PracaGrupypl.praca.dyskusje › Standart ogłoszeniowy :-))

  • 1. Data: 2005-02-17 19:03:58
    Temat: Standart ogłoszeniowy :-))
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    "Oferujemy:
    - realizację najciekawszego projektu z zakresu e-commerce na rynku Polskim
    - pracę w młodym zespole
    - możliwość rozwoju w dynamicznie wzrastającej firmie"

    ...ale wynagrodzenia niet. Widać nie jest warte wspomnienia. O takich
    groszach się nie gada. Ciekawi mnie jeszcze "praca w młodym zespole"
    jako oferta dla pracownika. A co to za zaleta? Że nie mają
    doświadczenia i mało jeszcze wiedzą? Że są ...hmmm młodzi? Bezmyślność
    korporacyjnych szczurków...

    pozdrawiam
    camel

  • 2. Data: 2005-02-17 19:25:40
    Temat: Re: Standart ogłoszeniowy :-))
    Od: "Coinneach Odhar" <C...@m...wp.pl>

    Gdzieś z głębi "camel" <g...@f...gotdns.com> wypłynęło z pasją:
> [...]
    Polskim
    > - pracę w młodym zespole
    > - możliwość rozwoju w dynamicznie wzrastającej firmie"

    Może to stare, ale chyba adekwatne ;))

    1. Konkurencyjne wynagrodzenie (Competitve salary) - jesteśmy
    konkurencyjni, ponieważ płacimy mniej niż nasi konkurenci.

    2. Dołącz do naszego dynamicznego zespołu (Join our fast-paced team) - nie
    mamy czasu żeby cię szkolic.

    3. Swobodna atmosfera pracy (Casual work atmosphere) - nie płacimy
    wystarczająco dużo, żeby moc wymagać od ciebie białej koszuli i krawata.
    Kilku bardziej wyluzowanych kolesi nosi nawet kolczyki.

    4. Umiejętność pracy pod presja (Must be deadline oriented) - już
    pierwszego dnia pracy będziesz miał sześć miesięcy zaległości w pracy.

    5. Czasami praca w nadgodzinach (Some overtime required) - czasami każdego
    wieczoru i czasami w każdy weekend.

    6. Zróżnicowane obowiązki (Duties will vary) - każdy w firmie może wydawać
    ci polecenia.

    7. Zorientowanie na jakość (Must have an eye for detail) - w firmie nie
    istnieje Dział Kontroli Jakosci.

    8. Nastawienie na karierę (Career-Minded) - kandydatki musza być bezdzietne
    (i takimi pozostać).

    9. Zgłoszenia osobiście (Apply in person) - jeśli jesteś starszy, tęgi albo
    brzydki usłyszysz, ze stanowisko zostało już obsadzone.

    10. Prosimy nie kontaktować się telefonicznie (No phone calls please) - już
    obsadziliśmy to stanowisko, a ogłoszenie w prasie o naborze kandydatów jest
    czysta formalnoscia.

    11. Poszukiwani kandydaci o szerokim doświadczeniu (Seeking candidates with
    wide variety of experience) - będzie ci to potrzebne by sprostać obowiązkom
    trzech osób,
    które właśnie odeszly.

    12. Umiejętność rozwiązywania problemów (Problem-solving skills a
    must) - będziesz pracować w firmie, w której panuje wieczny chaos.

    13. Wymagane zdolności przywódcze (Required team leadreship skills) -
    będziesz mieć zakres obowiązków szefa ale bez odpowiedniej pensji i
    należnego szacunku.

    14. Znakomite umiejętności komunikacji (Good communication skills) -
    menedżerowie komunikują, ty słuchasz próbując odgadnąć co maja na myśli i
    wykonać to.

  • 3. Data: 2005-02-17 19:30:12
    Od: "Minister" <b...@a...pl>

> [...]
    > oferta dla pracownika. A co to za zaleta? Że nie mają doświadczenia i mało
    > jeszcze wiedzą? Że są ...hmmm młodzi? Bezmyślność korporacyjnych

    Ja dodam tylko jeszcze o zarobkach. Jest to dla mnie całkowitą głupotą że
    firmy ukrywają zarobki. Wręcz na rozmowach trzeba "strzelać" ile sie chce
    zarabiać. Byłem na kilku rozmowach w Polsce i zdarzyło mi się również trafić
    na rozmowę do angielskiego pracodawcy. Spróbuje porównać, oczywiście z
    mojego punktu widzenia. Na rozmowie u z polakiem wszystko jest tajemnicą aż
    do ostatniego etapu rekrutacji. NIe mozesz sie dowidzieć żadnych szczegółów,
    testują tylko człowieka i przepytują. Jeździ człowiek na każdy etap rozmowy
    i nie wie nawet za ile ewentualnie bedzie pracował. W końcu pada pytanie:
    "Za ile Pan moze pracować u nas?" Wtedy człowiek mówi np: 3000 netto i
    wychodzi. Okazuje sie że to za dużo dla pracodawcy i cały proces rekrutacji
    to strata czasu dla pracodawcy i szukającego pracy. Na rozmowie z anglikiem
    już wiemy za ile mamy pracować i przystępujemy do omawiania szczgółów,
    (miejsca pracy, godzin, itp.) i wtedy ewentualnie decydują sie na mnie lub
    nie. Nawet jak nie dostane roboty to nie czuje sie oszukany bo nie
    zauważyłem tam podchodów tylko szczera rozmowa. Na 90% ogłoszeń w
    angielskich agencjach są napisane zarobki. Jak mi nie odpowiada to nie
    wysyłam w ogóle CV i nie zawracam im dupy rozmowami kwalifikacyjnymi. W
    polsce mnie to przeraża i nie będe tu więcej szukał pracy.
    Zapewne znajdzie sie ktoś kto sie ze mna nie zgodzi ale póki co tak to
    widzę.

  • 4. Data: 2005-02-17 19:56:16
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 17.02.2005 camel <g...@f...gotdns.com> napisał/a:
    > "Oferujemy:
    > - realizację najciekawszego projektu z zakresu e-commerce na rynku Polskim
    > - pracę w młodym zespole
    > - możliwość rozwoju w dynamicznie wzrastającej firmie"

    Nie wiem, może ja dzieciak jestem... ale jakoś wolę pracować z osobami
    młodymi (powiedzmy [granica luźna] do 35 lat) niż z osobami, z którymi
    nie mam wspólnego języka i z którymi czasem po pracy na piwo nie mogę
    wyskoczyc... [1]

    A realizacja "najciekawszego projektu z zakresu e-commerce" może
    zachęcić. Naprawdę. Bardziej niż 500 zł więcej, za to dłubanie się w
    popapranych, dajmy na to, licznikach w php (przykład).

    Kender, co już ma dość czepiania się pracodawców; nie podoba się
    ogłoszenie - nie odpowiadaj...

    [1] - Nie uwazam, że z osobami starszymi nie można pić piwa, gadać o
    dupie Maryni i te pe... to był przykład.

    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org Choroby kotów @ http://frymus.waw.pl
    We're just too pretty for God to let us die.

  • 5. Data: 2005-02-17 20:17:35
    Od: "Aktos" <n...@a...lodz.pl>

    Cześć. Właśnie skończyłem 50 lat. Dostałem wymówienie w ramach likwidacji
    etetu, restrukturyzacji firmy itd. Ble, ble, ble. Poprostu za duzo
    zarabiałem i stałem się kosztem dla prezesa który musi się wykazać przed
    niemieckim właścicielem cięciem kosztów.
    Ale nie o tym.
    Pracowałem w zespole mieszanym. I kochani naprawdę byłem lubiany przez
    młodych ludzi. Pomagałem im wiele. Gratulowałem nowonarodzonych i chodziłem
    na piwo z nimi. Może dlatego że mam sam syna 21 lat i pamięć jaki sam byłem
    w młodości.
    Dziś czekam na odpowiedzi na wysłane cv. I zastanawiam się właśnie czy
    barierą w znalezieniu pracy właśnie nie będzie mój wiek. (A nie wygląd
    zewnętrzny).
    Wszystko zależy od charakteru a nie od wieku. Czy nie znacie młodych bufonów
    bez uśmiechu na twarzy i poczucia humoru?
    W.

    s.org...

  • 6. Data: 2005-02-17 21:12:43
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Minister <b...@a...pl> wrote:

    > zauważyłem tam podchodów tylko szczera rozmowa. Na 90% ogłoszeń w
    > angielskich agencjach są napisane zarobki. Jak mi nie odpowiada to nie

    Niestety to jest fakt.
    Ułatwia to bardzo ogólnie wyszukiwanie i wstępne wybieranie ogłoszeń.
    Co więcej - regułą jest, że po każdej rozmowie dostaje się np. podziękowanie
    za rozmowę lub choćby wykazywane jest zainteresowanie ze strony agencji
    która pośredniczy.
    A u nas? Nic.
    Nikt Ci nie powie, że masz dobre kwalifikacje albo że Ci czegoś brakuje (od
    razu po zerknięciu z CV i po krótkiej rozmowie), nie powie Ci że np. jest
    zaskoczony Twoją znajomością języka albo cokolwiek innego.
    Ale może to przyjdzie z czasem.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 7. Data: 2005-02-17 21:24:12
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    Dnia 17.02.2005 Aktos <n...@a...lodz.pl> napisał/a:
> [...]
    > Wszystko zależy od charakteru a nie od wieku. Czy nie znacie młodych bufonów
    > bez uśmiechu na twarzy i poczucia humoru?

    Heh. Powiem tak - znam więcej młodych bufonów (wiek 26-31 lat) niż w
    wieku 45-55. Przecież napisałem:
> [...]

    Chodzi mi po prostu o to, że wśród moich znajomych przeważają ludzie
    młodzi. Wynika to chyba z tego, żem sam dzieciak jeszcze.
    Poza tym kluczowym jest dla mnie to, czy z kims mam wspólny język czy
    nie. Z bufonem nie mam, czy ma on lat 13, 26, 35 czy 70.

    pozdrawiam, (wiedziałem, że bedzie jakies nieporozumienie w zwiazku z
    tym, co napisze)
    --
    Kender @ http://maczewski.dyndns.org Choroby kotów @ http://frymus.waw.pl
    I'm Italian and euros are killing me enough as it is,

  • 8. Data: 2005-02-18 07:50:02
    Od: b...@b...pl

    Coinneach Odhar wrote:
    > Może to stare, ale chyba adekwatne ;))

    (z 1999, ppd, Krzysztof P.)
    Oferujemy:
    -> - ciekawą pracę w młodym zespole

    Zapewne zespol jest mlody i niedoswiadczony , zebrany z przypadku.
    A kierownikiem jest 50-letni hitlerowiec.

    -> - możliwość podnoszenia swoich umiejętności

    My cie wyslemy na szkolenie, a ty nam podpisz cyrograf na 3 lata.
    W zamian przez te 3 lata nie dostaniesz podwyzki, a obarczymy
    cie w nagrode podwojna robota.

    -> - szkolenia

    Przyjedzie ktos z zewnatrz, popisze troche na tablicy, dowiesz
    sie ze juz wiesz to co on pisze.

    -> - zarobki proporcjonalne do umiejętności

    Nie podskakuj kierownikowi to dostaniesz wiecej.

  • 9. Data: 2005-02-18 15:37:07
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

> [...]
    > chodziłem
    > na piwo z nimi. Może dlatego że mam sam syna 21 lat i pamięć jaki sam
    Jasne, my też ze "staruszkami" ganialiśmy na piwo i wszelkiego rodzaju
    imprezy. Jak ktoś jest "qool" to nie ma znaczenie wiek.

  • 10. Data: 2005-02-18 18:29:31
    Od: 'madzik' <m...@g...niet.pl>

    Paweł:

    > A realizacja "najciekawszego projektu z zakresu e-commerce" może
    > zachęcić. Naprawdę.

    A kto ocenia poziom ciekawości owego projektu?
    :-P

    --
    Pozdrawiam ciepło,
    Magda