec w domu i jesc
    konserwy, musisz pamietać że UK a zwłaszcza duże miasta np. Londyn jest
    poprostu extremalnie droga. Jeżeli masz zamiar siedziec w domu i jesc
    konserwy i pracować w firmie która cała załoge sciagneła z Polski to
    doszkalaniu jezyka poprostu zapomnij bo bedziesz pracował z samymi Polakami
    i mieszkał w domu wynajetym w dziesiatke z samymi Polakami wiec poprostu
    bedzesz w Polsce tylko gorszej jeszcze bo emigracyjnej gdzie nikt z Polaków
    ci ręki nie poda i jedyne czego sie mozesz po Polakach spodziewac to to że
    cie naprzykład okradną lub oszukają. Pojedz z zamiarem odkładania raczej
    nieco wiekszej kasy niz w Polsce i poszukiwania pracy w zawodzie od
    pierwszego dnia pobytu bo napewno masz na nia zncznie wieksze szanse niż w
    Polsce, ponadto bedziesz miał okazje bycia w znacznie kolorowszym otoczeniu
    i poznaniu ludzi z całego Globu.

  • 9. Data: 2004-10-24 16:27:04
    Od: "BartekB" <b...@w...pl>

    Użytkownik "MojoJojo" napisał
    > musisz pamietać że UK a zwłaszcza duże miasta np. Londyn jest
    > poprostu extremalnie droga.
    Miejscowosc do ktorej mialbym pojechac to Bradford (obok Leeds),
    wiec nie byloby tak strasznie drogo :)

    > pracować w firmie która cała załoge sciagneła z Polski
    To praca legalna, z dala od Londynu, zalatwiana przez firme
    rekrutacyjna, pewnie cos jak nasze Work Service - organizuja ludzi
    do pracy czasowej w innych firmach, wiec trzon zalogi powinni
    stanowic raczej miejscowi ludzie, a nie emigranci pracujacy na
    czarno...

> [...]
    > Polaków ci ręki nie poda i jedyne czego sie mozesz po Polakach
    spodziewac
    > to to że cie naprzykład okradną lub oszukają.
    Na spotkaniu rekrutacyjnym byla mowa o pokojach jednoosobowych
    (chyba z lazienka) wiec nie byloby zle... A sa dosc wiarygodni, bo
    zdobyli nagrode dla najlepszej regionalnej firmy rekrutacyjnej w UK
    roku 2004, a za cale to organizownanie pracy nie zycza sobie ani
    grosza do reki.

    > Pojedz z zamiarem odkładania raczej nieco wiekszej kasy niz w
    Polsce
    > i poszukiwania pracy w zawodzie od pierwszego dnia pobytu
    A nieco wiecej szczegolow, wskazowek? :) Bo czlowiek zajety praca ma
    male mozliwosci na aktywne osobiste szukanie pracy...
    pzdr.
    B.

  • 10. Data: 2004-10-24 17:50:43
    Od: "marcin.d" <t...@o...pl>

> [...]
    > do pracy czasowej w innych firmach, wiec trzon zalogi powinni
    > stanowic raczej miejscowi ludzie, a nie emigranci pracujacy na

    Tak jak ci pisalem, bierz UK, powaznie. Gdybym byl na twoim miejscu nie
    zastanawialbym sie.
    Pracuje i mieszkam od urodzenia w wawie i gdybym mial szanse wyjechac,
    zrobilbym to

    pozdrawiam