PracaGrupypl.praca.dyskusje › Swiadectwo pracy

  • 1. Data: 2003-05-02 08:18:23
    Temat: Swiadectwo pracy
    Od: "alvaro" <a...@s...pl>

    Witam. Jezeli pracuje (nadal) w firmie i zajmowalem przez okres pracy rozne
    stanowiska. Ksiegowosc, windykacja i inne to czy moge:
    zażyczyc sobie swiadectwa pracy (lub jakiegos zaswiadczenia) z
    wyszczegolnieniem jaki okres pracowalem jako ksiegowy + zakres obowiazków,
    jaki okres jako spec. ds. windykacji itd. - potrzebne jest mi to do
    przystapienia do egzaminu państwowego.

  • 2. Data: 2003-05-02 08:56:23
    Temat: Odp: Swiadectwo pracy
    Od: "kurak" <d...@p...onet.pl>

    Użytkownik alvaro <a...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b8t9p6$m82$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    > wyszczegolnieniem jaki okres pracowalem jako ksiegowy + zakres obowiazków,
    > jaki okres jako spec. ds. windykacji itd. - potrzebne jest mi to do

    Na swiadectwie pracy powinienes miec wyszczegolnione stanowiska pracy jakie
    zajmowales oraz okresy, w jakich pracowales na tych stanowiskach. Nie wiem
    natomiast jak jest z zakresem czynnosci - tego raczej sie nie ujmuje na
    swiadectwie pracy. Ale za kazdym razem, gdy obejmowales nowe stanowisko,
    powinienes dostawac do reki swoj zakres obowiazkow.
    Jesli nie mam racji, to prosze grupowiczow o sprostowanie.
    Pozdrawiam,
    Joan

  • 3. Data: 2003-05-02 11:00:51
    Temat: Re: Swiadectwo pracy
    Od: " leszek" <s...@N...gazeta.pl>

    alvaro <a...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > wyszczegolnieniem jaki okres pracowalem jako ksiegowy + zakres obowiazków,
    > jaki okres jako spec. ds. windykacji itd. - potrzebne jest mi to do

    Świadectwo pracy wydaje się tylko wtedy, gdy się zwalniasz. Nie wydaje się w
    takiego dokumentu w trakcie zatrudnienia.

    http://www.rzeczpospolita.pl/prawo/doc/KPracy/kpracy
    .html#d4r1

    http://praca.onet.pl/1068500,2394,2,prawo.html

    Art. 97. § 1. W związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem stosunku pracy
    pracodawca jest obowiązany niezwłocznie wydać pracownikowi świadectwo pracy.
    Wydanie świadectwa pracy nie może być uzależnione od uprzedniego rozliczenia
    się pracownika z pracodawcą

    Natomiast jeśli potrzebujesz jakiegoś dokumentu w celu przystąpienia do
    egazaminu, to najlepiej zwróc się co organu, który przeprowadza takie
    egzaminy. Przypuszczam, że mają wzory takich dokumentów - wystarczy, że
    wypełnisz i dasz do podpisu w swojej firmie.

  • 4. Data: 2003-05-02 11:54:39
    Od: "Lech S" <s...@N...gazeta.pl>

    alvaro <a...@s...pl> napisał(a):

> [...]
    > wyszczegolnieniem jaki okres pracowalem jako ksiegowy + zakres obowiazków,
    > jaki okres jako spec. ds. windykacji itd. - potrzebne jest mi to do

    Witam
    Swiadectwa pracy nie otrzymasz ale zaświadczenie tak i nie powinni Ci robić
    problemów, tylko powiedz do czego Ci to świadectwo potrzebne. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2003-05-02 12:20:15
    Od: "alvaro" <a...@s...pl>

    do certyfikatu na usługowe prowadzenie ksiąg

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 6. Data: 2003-05-05 13:56:28
    Od: "Aliszia" <a...@i...pl>

    Nie zgadzam się, że nie otrzymasz świadectwa pracy w trakcie pracy. Po jej
    zakończeniu pracodawca ma obowiązek wystawić świadectwo. W jej trakcie
    obowiązku nie ma, ale to nie znaczy, że takiego świadectwa nie dostaniesz.
    Znam firmy, które wystawiają świadectwa swoim pracownikom co roku. Tak w
    razie gdyby potrzebowali do szkoleń lub czego innego. Zaznaczaja tam tylko,
    że wciąż pracują.
    Pozdrawiam