PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak rozumiec wypowiedzenie "Umowy z pracownikiem"?

  • 1. Data: 2004-10-24 10:03:01
    Temat: Jak rozumiec wypowiedzenie "Umowy z pracownikiem"?
    Od: oVo <o...@o...i.hate.spam.poczta.onet.pl>

    Witam

    Mam pytanie odnośnie umowy o pracę na czas określony.
    W pierwszym punkcie stoi że jest to umowa pomiędzy pracodawcą a
    pracownikiem - OK.

    Pod koniec umowy jest punkt że "Umowa może być rozwiązana z
    Pracownikiem za uprzednim okresem wypowiedzenia zgodnie z art. 33 KP"

    Czy oznacza to że tylko jedna strona /pracodawca/ może ją
    wypowiedzieć, czy obie strony - pracownik również?

    Z góry dziękuję za wszelkie opinie i pozdrawiam

    oVo
    Pozdrawiam

    oVo

  • 2. Data: 2004-10-24 12:48:51
    Od: "Gen12" <1...@w...pl>

    Wygląda na to, że takie miał intencje pracodawca, jednak należy pamiętać, iż
    w KP użyta jest formuła "jeżeli strony" i w tym świetle należy uznać, że
    takie prawo przysługuje stronom umowy, a nie tylko jednej z nich.

  • 3. Data: 2004-10-24 16:31:46
    Od: Sokol <s...@p...fm>

    Dnia Sun, 24 Oct 2004 12:03:01 +0200, oVo napisał(a):

> [...]
    >
    > Czy oznacza to że tylko jedna strona /pracodawca/ może ją
    > wypowiedzieć, czy obie strony - pracownik również?

    Z brzmienia art. 33 "Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas
    określony, dłuższy niż 6 miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność
    wcześniejszego rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem."
    wynika, iż OBIE strony mogą wypowiedzieć umowę za powyższym dwutygodniowym
    wypowiedzeniem.

    --
    Zdzisław Sokołowski

  • 4. Data: 2004-10-24 18:27:52
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    Niezależnie od rodzaju umowy stanowione obecnie prawo zobowiązuje pracoadwcę
    do zawarcia w niej takiej klauzuli. Jej pominięcie może z punktu prawnego
    stanowić o nieskuteczności takiej umowy. Tym samym pracownik może olać bez
    skutków roszczeniowych pracodawcę i np. w momenicie nieprzewidywalnym nie
    przyjść więcej do pracy bez skutków restrykcyjnych w stosunku do jego osoby!
    Natomiast zachowuje wszelkie prawa roszczeniowe tytułem stosunku udzielonej
    pracy.
    PS. Poza tym uważam, że taka klauzla wyklucza jakiekolwiek akty bezprawia ze
    strony pracodawcy. Polecam obznajomienie się w większym zakresie prawa
    pracowniczego - nie będziesz płacić frycowego tytułem niewiedzy. Polecam ci
    takie pouczenie nie dla splendoru tylko z gorzkiego "abrachamowego"
    doświadczenia. Pozdrawiam Trybun_hg.

  • 5. Data: 2004-10-25 07:25:51
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Hi!!!

    Henryk Gruszka napisał(a):
> [...]
    > stanowić o nieskuteczności takiej umowy. Tym samym pracownik może olać bez

    To chyba jakaś nadinterpretacja....

    KP "Art. 33. Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, dłuższy
    niż 6 miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego
    rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem."

    Wyraźnie jest _"mogą"_.
    Brak tej klauzuli nie powoduje nieskuteczności umowy. Jedynie... nie
    pozwala na rozwiązanie umowy na czas określony poprzez wypowiedzenie.

    3mcie się'

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 6. Data: 2004-10-27 13:43:16
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 24 Oct 2004 20:27:52 +0200, "Henryk Gruszka"
    <h...@a...pl> zakodował:

    >Niezależnie od rodzaju umowy stanowione obecnie prawo zobowiązuje pracoadwcę
    >do zawarcia w niej takiej klauzuli.

    Jakie prawo? Przecież przy umowie na czas określony <6 miesięcy nie
    może być (wg KP) takiej klauzuli. A w przypadku dłuższej jest
    opcjonalna.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded