PracaGrupypl.praca.dyskusje › Ciąża a umowa o pracę!

  • 1. Data: 2005-09-28 15:51:24
    Temat: Ciąża a umowa o pracę!
    Od: "KUBEK" <p...@p...onet.pl>

    Czy mogą mnie zwolnić jak powiem dyrektorce o ciąży, mam umowę na czas
    określony 1 rok, jestem w 2 msc,kiedy mogę powiedzieć?

  • 2. Data: 2005-09-28 19:03:50
    Temat: Re: Ciąża a umowa o pracę!
    Od: "Angie" <a...@w...pl>

    Zazwyczaj mówi się o tym skończywszy 3-ci miesiąc ciąży, bo (tylko jak
    jesteś wrazliwa to sorry:), skłonność kobiecego organizmu do poronienia jest
    w tym okresie największa. Bardzo uogólniając po 3cim miesiącu spada odsetek
    poronień samoistnych, dlatego warto poczekac z tą informacją. Nie mogą Cię
    zwolnić, chyba, ze rażąco naruszysz dyscyplinę pracy; przyjdziesz pijana do
    pracy lub zostaniesz złapana na kradzieży, wówczas ... wyleją Cię. Zwolnić
    moga również, gdyby zakład pracy ogłosił upadłość i właściwie chyba tyle....
    Nie wiem kiedy zawarłas umowę, jednak zostanie ona przedłużona, nawet gdyby
    ów rok, na która została zawarta mijał np w grudniu, do dnia porodu. Za
    macierzyński wtedy płaci Ci ZUS. pzdr