PracaGrupypl.praca.dyskusje › Szanse na prace dla 34 letniego absolwenta informatyki

  • 1. Data: 2006-04-05 07:48:29
    Temat: Szanse na prace dla 34 letniego absolwenta informatyki
    Od: "Maciek S." <mszczer[wytnijto]@wp.pl>

    Witam,
    Jak w temacie. Mam 29 lat, kilkuletni staż pracy w różnych firmach
    przemysłowych - stanowiska związane z zarządzaniem produkcji. Wykształcenie
    wyższe techniczne, ale dosyć oryginalne (nawigator morski). Mam świadomość,
    że skoro chcę pracować na lądzie to niestety nie jestem zbyt konkurencyjny
    na rynku pracy. Z drugiej strony chciałbym w końcu podjąć prace która by
    mnie interesowała i dawała satysfakcję nie tylko raz w miesiącu w dniu
    wypłaty. W związku z powyższym odczułem ogromną potrzebę przebranżowienia
    się i nauczenia czegoś, co mnie interesuje. Planuje w październiku zacząć
    studia na Politechnice Wrocławskiej na Inżynierii Oprogramowania. Jak
    wszystko pójdzie zgodnie z moimi planami to studia skończę mając na karku 34
    lata. Czy w tym wieku absolwent informatyki z zerowym doświadczeniem w tej
    branży miałby szanse zaistnieć na rynku pracy? Czy po prostu będę już za
    stary, żeby zacząć pracować w nowo wyuczonym zawodzie?

    Jestem ciekawy Waszych opinii i sugestii.

    Pozdrawiam,
    Maciek S.

  • 2. Data: 2006-04-05 07:56:37
    Od: M...@g...com

    W czasie studiow chyba mozesz zdobyc doswiadczenie pracujac gdzies
    dorywczo no i projekty na uczelni i laboratoria to tez jakeis
    doswiadczenie jesli sa to ciekawe projekty. Dla pracodawcy liczy sie
    twoja wiedza i chec rozwoju a nie lata..a checi masz;)

  • 3. Data: 2006-04-05 08:01:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    M...@g...com wrote:
> [...]
    > doswiadczenie jesli sa to ciekawe projekty. Dla pracodawcy liczy sie
    > twoja wiedza i chec rozwoju a nie lata..a checi masz;)

    To o czym napisales jest wazne dla 10-20% pracodawcow.. dla pozostalych
    istotne bys wykonal wszystko za najnizsza krajowa...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 4. Data: 2006-04-05 08:54:13
    Od: "bru" <w...@w...pl>

    > To o czym napisales jest wazne dla 10-20% pracodawcow.. dla pozostalych
    > istotne bys wykonal wszystko za najnizsza krajowa...

    Lekko przesadzone, ale w gruncie prawdziwe. Duza czesc (na szczescie nie
    wszyscy) pracodawcy maja takie wymagania, ze mozna by z nich zrobic 3-4
    etaty, a chcieli by jednego i bez zbytnich wymagan finansowych. Widzialem
    takie ogloszenie: wymagana znajomosc sieci, baz, www, grafiki, a i najlepiej
    poligrafii i reklamy. Rece opadaja.

  • 5. Data: 2006-04-05 09:22:45
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Widzialem
    > takie ogloszenie: wymagana znajomosc sieci, baz, www, grafiki, a i
    > najlepiej poligrafii i reklamy. Rece opadaja.
    czyli najprawdopodobniej chodziło o pisanie stronek internetowych i dorywczo
    pomoc jak się coś zepsuje w pozostałych trzech komputerach w firmie.
    anyway :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 6. Data: 2006-04-05 09:47:34
    Od: "bru" <w...@w...pl>

> [...]
    > dorywczo
    > pomoc jak się coś zepsuje w pozostałych trzech komputerach w firmie.

    Calkiem mozliwe, ale jak sie takie ktores z kolei ogloszenie czyta to sie
    pracy szukac odechciewa. Zwlaszcza ze sie nie przekonasz jak jest, dopoki
    nie sporobojesz. Innymi slowy stawianie wygorowanych wymagan w stosunku do
    rzeczywiscie potrzebnych to robienie niepotrzebnie zamieszania.

  • 7. Data: 2006-04-05 10:20:00
    Od: "Aleksander Galicki" <n...@n...com>

> [...]
    >stary, żeby zacząć pracować w nowo wyuczonym zawodzie?
    >
    >Jestem ciekawy Waszych opinii i sugestii.

    Sadze, ze pod wieloma wzgledami bedzie dla Ciebie lepiej 3letnie (na BSc)
    studia (polaczone z praca) na jakiejs lepszej zachodniej uczelni. O ile Ci nie
    zalezy na zostabiu w Polsce.

    Pisze to jako absolwent IO na PWr.

    A.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2006-04-05 10:20:41
    Od: gromax <gromax@WYTNIJ_TO_interia.pl>

    > Innymi slowy stawianie wygorowanych wymagan w stosunku do
    > rzeczywiscie potrzebnych to robienie niepotrzebnie zamieszania.
    Nie powiedziałbym że wygórowane. Bo przecież te umiejętności pracodawcy są
    potrzebne.
    Co najwyżej nie do końca precyzyjnie wyrażone w ogłoszeniu.
    btw przez ten brak precyzji później potencjalny pracownik odpowiada na
    ogłoszenie które w jakimś stopniu pokrywa się z jego
    wiedzą/umiejętnościami .
    nie koniecznie w 100% :)
    --
    ---- to tylko moje zdanie ---
    -- G -- R -- O -- M -- A -- X --

  • 9. Data: 2006-04-05 10:47:17
    Od: "Marek" <m...@m...com>

    5 lat czekania i do tego bez doswiadczenia to chyba niezbyt dobry pomysl.
    Masz juz wyksztalcenie wyzsze techniczne wiec proponowalbym jakies studia
    podyplomowe w dziedzinie informatyki. Jest przeciez wiele ludzi ktorzy sa
    informatykami np. po matematyce czy fizyce. I musial bys sie ostro wziac do
    nauki, bo choc ofert pracy w IT jest duzo, to konkurencja jeszcze wieksza.
    Co roku informatyke konczy w Polsce kilkadziesiat tys. absolwentow. Dlatego
    zeby sie przebic i zarabiac normalne pieniadze musisz byc dobry.

  • 10. Data: 2006-04-05 11:10:10
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    Marek wrote:
> [...]
    > Co roku informatyke konczy w Polsce kilkadziesiat tys. absolwentow. Dlatego
    > zeby sie przebic i zarabiac normalne pieniadze musisz byc dobry.

    Raczej miec szczescie. Poza tym wiele uczelni produkuje marnej jakosci
    informatykow... Pomijam fakt, ze i na dobrych uczelniach takie osoby sie
    przeslizguja, a czesc pracodawcow patrzy jedynie na wyksztalcenie miast
    na umiejetnosci/dorobek ect... Choc sa tez chlubne wyjatki i zaczyna ich
    byc coraz wiecej... Niestety z placa jest tak, ze albo ma sie szczescie,
    albo nie... I tu nie chodzi o to na jaka kwote sie umowisz, tylko jaka w
    rzeczywistosci dostaniesz... Tu jest problem.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl