PracaGrupypl.praca.dyskusje › Wyslanie pracownika na kontrakt

  • 1. Data: 2004-10-12 23:00:23
    Temat: Wyslanie pracownika na kontrakt
    Od: "Pio" <p...@p...onet.pl>

    Mam taki problem - moze ktos poradzi:

    Firma stworzyla system komputerowy dla niemieckiej firmy. Wszystko super, ale
    teraz niemiecka firma poprosila o przyslanie 2 pracownikow na rok do obslugi
    systemu, utrzymania, serwisu, itp. Firma ta nie chce zatrudniac polskich
    pracownikow - zalatwiac pozwolenia, itp. Chce po prostu aby w ramach umowy na
    system przyslac pracownikow.

    W zwiazku z tym mam pytanie - czy mozna po prostu porozmawiac z pracownikiem,
    zaproponowac mu prace w niemczech, podniesc wynagrodzenie i tyle? Pojedzie
    sobie do niemiec, zalatwi sobie mieszkanie, bedzie pracowal? Umowe ma z polska
    firma, dostaje wynagrodzenia na konto, ma placony zus, itp. Czy tez trzeba to
    jakos specjalnie zalatwiac, wymagane sa jakies pozwolenia, licencji itp? Czy
    potrzebuje jakies zezwolenia na prace w niemczech?

    ---
    Pio

  • 2. Data: 2004-10-13 00:05:38
    Temat: Re: Wyslanie pracownika na kontrakt
    Od: gromax <g...@N...interia.pl>

    -- odpowiadam na posta od Pio z dnia środa 13 październik 2004 01:00

    żeby Polak mógł legalnie pracować w dojczlandzie, musi mieć tam pozwolenie
    na pracę. obojętnie jakiej "narodowości" jest firma, to pracownik pracuje
    na terenie niemiec.
    jako pracodawca musisz sporządzić imienna listę pracowników i wystąpić o
    zgodę na ich pobyt. A podcas pracy nie mogą oni podlegać służbowo
    zagranicznemu kontrahentowi

    delegowanie pracowników reguluje dokument
    "
    DYREKTYWA 96/71/WE PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY
    z dnia 16 grudnia 1996 r.
    dotycząca delegowania pracowników w ramach świadczenia usług
    "

    Poza tym nie ma obostrzeń żeby założyć własną działalność na terenie
    niemiec.

  • 3. Data: 2004-10-21 22:24:12
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    Witaj,

    > żeby Polak mógł legalnie pracować w dojczlandzie, musi mieć tam pozwolenie
    > na pracę. obojętnie jakiej "narodowości" jest firma, to pracownik pracuje
    > na terenie niemiec.

    Nie chodzi o prace u niemieckiego pracodawcy - a oddelegowanie pracownika do
    wykonywania konkretnej pracy wykonywanej na rzecz polskiej firmy tyle ze
    poza terytorum kraju

    > zgodę na ich pobyt. A podcas pracy nie mogą oni podlegać służbowo
    > zagranicznemu kontrahentowi

    To sie zgadza

    Pozdr.,
    Piotr