PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szkolenie - jak to?

  • 1. Data: 2005-01-10 15:19:46
    Temat: Szkolenie - jak to?
    Od: "Mr V" <v...@o...pl>

    Witam, kojarze z czytanych na grupie wiadomosci, ze za szkolenie trzeba
    zwrocic pieniadze pracodawcy, jezeli sie odejdzie z pracy, czy to obowiazuje
    zawsze, czy tylko po podpisaniu jakiejs umowy z pracodawca? tzn. jak mnie
    wysle bez podpisania umowy, to jak odejde do innej pracy, to nie bede musial
    oddawac?

    Dziekuje za odpowiedz.

  • 2. Data: 2005-01-10 15:38:23
    Temat: Re: Szkolenie - jak to?
    Od: "Peyto" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mr V" <v...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zawsze, czy tylko po podpisaniu jakiejs umowy z pracodawca? tzn. jak mnie
    > wysle bez podpisania umowy, to jak odejde do innej pracy, to nie bede

    Witam,

    Miałem w swoim życiu oba przypadki, a więc najpierw szkolenie ale przed tym
    lojalka że przepracuję 18miesięcy, wtedy mnie to cieszyło, bo miałem
    gwarancję pracy, a potem miałem kolejne szkolenie ale już bez lojalki. Zwrot
    koszt dortyczyłby Cię tylko w przypadku takiej umowy.
    Ja mam inny problem, mianowicie nie mogę odzyskać certyfikatów, gdyż
    pracodawca twierdzi że firma zapłaciła więc należą do niej, ale moim zdaniem
    są to certyfikaty imienne należą się mnie, gdyż uprawnienia otrzymałem ja a
    nie firma, i wraz z moim odejściem kompetencje opuściły firmę formalne.

    Pozdrawiam
    Peyto

  • 3. Data: 2005-01-10 17:01:38
    Od: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl>

    Użytkownik "Peyto" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > są to certyfikaty imienne należą się mnie, gdyż uprawnienia otrzymałem ja
    > nie firma, i wraz z moim odejściem kompetencje opuściły firmę formalne.

    No przecieć to tylko papiery. Nie możesz wystąpić z prośbą do istytucji
    która Cię szkoliła o wystawienie duplikatów?

    Swoją drogą, ciekawe jak ów pracodawca wykorzysta certyfikaty imienne
    wystawione na osobę, która już nie pracuje.

    pozdr
    Andrzej

  • 4. Data: 2005-01-10 18:31:09
    Od: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>

    AndrzejW w news:cruccs$du2$1@inews.gazeta.pl napisał(a):

    > Swoją drogą, ciekawe jak ów pracodawca wykorzysta
    > certyfikaty imienne wystawione na osobę, która już nie pracuje.

    Tym bardziej, że to nie do końca takie "firma zapłaciła". Niby zapłaciła,
    ale lojalka w pewnym sensie była zwrotem tej inwestycji. Jeszcze mógłbym
    zrozumieć gdyby tej lajalki nie było (chociaż też dziwne podejście).
    Przypomina trochę "podwójny podatek".

    pozdrawiam
    Greg

  • 5. Data: 2005-01-10 21:07:22
    Od: "Jackare" <j...@i...pl_wytnij_to_>

    Ja mam inny problem, mianowicie nie mogę odzyskać certyfikatów, gdyż
    > pracodawca twierdzi że firma zapłaciła więc należą do niej,

    Bzdury gadaja. Certyfikaty sa Twoje i MUSZA Ci je oddac wraz z swiadectwem
    pracy itd... W przeciwnym przypadku niech przdstwia podstawe prawna swej
    decyzji.
    --
    Jackare
    Bytom