PracaGrupypl.praca.dyskusje › Start w księgowości

  • 1. Data: 2004-01-20 10:38:36
    Temat: Start w księgowości
    Od: "Joanna " <a...@N...gazeta.pl>

    Czy mógłby mi ktoś,kto jest zorientowany w księgowości, odpowiedzieć na
    pytanie?
    Szukam pracy. Jestem studentką 4 roku AE, specjalność: rachunkowość,
    ukończyłam kurs: Kadry i Płace, ale to za mało...Wszędzie wymagane jest
    doświadczenie, którego nie mam, czy kurs w Stowarzyszeniu Księgowych -
    Samodzielny Księgowy - Bilansista mógłby pomóc? Kurs jest b. drogi
    (2340 zł.), trwa 8 m-cy.
    Będę bardzo wdzięczna za odpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-01-20 10:58:43
    Temat: Re: Start w księgowości
    Od: "Mir" <m...@p...onet.pl>

    > czy kurs w Stowarzyszeniu Księgowych -
    > Samodzielny Księgowy - Bilansista mógłby pomóc? Kurs jest b. drogi
    > (2340 zł.), trwa 8 m-cy.

    Moim zdaniem więcej Ci da praktyka w firmie na stanowisku księgowej lub
    księgowo - kadrowej. Oczywiście nie neguję walorów merytorycznych kursu, ale
    pewnie przez przyszłego pracodawcę milej widziana będzie praktyka w firmie. O
    ile uda Ci się znaleźć masz dwa plusy - ww. praktyka w rzeczywistości
    gospodarczej (doświadczenie) i po drugie koszty. Oczywiście mam na myśli
    sytuację, że zgłaszasz się do małej, średniej firmy, że chcesz w ramach praktyk
    zawodowych pracować za darmo (warto nawet załatwić jakiś papier z uczelni),
    albo możesz nawet zaoferować coś za możliwość zdobycia praktyki. Na pewno
    będzie to taniej niż ten kurs i nie musi trwać 8 m-cy tylko np 3 m-ce - kwestia
    ustaleń z pracdawcą.

  • 3. Data: 2004-01-20 13:15:55
    Od: "alkaaa" <a...@w...pl>

    Gdybyś była absolwentką to mogłabyś zarejestrować się w Urzędzie Pracy i
    postarać się o staż. Staż trwa przeważnie 3-6 m-cy, zakład ma pracownika za
    darmo, ponieważ pracownikowi płaci własnie Urząd Pracy. Nie są to duże
    pieniądze, ale chyba lepsze to niż nic, a co najważniejsze zdobywa się
    praktykę. Wydaje mi się, że firmy chętnie przyjmują stażystów, a
    przynajmniej traktują ich poważniej niż praktykantów.
    W firmie, gdzie pracuję mieliśmy już wielu stażystów, część z nich po
    upływie stażu zostało w firmie zatrudnionych na umowę o pracę. Jeżeli
    człowiek na stażu się sprawdzi, to zawsze jest szansa na zatrudnienie.
    Pracuję w księgowości od 4 lat, studia kończyłam zaocznie, wcześniej
    ukończyłam Liceum Ekonomiczne o specjalności finanse i rachunkowość. I
    powiem tyle, że szkoła i kursy owszem są ważne, ładnie wyglądają w CV, ale
    najważniejsza jest w tych czasach praktyka. Niestety.
    Na Twoim miejscu na razie podarowałabym sobie kurs, a poszukała stażu lub
    ewentualnie praktyki (nawet za darmo).
    Apropo kursu w Stowarzyszeniu Księgowych to sama się nad takim zastanawiam,
    chociaż doradzano mi, żeby lepiej iść od razu na kurs głównego księgowego
    (podobno takie są). Słyszałam, że bardzo dużo daje takie szkolenie.

    Pewnie za bardzo nie pomogłam, no ale... Życzę powodzenia ;-)
    Alina

  • 4. Data: 2004-01-22 20:14:37
    Od: klaudia <c...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik Joanna napisał:
    > Wszędzie wymagane jest
    > doświadczenie, którego nie mam, czy kurs w Stowarzyszeniu Księgowych -
    > Samodzielny Księgowy - Bilansista mógłby pomóc? Kurs jest b. drogi
    > (2340 zł.), trwa 8 m-cy.

    ten kurs jest dobry dla osob ktore nie maja zbyt duzego doswiadcenia w
    ksiegowosci. lepszy, moim zdaniem, jest jednak kurs dla glownych
    ksiegowych.
    jesli chodzi o samo Stowarzyszenie, to w ogole warto sie do niego
    zapisac i chodzic na proponowane przez nich zajecia (w lublinie swojego
    czasu byly: ksiegowosc spolek prawa handlowego lub rozliczanie
    dzialalnosci gospodarczej). oprocz tego Stowarzyszenie ma wlasne biuro
    pracy, gdzie wiele firm wlasnie tam sklada oferty jezeli poszukuja kogos
    do ksiegowosci (ja tak znalazlam wlasnie prace, a i pozniej mialam ze
    Stowarzyszenia kilka ofert pracy w ksiegowosci - fakt ze jednak mam juz
    praktyke)

    ---
    pozdrawiam
    klaudia