PracaGrupypl.praca.dyskusje › Tajemniczy Klient???

  • 1. Data: 2005-09-28 16:02:29
    Temat: Tajemniczy Klient???
    Od: "Kacper W." <a...@o...pl>

    Czy ktos z Was miał jakies doswiadczenie z podobnym zjawiskiem?Znalazłem
    taką ofertę pracy i jestem ciekaw czy to nie jakas pułapka.Dotyczy badania
    rynku ,chyba usług.
    Pozdrawiam Kacper W.

  • 2. Data: 2005-09-28 16:10:29
    Temat: Re: Tajemniczy Klient???
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 28-09-2005 o 18:02:29 Kacper W. <a...@o...pl> napisał:

> [...]
    > zjawiskiem?Znalazłem
    > taką ofertę pracy i jestem ciekaw czy to nie jakas pułapka.Dotyczy

    Lepsze tłumaczenie: "podstawiony klient" - i teraz to już chyba bardziej
    jasne, o co chodzi.

    --
    The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
    can't read them.

  • 3. Data: 2005-09-28 16:18:43
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 28 Sep 2005 18:02:29 +0200, "Kacper W." <a...@o...pl> wklepał(-a):

    > Czy ktos z Was miał jakies doswiadczenie z podobnym zjawiskiem?Znalazłem
    >taką ofertę pracy i jestem ciekaw czy to nie jakas pułapka.Dotyczy badania
    >rynku ,chyba usług.

    Idziesz do jakiejś firmy/instytucji i "grasz" upierdliwego klienta. Potem
    zapewne robisz z tego jakiś raport, a firma/instytucja coś poprawia albo i nie.
    :)

  • 4. Data: 2005-09-28 16:27:58
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> wrote in

> [...]
    >
    > Idziesz do jakiejś firmy/instytucji i "grasz" upierdliwego klienta.
    > Potem zapewne robisz z tego jakiś raport, a firma/instytucja coś

    a nie jest czasem tak, ze pracownicy poddawanego badaniu oddzialu
    traca premie za "obsluge niezgodna ze standardami" i w praktyce
    kazdorazowa wizyta takiego Tajemniczego Klienta konczy sie utrata
    premii??

    adas;

  • 5. Data: 2005-09-28 16:31:13
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 28-09-2005 o 18:27:58 adasiek <p...@p...wp.pl> napisał:

> [...]
    > traca premie za "obsluge niezgodna ze standardami" i w praktyce
    > kazdorazowa wizyta takiego Tajemniczego Klienta konczy sie utrata

    Niemożliwe, to tylko służy wyciągnięciu wniosków na temat potrzebnych
    pracownikom szkoleń, które miałyby im pomóc usunąć pewne dostrzeżone
    mankamenty ;)

  • 6. Data: 2005-09-28 16:55:59
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 28 Sep 2005 16:27:58 +0000 (UTC), adasiek <p...@p...wp.pl>
    wklepał(-a):

> [...]
    >traca premie za "obsluge niezgodna ze standardami" i w praktyce
    >kazdorazowa wizyta takiego Tajemniczego Klienta konczy sie utrata

    To już zależy od tego, jakie decyzje firma podejmuje w celu poprawienia jakości
    obsługi.

  • 7. Data: 2005-09-28 17:33:53
    Od: "Kacper W." <a...@o...pl>

    No dobra ale czy ktos z Was robił kiedys cos takiego ewentualnie słyszał
    jakies opinie .Np jak wyglada wynagrodzeieczy praca jest ciezka itp.

  • 8. Data: 2005-09-28 18:29:32
    Od: "ewela" <e...@o...pl>

    > zgłoś się to może dowiesz się o co chodzi, oczywiście podziel się z
    grupowiczami informacją na temat rzekomego tejemniczego klienta:)

  • 9. Data: 2005-09-29 07:06:58
    Od: "Aga" <a...@w...pl>

    badałam w ten sposób obsługę z sieci sprzedaży pwenych usług.
    W scenarriuszu masz napisane jak masz sie zachować (niekoniecznie trzeba być
    upierdliwym) i jak powinna reagować na twoje zadanie obsługa.
    Po badaniu robisz raropt, wysyłasz razem z materialami, które od nich
    dostałeś (też mają powiedziane co mają ci dać) i już.

    Stawki są za zbadanie punktu potwierdzone raportem i wizytowką (jka jej nie
    dostaniesz piszesz o tym w raporcie, starasz sie dowiedzieć, o imię
    obsługującej Cię osoby)
    bardzo istotna jets w tym "zajęciu" DYSKRECJA ankietera. Nie powinien paplać
    znajomym, co bada i jak.

    Całkim fajne badanie.

    aga

  • 10. Data: 2005-09-29 07:58:34
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Użytkownik "adasiek" <p...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    ..
    > Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl> wrote in

    Polega to na przeprowadzeniu z pracownikami sprzedaży/obsługi klienta
    strukturalnycnh wywiadów (rozmów wg zadeklarowanych scenariuszy) a następnie
    ocenie pracowników sprzedaży wg zadeklarowanych ocen.

    Przykładowe elementy podlegające ocenie:

    - wygląd,
    - umiejętności komunikacyjne,
    - umiejętność prowadzenia rozmów z klientami,
    - znajomość produktu,
    - zgodność obsługi ze standardami firmy,
    - działania, jakie sprzedawca dokonuje przy okazji obsługi (np. wpisanie
    klienta do systemu CRM, uzyskanie zgody na przetwarzanie danych osobowych, w
    przypadku salonu samochodów - sprawdzenie ważności prawa jazdy przed jazdą
    próbną, w salonie kosmetycznym, choć te badają innymi metodami na ogół, -
    zaoferowanie klientowi dodatkowych giftów w postaci kosmetyków),
    - etc.

    Skale oceny też mogą różne, począwszy od punktowej (np. od 1 do 5) poprzez
    opisowe, mieszane: punktowo - opisowe etc.

    Badania "mystery shopping" preferują najczęściej różnorakie sieci - trafiki,
    punkty serwisowe, autoryzowane punkty obsługi np. sieci komórkowych.
    Pewna szacowna polska sieć, sprzedająca wykładziny i dywany, do perfekcji
    opanowała strukturę takiego badania i prowadzi je cyklicznie z żelazną
    konsekwencją. Swoją drogą niezwykle ciekawa jest lektura takiego badania,
    tj. mnogość kryteriów oceny, jakim podlegają pracownicy, sposoby oceniania,
    agregacji danych etc.

> [...]
    > traca premie za "obsluge niezgodna ze standardami" i w praktyce
    > kazdorazowa wizyta takiego Tajemniczego Klienta konczy sie utrata

    A w jaki sposób obcięcie premii wpłynie na polepszenie jakości obsługi?
    I jeśli raport z jednego badania (1 pracownika) zajmuje kilkadziesiąt stron,
    to czy nie jest to zbyt duża rozrzutność czasu i pieniędzy? W końcu premie
    można obcinać tańszymi sposobami.

    Efekt ujemny, odczuwany przez pracownika, oczywiście może wystąpić.
    Najczęściej - przy podziale pracowników na kategorie: "nie
    szkolić/nagrodzić", "nie szkolić/wyróżnić", "szkolić z [temat]", "przesunąć
    do działu [dział]", "nie szkolić/zwolnić". Ale w rozsądnie zaprojektowanym
    badaniu tego typu wnioski wysnuwa się na koniec całego cyklu oceny i
    uwzględniając oceny ze wszystkich periodów (np. 13 ocen w skali roku) i
    śledząc ich trend (czy następuje poprawa).
    Jednorazowe badanie, to chyba oczywiste, licha próba reprezentatywna, by
    można było na jej podstawie wyciągać radykalne wnioski.

    Istnieją też inne metody, nie wykorzystujące skal dyskretnych, których
    wynikiem są dane nie podlegające agregacji. Są to metody badania
    szczególnych odstępstw od określonego średniego standardu obsługi. O tym
    kiedy indziej, bo to zupełnie inna bajka.

    pozdr.
    m.