PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tuning CV.

  • 1. Data: 2005-09-01 11:19:20
    Temat: Tuning CV.
    Od: "Wiciu" <p...@b...pl>

    Witam!

    Mam takie drobne pytanie:

    Czy można trochę wzbogacić swoje CV, dopisując tu i tam kilka drobnych
    szczegółów? Czy jest to wykrywalne/karalne?

    --
    Wiciu
    extra@"@"@boy.pl

  • 2. Data: 2005-09-01 11:22:24
    Temat: Re: Tuning CV.
    Od: etylowy <e...@N...pl>

    > Mam takie drobne pytanie:
    > Czy można trochę wzbogacić swoje CV, dopisując tu i tam kilka drobnych
    > szczegółów? Czy jest to wykrywalne/karalne?

    Można. Ale i tak wyjdzie w praniu/na rozmowie/w pracy, bo:
    a) zginął ci dyplom ze szkoły i nikt nie wie co sie stało, pani
    sekretarka poszła na emeryturę a szkolne archiwum śpi
    b) jak gdzieś "pracowałeś", to wypadałoby mieć referencje; jak je
    sfałszujesz, to facet po drugiej stronie słuchawki będzie mówił prawdę,
    że nawet o tobie nie słyszał
    c) o braku kompetencji nie wspomnę, wpiszesz że jesteś dobry w czymśtam,
    a nie będziesz.

    Proste?

    pzdr
    etylowy

  • 3. Data: 2005-09-01 11:49:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    etylowy napisał(a):

> [...]
    > że nawet o tobie nie słyszał
    > c) o braku kompetencji nie wspomnę, wpiszesz że jesteś dobry w czymśtam,

    a), b) i c) to są według Ciebie drobne szczegóły?

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 4. Data: 2005-09-01 19:36:59
    Od: "Wiciu" <p...@b...pl>

    > a), b) i c) to są według Ciebie drobne szczegóły?

    Oto właśnie chodzi. Nie wydaję mi się, że pracodawca ma ochotę na
    czasochłonne sprawdzanie każdego CV, a drobne zwiększenie stażu czy zmianę
    zawodu np: zamiast "listonosz" napisać "kurier jednej z większych firm
    wysyłkowych" nie sprawiło by takiej wielkiej różnicy.

    --
    Wiciu
    extra@"@"@boy.pl

  • 5. Data: 2005-09-01 22:01:53
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    01.09.2005 # 20:36:59, Wiciu napisał:

> [...]
    > zawodu np: zamiast "listonosz" napisać "kurier jednej z większych firm
    > wysyłkowych" nie sprawiło by takiej wielkiej różnicy.

    Swego czasu ja również nad tym się zastanawiałem, ale nie zdecydowałem
    się - pomimo, że o pracę trudno. IMHO - jeśli chodziłoby o pracę
    programisty, a liczyłaby się tutaj ilość znanych języków programowania,
    to nie wahałbym się wpisać języka, którego znam - powiedzmy tylko
    z prostych projektów - wykonanych w domu - wymieniając go na końcu listy.
    Jeśli pracodawca nie zapyta (i nie jest to język konieczny do podjęcia
    pracy na danym stanowisku), to taka "pozycja" (lub kilka) sprawi, że
    CV wygląda mniej skromnie, a zatem szanse mogą wzrosnąć. Oczywiście
    mogę się mylić ;).
    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2005-09-01 22:29:59
    Od: Rafał Krupiński <r...@m...com>

    on Thu, 1 Sep 2005 23:01:53 +0100 Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > pracy na danym stanowisku), to taka "pozycja" (lub kilka) sprawi, że
    > CV wygląda mniej skromnie, a zatem szanse mogą wzrosnąć. Oczywiście

    jest coś takiego jak dodatkowe umiejętności w cv (tzn ja mam :) mam tam masę
    rzeczy, których nigdy sie nie uczyłem szkole ani w pracy, ale robiłem coś na tym
    w domu. Nie ma tam napisane, że jestem wizardem od czegoś :)

    Regards, Rufio
    --
    010 > XMMS now playing PGP: 0xC40BD066
    001 > KMFDM S/N: 0x00000067

  • 7. Data: 2005-09-01 22:45:00
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    01.09.2005 # 23:29:59, Rafał Krupiński napisał:

    > jest coś takiego jak dodatkowe umiejętności w cv (tzn ja mam :) mam tam masę
    > rzeczy, których nigdy sie nie uczyłem szkole ani w pracy, ale robiłem coś na tym
    > w domu. Nie ma tam napisane, że jestem wizardem od czegoś :)

    dokładnie o to mi chodzi :)
    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2005-09-02 05:53:41
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Swego czasu ja również nad tym się zastanawiałem, ale nie zdecydowałem
    > się - pomimo, że o pracę trudno. IMHO - jeśli chodziłoby o pracę
    > programisty, a liczyłaby się tutaj ilość znanych języków programowania,

    Nie sadze, aby dobry programista znal wiecej niz 2 ( no max 3 ) jezyki na
    takim poziomie, ze moze w nich tworzyc dobrej jakosci aplikacje. Jesli ktos
    w CV ma takich jezykow 10 to cos tu smierdzi... Poza tym, zazwyczaj liczy
    sie doswiadczenie w latach w nie liczba jezykow.
    Jarod

  • 9. Data: 2005-09-02 05:58:47
    Od: "Jarod" <b...@N...gazeta.pl>

    > Czy można trochę wzbogacić swoje CV, dopisując tu i tam kilka drobnych
    > szczegółów? Czy jest to wykrywalne/karalne?

    CV to Twoj papierek mozesz tam nawet zdjecie golej pupy wkleic jesli tak Ci
    sie podoba. Nie jest to papierek panstwowy. Zakladajac, ze w hobby nie
    masz "pobicia i rozboje" to raczej nikt Ci nikt za to nie zrobi. A nawet
    jesli to tez raczej nie ;) Odnosnie szczegolow to czepie sie programowania
    zalozmy, ze mowisz ze znasz jezyk X, do tego swietnie XML ( a znasz go
    odrobine ) , SQL ( perfekt , a w sumie tylko podstawami sie bawiles ). Teraz
    przyjmuja Cie do pracy i masz napisac parser w xml-u ktory dokumenty
    przesylane do firmy w xml wrzuci do bazy danych. Mysle, ze obie strony
    moglby by sie mocno rozczarowac... Po prostu zaloz, ze jesli mowisz ze cos
    umiesz to pracodawca zechce wykorzystac te umiejetnosci na takim poziomie na
    jakim je deklarujesz. Jesli to duza firma to moga miec przydzial zadan w
    zaleznosci od tego co pracownik potrafi.
    Jarod

  • 10. Data: 2005-09-02 09:25:07
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    02.09.2005 # 06:53:41, Jarod napisał:

> [...]
    > w CV ma takich jezykow 10 to cos tu smierdzi... Poza tym, zazwyczaj liczy
    > sie doswiadczenie w latach w nie liczba jezykow.

    No właśnie - trafiłeś w samo sedno. Ja o tym wiem, Ty o tym wiesz.
    Świadomość tego ma chyba tylko garstka ludzi, a przeglądając niektóre
    ogłoszenia, masz napisane w wymaganiach języki (zazwyczaj 5 wzwyż) :|
    i w ogóle znajomość musi być poparta minimum dwuletnim doświadczeniem
    i _perfekcyjną_ ich znajomością. Do tego jeszcze znajomość baz danych,
    co jest oczywiste, ale jednocześnie masz znać MSSQL, Oracle, Postresql,
    no i MySQL nie może zabraknąć. Oczywiście musisz znać się na
    administracji serwerem, jak i umieć projektować bazy. Po prostu umieć
    wszystko.

    Szczerze mówiąc - ja siedzę nad programowaniem codziennie i mogę
    powiedzieć, że znam dobrze C, trochę mniej PHP i C++. W zasadzie
    na tym mogę zakończyć, bo to, że znam specyfikację Perla, czy Java,
    lub ASP i wiele innych, nie oznacza, że umiałbym równie szybko
    stworzyć jakąś aplikację w tych językach. No może jakąś prostą
    - na własne potrzeby w domowych pieleszach...

    Jednak moim zdaniem warto wpisać do CV coś, nad czym siedziało się
    nie tylko w pracy ;).
    --
    pozdrawiam