PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy na zwolnieniu? !PILNE!

  • 1. Data: 2005-09-13 13:39:46
    Temat: Rozwiązanie umowy na zwolnieniu? !PILNE!
    Od: "Artur Stasiak" <a...@W...gazeta.pl>

    WItam,

    Mam problem dostałem dzisiaj pocztą rozwiązanie (z dniem 9 września) umowy
    (czas próbny) o pracę, z powodu nie stawienia się do pracy 5 września -
    poniedziałek (poniedziałek ten mam wolny za wczesniej przepracowaną sobotę -
    takie zasady w firmie). We wtorek tj. 6 września byłem w firmie i
    powiedziałem 2 pracownikom (szef był zajęty) że idę do lekarza. Dostałem
    zwolnienie od 6 do 13 września, dzisiaj miałem iść do lekarza po
    przedłuzenie zwolnienia, dzisiaj także miałem dostarczyć pracodawcy oba
    zwolnienia (ale w tej sytuacji tego nie uczynie), czyli pierwsze zwolnienie
    dostarczone było by w ciągu 7 dni.
    Na piśmie szef powołuje się na art.52&1 Kodeksu Pracy - ciężkie naruszenie
    podstawowych obowiązków pracowniczych.

    Pytanie czy rozwiązanie jest z winy mojej czy mogę rościć swoje racje przed
    sądem?

    Z moich odczuć i tak by mnie zwolnił poniewaz szukał dziury w całym - jestem
    na stanowisku mech. samochodowego - nie podabały mu się brudne ręce :)))))),
    a to że olej rozlał mi się do kanału itd. Nadmienie że nawet nie dostałem od
    niego ubrań roboczych.
    Ale najważniejsze/najśmieśniejsze w tej sprawie jest to zatrudnił mnie 18
    sierpnia przez Urząd Pracy, chciał abym sam wyposażył swoje stanowisko w
    narzędzia (najmniej 500zł !), dostał na mnie od UP pieniążki na doposażenie
    stanowiska!!, i z tego co wiem pieniądze na moje wynagrodzenie (aż 900zł
    brutto) na okres 12 miesięcy.

    Wiem że u niego nie będę pracował bo już nawet nie chcę, ale nie zostawie
    tego tak sobie, jest wiele firm które z tych pieniędzy zrobiły by prawdziwy
    pozytek a nie jakiś Pan włoży je sobie do kieszeni Naszy kosztem.

    Z góry dzięki za jakąś pomoc

    Artur

  • 2. Data: 2005-09-13 21:21:06
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy na zwolnieniu? !PILNE!
    Od: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>

    Artur Stasiak napisał(a):
> [...]
    > poniedziałek (poniedziałek ten mam wolny za wczesniej przepracowaną sobotę -
    Czy na pewno miales wolne dokladnie w _ten_ poniedzialek?

    We wtorek tj. 6 września byłem w firmie i
    > powiedziałem 2 pracownikom (szef był zajęty) że idę do lekarza. Dostałem
    > zwolnienie od 6 do 13 września,
    A kiedy poinformowales o nim szefa?

> [...]
    > zwolnienia (ale w tej sytuacji tego nie uczynie), czyli pierwsze zwolnienie
    Grrunt to wyczekac do ostatniej chwili....
    Masz 7 dni kalendarzowych na dostarczenie zwolenienia do pracodawcy, nie
    liczac dnia wystawienia zwolnienia.. (osobiscie, przez osoby trzecie,
    poczta...)

> [...]
    > podstawowych obowiązków pracowniczych.
    >
    > Pytanie czy rozwiązanie jest z winy mojej czy mogę rościć swoje racje przed

    Jezeli szef, udowodni ze:
    - w poniedzialek nie byles w pracy, a byc powinienes
    - ze nie dosc skutecznie poinformowales o swojej nieobecnosci
    (zwolnienie lekarskie...) - masz 2 dni, aby poinformowac _skutecznie_
    pracodawce, dlaczego Cie nie ma, i do kiedy Cie nie bedzie

> [...]
    > stanowiska!!, i z tego co wiem pieniądze na moje wynagrodzenie (aż 900zł

    jak dostal pieniadze na Ciebie, to pewnie bedzie musial je zwrocic...

    Pozdrawiam...

  • 3. Data: 2005-09-14 16:58:06
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 13 Sep 2005 13:39:46 +0000 (UTC), "Artur Stasiak"
    <a...@W...gazeta.pl> zakodował:

    >Pytanie czy rozwiązanie jest z winy mojej czy mogę rościć swoje racje przed
    >sądem?

    Możesz, i na piśmie powinno być o tym pouczenie.
    Tylko, że masz obowiązek niezwłocznie, nie później niż w ciągu 2 dni,
    powiadomić pracodawcę o nieobecności i przewidywanej jej długości a w
    ciągu 7 dni dostarczyć zwolnienie (oczywiście jak leżysz w szpitalu
    nieprzytomny, czy występuje jakaś inna przyczyna uniemożliwiająca Ci
    powiadomienie pracodawcy, to liczy się czas od ustania tej przyczyny).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded