PracaGrupypl.praca.dyskusje › Trzykrotna umowa na czas okreslony

  • 1. Data: 2002-01-21 09:12:52
    Temat: Trzykrotna umowa na czas okreslony
    Od: "Asmira" <a...@p...onet.pl>

    Znajomy ma problem.
    W połowie 2001 roku rozwiązano umowę o pracę, mimo, że ta była trzykrotnie
    przedłużana, a rozwiązanie przyjęto takie jak w umowie o pracę na czas
    określony, tj. po upływie trzech miesięcy. Czy w tym przypadku zostały
    naruszone przepisy o wypowiedzeniu? Jeśli tak to czy może starać się o
    jakieś odszkodowanie?
    Sam jest sierota, pół roku nie może nowej pracy znaleźć, więc jakieś grosze
    z odprawy, która na moje oko mu się należy, przydałyby mu się.
    Ktoś coś doradzi?

    Asmira

  • 2. Data: 2002-01-21 10:46:55
    Temat: Re: Trzykrotna umowa na czas okreslony
    Od: "Kaizen" <x...@c...sz>

    Użytkownik "Asmira" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > określony, tj. po upływie trzech miesięcy. Czy w tym przypadku zostały
    > naruszone przepisy o wypowiedzeniu? Jeśli tak to czy może starać się o

    1. Umowy na czas określony nie można wypowiedzieć (chyba, że jest zawarta
    na > 6 miesięcy _i_ jest odpowiednia klauzula w umowie).
    2. Trzecia umowa o pracę na czas _określony_ z tym samym pracodawcą
    działa tak, jak umowa zawarta na czas nieokreślony. Przerwy między
    umowami nie mogą być dłuższe niż miesiąc. Umowa na okres próbny nie jest
    umową na czas określony w rozumieniu KP.

    Jeżeli była to umowa na czas nieokreślony (w świetle powyższego) to
    jeżeli nie dostał wypowiedzenia umowy opracę, to pracuje tam nadal
    (chyba, że został zwolniony za nieprzychodzenie do pracy).

    Odwiedźcie PIP i ewentualnie sąd pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    Kaizen x...@c...sz

  • 3. Data: 2002-01-21 11:25:58
    Od: "Chester EM" <c...@w...kki.net.pl>

    > Odwiedźcie PIP i ewentualnie sąd pracy.

    A tak trochę z innej beczki.
    Czy spotkałeś się z następującym przypadkiem?

    Część majątku firmy, która ogłosiła upadłość jest zastawem bankowym.
    Jak w takim przypadku wygląda zabezpieczenie zobowiązań wobec
    pracowników?

    Pozdrawiam

    Chester EM

  • 4. Data: 2002-01-21 22:34:43
    Od: "KOLA" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    grosze
    > z odprawy, która na moje oko mu się należy, przydałyby mu się.

    Wszystko wskazuje na to, że przepisy k.p. zostały naruszone, nie oznacza to
    jednak wygranej w sądzie pracy.
    Jeżeli pracodawcą jest niewielka firma prywatna to niech pisze pozew, jeżeli
    instytucja państwowa lub firma posiadająca własnych prawników, niech sobie
    odpuści.

    Powodzenia!