PracaGrupypl.praca.dyskusje › Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...

  • 51. Data: 2005-09-14 14:17:32
    Temat: Re: Taki tam wniosek, wnioski absolwenta...
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Wed, 14 Sep 2005 15:57:40 +0200, Matrix napisał(a):

    > denerwuje cie ze ktos nie moze znalezc pracy ?

    > to sie ciesz, ja mam 25 lat i nie mam udokumentowanego doswiadczenia,
    > wszystko co potrafie i umiem w wiekszosci sam sie nauczylem na
    > wlasnych bledach i dosc kiepskim sprzecie
    >
    > no jakby nie bylo to jednak znajomosc bo znales tego wlasciciela,
    > biorac pod uwage ze jakbys nie znal tego kumpla to i tego wlasciciela
    > bys nie znal i nie mialbys okazji zrobic tego co opisales w tej firmie
    Tak... a T nie zauważyłeś w całym swoim życiu kogoś, kto potrzebowałby
    Twojej pomocy w jakiejś dziedzinie związanej z IT i w zamian za to
    podpisałby Ci papier z informacją co u niego robiłeś?

    > a myslisz ze ja nie chce ? nie oceniaj tak szybko ludzi przez pryzmat
    > ze tobie sie udalo, masz dobra prace robisz to co lubisz zarabiasz
    > dobrze to sie ciesz ale nie oceniaj mnie w ten sposob ze mi sie nie chce
    Nie 'się udało' a 'doszedłem do tego'. Co myślisz, że było łatwo? Że to
    jest 'zrządzenie losu'?
    Poznaj rynek pracy w swoim mieście/okolicy.
    Przez długi czas pracowałem na stawce minimalnej za pół etatu czasem nawet
    po 30 godzin tygodniowo (to 'odrobinę' więcej niż pół etatu;), ale na
    początku kasa nie jest najważniejsza. Na początku najważniejsze jest
    właśnie zdobywanie doświadczenia.
    Zresztą jak to mawiała moja chemica: 'jak się nie ma co się lubi to się
    lubi co się ma'.

    A inaczej:
    http://www.epuls.praca.gov.pl/index.php?apl=gl&p=prz
    egladaj&row_id=65
    http://www.epuls.praca.gov.pl/index.php?apl=gl&p=prz
    egladaj&row_id=88
    http://www.epuls.praca.gov.pl/index.php?apl=gl&p=prz
    egladaj&row_id=127

    Wysyłałeś tam CV?
    Pomóc znaleźć Ci więcej ofert?

    --
    Sebastian Rusek

  • 52. Data: 2005-09-14 14:19:40
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Wed, 14 Sep 2005 15:24:01 +0200, Michał <m...@g...pl> wrote:

    >Nie biorą, a jak biorą to np. każą płacić. Bezrobotnego na to nie stać.
    >Są też rózne zawody i różne staże, nie wrzucajmy do jednego worka.

    Są też staże za które płacą, więc nie rzucajmy się workami.

    >Nie da się. Jak czyjeś studia opierają się na zajęciach laboratoryjnych
    >i ćwiczeniach to nie da się.

    No a ja jak chciałem się urwać do innego miasta na konferencję
    (organizowaną zresztą przez organizację studencką), to się dało
    przyjść z inną grupą i zaliczyć laborkę, i dało się pójść do gabinetu
    innego prowadzącego zajęcia i we wcześniejszym terminie zaliczyć
    wejściówkę.

    >Swoją drogą pracodawcy mają później gdzieś
    >to doświadczenie zdobyte na zajęciach praktycznych :-).

    Bo tyle jest ono warte.

    >W wakacje to inna sprawa, ale jakość zdobytego doświadczenia nie
    >zachęca. Ja dwa razy miałem praktykę w wakacje. W jednym przypadku firma
    >wolała dać mi papierek i wręcz odradzała mi przychodzenie codziennie (na
    >wstępie, nie po poznaniu mojej osoby).

    Było sobie poszukać innej firmy. Ja tak zrobiłem i się nawet dało na
    drugim roku odbyć praktykę w firmie, która brała na praktyki min. po
    trzecim roku.

    >W drugim też raczej chodziło
    >jedynie o korzyści dla firmy (nie znam się na tym, ale pewnie jakieś
    >odliczenia podatku), praktyka trwała 3 miesiące, a jej program można
    >było zrealizować w tydzień.

    Tak się dogadałeś, to tak miałeś.

    >P.S. Jestem po fizyce (inżynier), szukam pracy w zawodzie już rok i nic
    >:-). Od października zamierzam się przekwalifikować (albo raczej
    >dokwalifikować). Nie doszedłem jeszcze do takiego etapu zwątpienia, żeby
    > iść wbrew swojej niechęci pracować w szkole. Obawiam się jednak, że
    >będę musiał polubić to rozwiązanie :-).

    Oj uważaj, uważaj. Pamiętam jak kumpel powiedział "prawdę" pani
    Uczycielce, że nauczycielami to zostają głównie osoby, które się gdzie
    indziej do niczego nie nadają, co zostało przyjęte przez resztę klasy,
    z głośnym pomrukiem oznaczającym poparcie, za fakt nie podlegający
    dyskusji.
    Zatem uważaj, bo będziesz się potem z depresji leczył ;-)

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 53. Data: 2005-09-14 14:21:49
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Wed, 14 Sep 2005 15:53:27 +0200, HERAKLES napisał(a):

    [cut.]

    > Wiesz przychodzą do mnie takie łepki, np.: 5 rok PW, informatyki. Proszę go
    > aby posortował mi dowolnym algorytmem kilka liczb zapisanych na kartce,
    > koleś nie wie co to sortowanie!?
    > Skąd się tacy biorą nie wiem wiem natomiast, że aby znaleźć kogoś
    > sensownego, trzeba się porządnie naszukać!!!

    No właśnie... i to jest poważny problem. Ja piszę w wymaganiach 'bardzo
    dobra znajomość sprzętu Cisco' a 80% 'kandydatów' nie ma pojęcia jak
    przejść do trybu konfiguracji zwykłego routera nie mówiąc już o ustawieniu
    adresu czy jakichkolwiek umiejętnościach elementarnych. Znakomita większość
    ludzi przysyłających CV wydaje się nie zauważać tego co jest napisane w
    wymaganiach.

    --
    Sebastian Rusek

  • 54. Data: 2005-09-14 14:22:39
    Od: Matrix <m...@x...com>

    Sebastian Rusek napisał:

    > http://www.epuls.praca.gov.pl/index.php?apl=gl&p=prz
> [...]

    a ktora z tych ofert jest zgodna z moim wyksztalceniem :>?

    > Wysyłałeś tam CV?
    > Pomóc znaleźć Ci więcej ofert?

    no na tokarza albo robotnika budowlanego to raczej nie, dziekuje
    postoje...

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 55. Data: 2005-09-14 14:24:06
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    zasit wrote:

    > ach jaki jestes wspanialy
    > ach przecudowny
    > ach och
    > ;]
    Ależ dziękuję, ale masz racje w pewnym sensie popadam w samozachwyt,
    szczególnie jak popatrzę na jakość produkowanego przezemnie oprogramowania,
    i jakość oprogramowania tworzonego przez innych.

  • 56. Data: 2005-09-14 14:26:08
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    Sebastian Rusek wrote:

> [...]
    > adresu czy jakichkolwiek umiejętnościach elementarnych. Znakomita
    > większość ludzi przysyłających CV wydaje się nie zauważać tego co jest

    a mi piszą, że umieją i... nie umieją!

  • 57. Data: 2005-09-14 14:28:31
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Matrix [Wed, 14 Sep 2005 14:20:33 +0200]:

    > ten kraj jest chory

    Nie, tu system szkolnictwa jest chory, bo nie przekazuje wiedzy
    i umiejetnosci, ktorych wymaga rynek pracy. W zwiazku z tym, jesli
    ktos planuje jakakolwiek kariere zawodowa wyzsza niz kasa w TESCO,
    zazwyczaj sie rozdwaja podczas studiow lawirujac tak, zeby i je
    zdac i miec papier, i zdobyc doswiadczenie w tym co sie studiuje.

    Kira

  • 58. Data: 2005-09-14 14:31:53
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Wed, 14 Sep 2005 16:05:06 +0200, zasit napisał(a):

    > oczywiscie ze sie da
    > ale ty mowisz o branzy it gdzie naprawde jest w tej chwili duze
    > zapotrzebowanie
    >
    > sa takie branze ze zdobycie doswiadczenia laczy sie z przebywaniem z banda
    > pracownikow kotrzy traktuje cie jako kogos kto zawodowe skonczyl mimo ze
    > masz wyzsze ywksztalcenie i doslownie moglbys byc ich szefem bo masz kulture
    > slowa, wiedze, przyszly dyplom i inne takie
    >
    > jest roznie
    Oczywiście zgadzam się, ale tu mówimy o tym konkretnym przypadku.
    Często są sytuacjie takie, że potrzebna jest tania siła robocza - zdażało
    mi się robić jakieś głupi serwisiki w PHP za 600zł kiedy jakaś firma by to
    robiła pewnie za jakieś 3000zł... może i ta robota była tyle warta a ja jej
    nie doceniłem i się 'przepracowywalem' za g* pieniądze, ale zdobywałem w
    ten sposób jakieś doświadczenie o którym tu właśnie mówimy.

    > fakt jest taki ze nie dla kazdego starczy pracy
    > i z tego musimy sobie zdac sprawe

    Niestety masz rację. Trzeba mocno się nakombinować żeby się jakoś wybić.

    --
    Sebastian Rusek

  • 59. Data: 2005-09-14 14:32:18
    Od: Kira <c...@-...pl>

    Re to: Matrix [Wed, 14 Sep 2005 16:00:32 +0200]:

    > moje zdolnosci sa nakierowane na wyksztalcenie ktore posiadam

    Wiesz, jesli na proste pytanie "co umiesz" nie potrafisz udzielic
    sensowniejszej odpowiedzi, to widac tych zdolnosci jakos malo jest.

    A. O zdolnosci pytam. Nie o papier, nie o to co przerabiales, nie
    o to jaki masz tytul. Pytam o to co bardzo dobrze potrafisz i lubisz
    robic. Masz takie cos?

    Kira

  • 60. Data: 2005-09-14 14:34:12
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Wed, 14 Sep 2005 16:22:39 +0200, Matrix napisał(a):

    egladaj&row_id=65
    egladaj&row_id=88
    egladaj&row_id=127

    > a ktora z tych ofert jest zgodna z moim wyksztalceniem :>?
    ej! To ja gdzieś indziej przeczytałem, że ktoś inny szuka pracy w branży
    IT?

    --
    Sebastian Rusek