PracaGrupypl.praca.dyskusje › Potrzebna Pomoc -Urlop 1/2 Etatu

  • 1. Data: 2005-09-01 11:24:58
    Temat: Potrzebna Pomoc -Urlop 1/2 Etatu
    Od: "Mario" <m...@a...pl>

    Witam potrzebuje odpowiedzi ,pomocy.

    Czy ktoś wie o zmianie przepisu (urlop) dla pracowników zatrudnionych na 1/2
    etatu, którzy mają prawo do urlopu w wymiarze 26 dni .

    --Moim zdaniem takiemu pracownikowi przysługuje urlop w wymiarze 13 dni
    obliczając 1/2 etatu?

    słyszałem że nowy przepis mówi o przyznaniu temu pracownikowi wymiaru 26 dni
    urlopu wypoczynkowego, tak jak by pracował na cały etat, bo przychodzi do
    pracy codziennie po 4h

    Czy to jest prawdą?? A przecież on powinien mieć obliczany urlop z godzin
    przepracowanych obojętnie czy przychodzi codziennie,co 2-gi dzień lub
    2-tygodnie non-stop

    Bo w kodeksie nie znalazłem tej informacji na w/w pytanie.

    a może ktoś słyszał o Nowym Przepisie.

    dziękuje za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2005-09-01 11:39:25
    Temat: Re: Potrzebna Pomoc -Urlop 1/2 Etatu
    Od: "BH" <b...@o...pl>

    Użytkownik "Mario" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Witam potrzebuje odpowiedzi ,pomocy.
    >

    > Czy kto? wie o zmianie przepisu (urlop) dla pracowników zatrudnionych na
    1/2
    > etatu, którzy maj? prawo do urlopu w wymiarze 26 dni .

    IMO 26 dni. Załóżmy, że pracuje codziennie (pn - pt) po 4 h (czyli 1/2
    nominalnego czasu pracy dziennie). To w każdy dzień urlopu odbiera "tak
    jakby" 1/2 dnia! Więc wychodzi mu 1/2 x 26 = 13.

    Wydaje mi się, że 13 dni "połówkowych" urlopu dla takiego pracownika to
    byłoby jego skrzywdzenie.

    A jeżeli pracuje "co drugi dzień" po 8h. To powinien dostać 13 dni, ale
    wtedy jak się łącznie popatrzy na te "co drugie" dni, które ma wolne, to i
    tak wychodzi mu "w kupie" 26 (27).

  • 3. Data: 2005-09-01 11:42:20
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    Mario napisał(a):

    > --Moim zdaniem takiemu pracownikowi przysługuje urlop w wymiarze 13 dni
    > obliczając 1/2 etatu?

    No twoim zdaniem to pewnie tak. Zdaniem ustawodawcy 26 dni.

    > słyszałem że nowy przepis mówi o przyznaniu temu pracownikowi wymiaru 26 dni
    > urlopu wypoczynkowego,

    Dobrze słyszałeś, ale żaden to *nowy* przepis.

    tak jak by pracował na cały etat, bo przychodzi do
    > pracy codziennie po 4h

    Skoro przychodzi codziennie po 4h to tak przysługuje mu 26 dni urlopu po
    4h/na dzień.

    > Czy to jest prawdą??

    Jest.

    A przecież on powinien mieć obliczany urlop z godzin
    > przepracowanych

    No i ma, w czym problem?

    obojętnie czy przychodzi codziennie,co 2-gi dzień lub
    > 2-tygodnie non-stop

    2-tyg non stop nie może.

    > Bo w kodeksie nie znalazłem tej informacji na w/w pytanie.

    A na pewno szukałeś w KP?
    Art.154 § 2. & art.154^2 "§ 1. Urlopu udziela się w dni, które są dla
    pracownika dniami pracy, zgodnie z obowiązującym go rozkładem czasu
    pracy, *w wymiarze godzinowym, odpowiadającym dobowemu wymiarowi czasu
    pracy pracownika w danym dniu*, z
    zastrzeżeniem § 4."

    > a może ktoś słyszał o Nowym Przepisie.

    Czy ten "Nowy Przepis" przeraził cię do tego stopnia, że starasz się Go
    udobruchać okazując Mu szacunek po przez pisanie Go wielką literą?
    No chyba, że to nazwa własna owego jest jak np. New Deal, ale nie
    przypuszczam.

    Zbyszek

  • 4. Data: 2005-09-01 15:15:26
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Mario" <m...@a...pl> napisał w wiadomości
    > --Moim zdaniem takiemu pracownikowi przysługuje urlop w wymiarze 13
    dni
    > obliczając 1/2 etatu?

    Masz rację, ale to jest 13 dni liczonych po 8 godzin ;) czyli tak jakbyś
    liczył np. 26 dni po 4 godziny.
    Lepiej posługiwać się pojęciem, że pracownikowi przysługuje 104 godziny
    urlopu.

    W świadectwie pracy byś zapisał że pracownik wykorzystał 13 dni (104
    godziny).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)