PracaGrupypl.praca.dyskusjeStart w księgowości › Re: Start w księgowości
    From: "alkaaa" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Start w księgowości
    Date: Tue, 20 Jan 2004 14:15:55 +0100

    Gdybyś była absolwentką to mogłabyś zarejestrować się w Urzędzie Pracy i
    postarać się o staż. Staż trwa przeważnie 3-6 m-cy, zakład ma pracownika za
    darmo, ponieważ pracownikowi płaci własnie Urząd Pracy. Nie są to duże
    pieniądze, ale chyba lepsze to niż nic, a co najważniejsze zdobywa się
    praktykę. Wydaje mi się, że firmy chętnie przyjmują stażystów, a
    przynajmniej traktują ich poważniej niż praktykantów.
    W firmie, gdzie pracuję mieliśmy już wielu stażystów, część z nich po
    upływie stażu zostało w firmie zatrudnionych na umowę o pracę. Jeżeli
    człowiek na stażu się sprawdzi, to zawsze jest szansa na zatrudnienie.
    Pracuję w księgowości od 4 lat, studia kończyłam zaocznie, wcześniej
    ukończyłam Liceum Ekonomiczne o specjalności finanse i rachunkowość. I
    powiem tyle, że szkoła i kursy owszem są ważne, ładnie wyglądają w CV, ale
    najważniejsza jest w tych czasach praktyka. Niestety.
    Na Twoim miejscu na razie podarowałabym sobie kurs, a poszukała stażu lub
    ewentualnie praktyki (nawet za darmo).
    Apropo kursu w Stowarzyszeniu Księgowych to sama się nad takim zastanawiam,
    chociaż doradzano mi, żeby lepiej iść od razu na kurs głównego księgowego
    (podobno takie są). Słyszałam, że bardzo dużo daje takie szkolenie.

    Pewnie za bardzo nie pomogłam, no ale... Życzę powodzenia ;-)
    Alina