PracaGrupypl.praca.dyskusje › Status bezrobotnego a umowa zlecenie

  • 1. Data: 2004-10-13 01:57:05
    Temat: Status bezrobotnego a umowa zlecenie
    Od: "Ania " <a...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Jestem zarejestrowana jako bezrobotna w Urzędzie Pracy. Niedawno podpisałam
    umowę zlecenie, z której zresztą nie wywiązałam się czyli nic nie zarobiłam.
    Zależy mi na tym, żeby nie zgłaszać tego faktu (oczywiście podpisania umowy)
    do UP.
    Jak myślicie, czy Urząd Pracy może w jakiś sposób dowiedzieć się o mojej
    umowie, czy mogę być spokojna i nie zgłaszać tego do UP.
    Pozdrawiam, Ania

  • 2. Data: 2004-10-13 05:12:55
    Temat: Re: Status bezrobotnego a umowa zlecenie
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Hi!!!

    Ania napisał(a):
> [...]
    > Jak myślicie, czy Urząd Pracy może w jakiś sposób dowiedzieć się o mojej
    > umowie, czy mogę być spokojna i nie zgłaszać tego do UP.

    Jeżeli po tej zerwanej umowie zostały jakieś ślady w dokumentacji w
    firmie to w przypadku kontroli legalności zatrudnienia UP może się o tym
    dowiedzieć, ale nic się nie stanie, bo przecież nic nie zarobiłaś. Tak
    mi się wydaje...

    3mcie się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 3. Data: 2004-10-13 05:57:03
    Od: "Agnieszka" <a...@b...pl>

    Użytkownik "Ania " <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Jak myślicie, czy Urząd Pracy może w jakiś sposób dowiedzieć się o mojej
    > umowie, czy mogę być spokojna i nie zgłaszać tego do UP.

    Na firmie ciąży obowiazek zgloszenia do UP ze zostalas u nich zatrudniona,
    wiec nic w przyrodzie sie nie ukryje.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2004-10-13 06:33:13
    Od: "Ania " <a...@W...gazeta.pl>

    Agnieszka <a...@b...pl> napisał(a):

    > Na firmie ciąży obowiazek zgloszenia do UP ze zostalas u nich zatrudniona,
    > wiec nic w przyrodzie sie nie ukryje.

    A czy nie orientujecie się czy firmy rzaczywiście to zgłaszają. Zaznaczam, że
    jest to umowa zlecenie zawarta na 2 tygodnie.

  • 5. Data: 2004-10-13 07:42:52
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <j...@W...pl>

    Ania napisał(a):

    > A czy nie orientujecie się czy firmy rzaczywiście to zgłaszają. Zaznaczam, że
    > jest to umowa zlecenie zawarta na 2 tygodnie.

    Obowiązek mają wziąść od osoby zatrudnianej oświadczenie czy jest
    zarejestrowana jako osoba bezrobotna. Jeśli osoba oświadcza, że tak, to
    zakład ma obowiązek zgłosić fakt zatrudnienia do PUP. I jeśli nie chce
    mieć kłopotów to robi to...

    3mcie się.

    --
    Waldemar "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl/

  • 6. Data: 2004-10-13 08:52:18
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    poszukaj na stronach PUP..
    tam gdzies jest ze mozna osiagnac dochod miesieczny nie wyzszy niz
    polowa minimalnej stawki czy cos jak to.. musisz poszukac sobie jak to
    jest dokladnie ;)

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 7. Data: 2004-10-13 08:56:21
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 13 Oct 2004 10:52:18 +0200, CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>
    napisał:

> [...]
    > tam gdzies jest ze mozna osiagnac dochod miesieczny nie wyzszy niz
    > polowa minimalnej stawki czy cos jak to.. musisz poszukac sobie jak to

    Kiedys tak bylo. teraz bezrobotny nie moze miec zadnych dochodow.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 8. Data: 2004-10-13 10:46:44
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    >Kiedys tak bylo. teraz bezrobotny nie moze miec zadnych dochodow.

    hmm a od kiedy tak jest bo nie dalej jak miesiac temu na stronach PUP
    o tym mi mignelo (mialam propozycje umowy o dzielo i probowalam sie
    zorientowac.. jednak potem okazalo sie ze niepowazna wiec w sumie nie
    grzebalam wiecej)

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 9. Data: 2004-10-13 14:49:38
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    Agnieszka w news:ckig3n$4su$1@serwus.bnet.pl napisał(a):

    > Na firmie ciąży obowiazek zgloszenia do UP ze zostalas
    > u nich zatrudniona, wiec nic w przyrodzie sie nie ukryje.

    Zatrudniona na umowe o pracę. Czy na firmie (zleceniodawcy) ciąży obowiązek
    zgłoszenia do PUP podpisania umowy cywilnoprawnej? Mam wątpliwości.

    pozdrawiam
    Greg

  • 10. Data: 2004-10-13 15:00:06
    Od: "Greg" <o...@o...op.pl>

    CanoE w news:iq1qm050s8ni0s505i6ugk2obibmbgku18@4ax.com napisał(a):

    > hmm a od kiedy tak jest

    Nie jestem pewien, ale czy chodzi tylko o pieniądze? Bo mnie po głowie
    snuje się także hasło "gotowości do podjęcia pracy", czy jakoś tak. Ja
    przynajmniej w tym kontekście otrzymywałem termin podpisu. Umowa zlecenie w
    niewielkim stopniu, ale jednak, ogranicza możliwość podjęcia pracy.

    Trzeba także zwrócić uwagę na to co się podpisywało. Jeśli był tam akapit
    "oświadczam, że wszystko powyższe jest zgodne z prawdą", czy coś w tym
    klimacie, a wyżej jest zaznaczone, że umowy zlecenie nie ma się podpisanej
    (chociaż nie wiem czy o to pytają) to wiadomo. Zwłaszcza jeśli jest dodana
    informacja aby informować o wszelkich zmianach.

    Zresztą najlepiej będzie dowiedzieć się w PUP. Jeśli człowiek zadzwoni
    "anonimowo" to chyba nie będą się bawić w jego namierzanie w razie czego
    ;-)

    pozdrawiam
    Greg