PracaGrupypl.praca.dyskusjeUK czy Wawa? :) › UK czy Wawa? :)
    From: "BartekB" <b...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: UK czy Wawa? :)
    Date: Sun, 24 Oct 2004 13:16:44 +0200

    Witam.
    Mam dylemat... Jesli ktos rozwazal podobna sytuacje prosze o
    podzielenie sie spostrzezeniami :) A sprawa przedstawia sie pokrotce
    tak:
    Mam mozliwosc wyjazdu do Anglii, legalna prace organizuje tamtejsza
    firma rekrutacyjna. Praca przemyslowa typu pakowanie ciastek, ale
    firma rekrutuje rowniez do IT, wiec jest cien szansy na lepiej
    platna prace w zawodzie. Po odliczeniu kosztow zycia miesiecznie z
    pakowania mozna odlozyc ok. 2500zl, a do tego na miejscu darmowy
    kurs jezyka na miejscowym uniwersytecie, sama ta firma organizuje
    rowniesz rozne szkolenia.
    Wlasciwie juz sie pakowalem, ale odezwala sie firma z Wawy w ktorej
    zlozylem papiery - po 2 testach i rozmowie wydaje mi sie, ze mam
    spora szanse zalapac sie i czekam teraz na odpowiedz. Praca w
    zawodzie, wykorzystujaca posiadanie zdolnosci i umiejetnosci. Nie
    mam pojecia o warunkach finansowych, ale moge zalozyc kwote na reke
    ok. 2000zl (realnie) do 2500zl (optymistycznie). Oczywiscie z tego
    odejda biezace wydatki (dojazd, zycie), wiec oszczednosci sporo
    mniejsze niz z wyjadu do Anglii.
    Oczywistym jest, ze Anglia jest atrakcyjniejsza finansowo (a zbieram
    na remont mieszkania), do tego doszkolenie jezyka i nowe wyzwania,
    ale tylko pewna szansa na zdobywanie doswiadczenia w zawodzie, a po
    powrocie znow szukanie pracy. Jesli jednak udaloby sie zalapac w IT,
    to rowniez doswiadczenie sie pojawi :) Nie ma tez co ukrywac, ale
    Anglia to normalniejszy kraj :/ A ze nie mam zobowiazan, wiec gdyby
    trafilo sie IT, to wlasciwie moglbym tam zostac i sie urzadzic...
    Z drugiej strony, mimo wszystko jestem przywiazany do starych smieci
    :) Ta praca w Wawie (nawet dojezdzajac codziennie z Lodzi) to
    doswiadczenie w zawodzie... A dluuugo juz szukam pracy i przepuscic
    okazje troche mi zal :/ Do Anglii mozna zawsze wyjechac troche
    pozniej :) No i wyjazd zawsze jest pewnym ryzykiem - tutaj mam
    mieszkanie, rodzine, znajomych, zawsze latwiej i razniej w razie
    klopotow, a tam bylbym zdany przede wszystkim na siebie.
    Gdyby to byl tylko problem "finanse v. doswiadczenie" wybralbym to
    drugie, ale Anglia kusi pewna szansa na jedno i drugie :)
    Jesli ktos mial podobny dylemat, prosze o wlasne wnioski i
    przemyslenia :) Oczywiscie, jesli odpowiedz z Wawy bedzie negatywna,
    to nie ma problemu, pakuje sie i wyjezdzam... Ale jesli zadzwonia z
    propozycja pracy, to trzeba bedzie podjac szybka i najlepiej
    wlasciwa decyzje, do ktorej chcialbym byc dobrze przygotowany :)
    pzdr.
    B.

    --
    Bartek 'BeBe' Bednarski

    "Jeżeli problem ma rozwiązanie, to nie ma co się martwić.
    Jeżeli jednak nie ma, to martwienie się niczego nie zmieni."