PracaGrupypl.praca.dyskusje › Stronka z informacjami o umowach o prace: etat, zlecenie, dzieło itp

  • 1. Data: 2009-04-19 21:18:00
    Temat: Stronka z informacjami o umowach o prace: etat, zlecenie, dzieło itp
    Od: Paweł <ppf9@USUN_TOpoczta.fm>

    Witam wszystkich

    Czy jest moze gdzies w necie jakas stronka na ktorej sa opisane
    wszystkie mozliwe rodzaje umow o prace(najlepiej podzielone na
    poszczgolne umowy). Wiem, ze sa umowy zlecenie, o dzielo, na etat. Czy
    jest jeszcze cos?
    Musze w koncu troche poczytac, co mi przysluguje, a czego moze ode mnie
    zadac pracodawca. Jakies informacje o urlopach, odprowadzanych skladkach
    w poszczegolnych umowach itp. Niby mam pod reka od kilku godzin kodeks
    pracy, ale z tego co zauwazylem i mi wiadomo, nie znajdzie sie tam
    wszystkiego, gdyz(podobno) do umow zlecenie/o dzielo odnosza sie
    paragrafy z kodeksu cywilnego.
    Niby moglbym szukac konkretnych rzeczy w necie, ale szczerze mowiac,
    nawet nie wiem czego dokladnie szukac, nie liczac kilku
    najpopularniejszych tematow typu: skladki emerytalne/zdrwotne, urlop, itp.

  • 2. Data: 2009-04-20 10:05:01
    Od: Michał Foryst <m...@d...com.pl>

    Paweł pisze:
> [...]
    > nawet nie wiem czego dokladnie szukac, nie liczac kilku
    > najpopularniejszych tematow typu: skladki emerytalne/zdrwotne, urlop, itp.

    Polecam:

    http://iform.pl

    choć nie wszystko na niej jest darmowe.

    --
    Michał Foryst
    http://doroboty.com.pl

  • 3. Data: 2009-04-20 12:59:28
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    akurat składki to sprawa nie najwazniejsza :)

    a powazniej - różnica między umową o pracę a umową o dzieło/zlecenie to
    rznica między kodeksem pracy a kodeksem cywilnym.
    Inaczej mówiąc jezeli ktoś chce cie zatrudnić na umowe o pracę to za
    sobą pociąga wachlarz ustaleń z kodeksu pracy - np. urlopy, godziny
    pracy. W kodeksie cywilnym masz ogólnie powiedziane, że strony zawierają
    umowę i mają się z niej wywiązać (to oczywisty skrót myslowy :P)
    Stąd też masz mnóstwo informacji o składkach - bo dodatkowo ustawodawca
    poszedł na rękę i troszkę umowy cywilno-prawne (akurat te rodzaje -
    zlecenie i dzieło) przybliżył do rozwiązań znanych z umów o pracę.
    Ale na twoim miejscu skupiłbym sie przede wszystkim na wiedzy, jakie
    masz przywileje z KP (kodeks pracy) i co ewentualnie negocjować w
    przypadku umów zlecenie/o dzieło.
    Pytaj jak bedziesz miał konkretniejsze pytania, bo na ogólne to troche
    trudno odpowiedzieć innym jezykiem niż ogólniki :)