PracaGrupypl.praca.dyskusje › czas reakcji na aplikację

  • 1. Data: 2008-07-04 14:26:52
    Temat: czas reakcji na aplikację
    Od: j4gf3l <j...@g...com>

    Witam

    aktualnie szukam możliwości zmiany pracy - generalnie branża IT, ponad
    4 lata doświadczenia. Odpowiedziałem już na kilka ogłoszeń (wysłałem
    CV, listy motywacyjne, formularze aplikacyjne www) i... nic.
    Dostałem raptem kilka automatycznie generowanych potwierdzeń, że
    "aplikacja przyjęta", dwóch head-hunterów odpisało, że dziękują, ale
    tak to cisza. Ja oczywiście rozumiem, że po prostu mogę nie spełniać
    wymagań, być odrzuconym - ale tu jest cisza, jakbym słał w czarne
    dziury.

    Chciałbym się zapytać, czy ktoś może ma podobne doświadczenia - tzn
    stara się bądź starał niedawno o pracę, ile orientacyjnie czeka się,
    zanim ktokolwiek odpisze (niektóre aplikacje są od ponad 4 tyg. bez
    odpowiedzi), czy tak standardowo wygląda teraz proces rekrutacyjny
    (jest tylu chętnych, że olewają) czy jak?

    Dzięki za wszelkie odpowiedzi, pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-07-04 14:50:24
    Temat: Re: czas reakcji na aplikację
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > odpowiedzi), czy tak standardowo wygląda teraz proces rekrutacyjny
    > (jest tylu chętnych, że olewają) czy jak?

    Ja, jak szukałem pracy, wysłałem ręcznie kilkaset aplikacji, a
    odpowiedzi dostałem może 30-40, w tym poniżej 10 pozytywnych (w sensie
    że w ogóle mogą mi cokolwiek zaoferować, nie patrząc już na warunki).

    Później natomiast zrobiłem sobie szablony CV/LM w Wordzie, oraz tabelkę
    i makro w Excelu, po czym wpisywałem tylko kolejne oferty do tabelki, a
    cała reszta robiła się sama. I poszło kolejne kilkaset aplikacji, efekt
    bardzo podobny.

    W serwisie InfoPraca kilka miesięcy temu wysłałem też ręcznie ok. 80
    ofert i dostałem chyba 3 pozytywne odpowiedzi - a jak się kilka tygodni
    temu zalogowałem z czystej ciekawości, to cała reszta była poodrzucana.
    Z tym, że tam trzeba podać wymagania finansowe kandydata, więc zapewne
    odrzucano mnie ze względu na ich wysokość.

    Szczerze mówiąc nie wiem, dlaczego odpowiedzi było tak mało. Sam nie
    odpowiadam kiepskim kandydatom, bo nie mam czasu na pierdoły, ale moje
    własne CV wygląda naprawdę porządnie - zresztą było weryfikowane przez
    kilku specjalistów (rekruterów i doradców).

    To, co mi ewentualnie przychodzi do głowy, to zbyt duże doświadczenie,
    lub podejrzanie dobre kwalifikacje jak na pracę, do której się kandyduje
    - albo w drugą stronę, tj. "taki kandydat będzie chciał kokosów".

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2008-07-05 09:08:55
    Od: <kepsla@(no spam) popularna gazeta.pl>

    Cześć,

    napisałeś: "...Później natomiast zrobiłem sobie szablony CV/LM w Wordzie,
    oraz tabelkę
    > i makro w Excelu, po czym wpisywałem tylko kolejne oferty do tabelki, a
    > cała reszta robiła się sama..."

    Jak to działa ? Możesz przesłac mi wzór bym mógł podobnie zautomatyazować
    sobie pracę.

    pozdrawiam
    Slawek
    k...@g...pl

  • 4. Data: 2008-07-05 09:20:16
    Temat: Re: czas reakcji na aplikacj
    Od: "andreas" <a...@y...com>

    Użytkownik <kepsla@(no spam) popularna gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > oraz tabelkę
    >
    > Jak to działa ? Możesz przesłac mi wzór bym mógł podobnie zautomatyazować

    Jeżeli chcesz tylko wysyłać oferty a nie znaleśc robote, to nie lepiej
    zrobić jedną cefałkę i tylko ją kserować?

    --
    andreas

  • 5. Data: 2008-07-05 09:30:08
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g4ndn2$kpt$1@news.wp.pl, *Użytkownik* wrote:
> [...]
    > Wordzie, oraz tabelkę
    >
    > Jak to działa ? Możesz przesłac mi wzór bym mógł podobnie

    Najpierw pokaz cefalke. Jesli tylko tam masz wpisana umiejetnosc obslugi
    pakietu office to powinienes to umiec.
    Ale coz wymagac... nawet nie kazda sektretarka umie obslugiwac
    korespondencje seryjna...

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 6. Data: 2008-07-05 10:34:28
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    darnok pisze:

    > Najpierw pokaz cefalke. Jesli tylko tam masz wpisana umiejetnosc obslugi
    > pakietu office to powinienes to umiec.
    > Ale coz wymagac... nawet nie kazda sektretarka umie obslugiwac
    > korespondencje seryjna...

    No bo dla większości osób pojęcie 'korespondencja seryjna' kojarzy się z
    adresowaniem kopert. Ja w kadrach nie wyobrażam sobie pracy bez tego
    (drukowanie umów o dzieło/zlecenie, rachunki do umów, kasowe listy
    wypłat itp.).

    --
    Nikiel ;)
    od niklu

  • 7. Data: 2008-07-05 11:13:49
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > adresowaniem kopert. Ja w kadrach nie wyobrażam sobie pracy bez tego
    > (drukowanie umów o dzieło/zlecenie, rachunki do umów, kasowe listy

    Ja się przyznam, że nie umiem robić w Wordzie korespondencji seryjnej :)

    Zrobiłem to w ten sposób, że:

    a) mam szereg wzorów CV/LM z wzorcami w treści typu [firma_email], czy
    [nazwa_stanowiska_dopelniacz]

    b) mam tabelkę w Excelu na ok. 20 kolumn, w której podaję różne dane nt.
    każdej oferty

    c) makro uruchamia Worda: Dim objWord As Word.Application

    d) gdzieś tam w tle leci sobie logika podmieniająca różne rzeczy za
    pomocą objWord.Selection.Find

    e) gotowe załączniku po zapisaniu są wysyłane mailem przez komponent JMail

    Całość skryptu ma ok. 7.5 kilobajta i jest trywialna - wystarczy trochę
    ogólnie znać VBA i sobie poszukać informacji nt. oskryptowania Worda,
    czy automatycznego wysyłania maili, a następnie troszkę pomysleć

  • 8. Data: 2008-07-05 11:14:35
    Od: glos <g...@p...onet.pl>

    On 4 Lip, 16:26, j4gf3l <j...@g...com> wrote:
> [...]
    > odpowiedzi), czy tak standardowo wygląda teraz proces rekrutacyjny
    > (jest tylu chętnych, że olewają) czy jak?

    jesli jak piszesz, sytuacja ma miejsce dokladnie teraz, to wez pod
    uwage, ze trwa wlasnie sezon urlopowy. Aplikacje w znacznej czesci
    firm poczekaja sobie do powrotu osob odpowiedzialnych - realnie do
    konca sierpnia. Lato to kiepski moment na rozpoczynanie szukania
    pracy.

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 9. Data: 2008-07-05 11:45:37
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:g4nl1d$21nf$1@opal.icpnet.pl, *Any User* wrote:

> [...]

    > trochę ogólnie znać VBA i sobie poszukać informacji nt. oskryptowania
    > Worda, czy automatycznego wysyłania maili, a następnie troszkę pomysleć

    No super, tylko po co wynajdowac kolo skoro wlasciwa funkcjnalnosc jest juz
    w word/excel wbudowana...

  • 10. Data: 2008-07-05 11:53:03
    Od: Any User <u...@a...pl>

    > No super, tylko po co wynajdowac kolo skoro wlasciwa funkcjnalnosc jest
    > juz w word/excel wbudowana...

    Bo kiedyś robiłem dla pewnej firmy projekt, w którym wszystkie te
    technologie poznałem na wylot - tak więc skonstruowanie czegoś podobnego
    dla siebie to była chwila.