PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swiadectwo pracy a zdlugie wolnienie chorobowe

  • 1. Data: 2002-11-18 14:38:56
    Temat: Swiadectwo pracy a zdlugie wolnienie chorobowe
    Od: "gretchen" <g...@g...pl>

    Pracuje w firmie od półtora roku i jestem na zwolnieniu od dwoch miesiecy
    (chhoroba juz niedlugo ustapi).
    Doszly do mnie sluchy, ze chyba mnie zwolnia.
    Mam takie pytanie (szukam pracy): czy na moje zyczenie na swiadectwie pracy
    moze nie byc ilosci dni zwolnienia chorobowego???? Pewnie bede miala z tym
    problemy u przyszlego pracodawcy, wiec bardzo prosze o rade, co moge zrobic.
    Dodam, ze nigdy nie chodzilam na zwolnienia a to chorobowe to pierwszy raz.

    gretchen

  • 2. Data: 2002-11-18 17:52:34
    Od: Korowiow <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Nov 2002 15:38:56 +0100, "gretchen" <g...@g...pl>
    oznajmił/a:

    >Mam takie pytanie (szukam pracy): czy na moje zyczenie na swiadectwie pracy
    >moze nie byc ilosci dni zwolnienia chorobowego????

    Szczerze w to wątpię. Przyszły pracodawca na podstawie takiej
    informacji ustala okres zasiłkowy.
    --
    Sławek
    GG#1397619

  • 3. Data: 2002-11-18 19:33:34
    Od: "gretchen" <g...@g...pl>

    Co to znaczy okres zasilkowy???

    Użytkownik Korowiow <s...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:6...@4...com..
    .

  • 4. Data: 2002-11-19 16:29:55
    Od: Korowiow <s...@g...pl>

    Dnia Mon, 18 Nov 2002 20:33:34 +0100, "gretchen" <g...@g...pl>
    oznajmił/a:

    >Co to znaczy okres zasilkowy???

    Dokładnie chodziło mi o to, że nowy pracodawca musi wiedzieć, kiedy
    zaczyna się okres zasiłkowy.Istotną informacją jest czy wykorzystałaś
    już 35 dni chorobowego, za które on płaci tzw. wynagrodzenie za czas
    niezdolności do pracy (80% "normalnego" wynagodzenia) - to są jego
    koszty.
    Przykład: u "starego" pracodawcy byłaś na chorobowym 20 dni. On za ten
    czas zapłacił Ci wynagrodzenie z własnych środków. Zmieniłaś zakład
    pracy. Na podstawie takiej informacji "nowy" szef - w przypadku
    kolejnych zwolnień lekarskich w tym roku - zapłaci z własnej kieszeni
    za 15 dni, a za każdy następny dzień będzie Ci się należał zasiłek
    chorobowy płacony przez ZUS.

    Sam okres zasiłkowy to już osobny temat do dyskusji.

    Sławek
    GG#1397619
    ICQ#137114342