PracaGrupypl.praca.dyskusje › Słabe strony co powiedzieć ???

  • 51. Data: 2005-12-15 11:36:04
    Temat: Re: Słabe strony co powiedzieć ?? ?
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Immona napisał(a):
    > Jesli na niego wplywaja, to czy po przebiegu kariery nie mozna w
    > wystarczajacy sposob ich ocenic?
    Zastanawiam się czasem, czy w ogóle trzeba. Wiele razy stykałem się z
    sytuacją, gdy osoba kompletnie nie pasująca osobowością do stanowiska
    radziła sobie na nim świetnie.
    Jednak jeżeli rynek wymaga prowadzenia testów osobowościowych, to trzeba
    je robić i to robić dobrze, czyli zgodnie z kolejnością - co z czego
    wypływa.

    > BTW, dziwi mnie i martwi panujacy w PL obyczaj zwiezlosci CV "max 2
    > kartki, a najlepiej jedna". Oczywiscie sie dopasowuje, ale majac
    > ostatnio do czynienia z innym obszarem kulturowym, czuje sie bardzo
    > dobrze w panujacej tam konwencji "pisz krotko, 3-4 kartki". Dokladne
    > wymienienie zakresu obowiazkow i ewentualnie krotki komentarz na temat
    > swojej roli daje mozliwosc zobaczenia, co kandydat uwaza za znaczace, w
    > jaki sposob sie wyraza, oszczedza wielu pytan doprecyzowujacych na
    > rozmowie kwalifikacyjnej.
    W polskich rekrutacjach dominuje klimat ograniczonego zaufania. Jeżeli
    kandydat o czymś napisał, należy o to dopytać. Ergo - im więcej pisze
    tym więcej pytań. W sumie nic dziwnego - skłonność do konfabulacji jest
    ogólnoludzka i łatwiej konfabulować na papierze niż w rozmowie face to face.

    > Zastanawialam sie, czy poinformowac HP o tym, jaka lamerie wynajeli do
    > swoich rekrutacji :)
    Poinformuj :) Takie firmy psują innym i tak już zapchany rynek. Nie bez
    winy są również działy personalne. Tak na chłopski rozum - sektor
    zapchany - rynek klienta. Nie rozumiem więc, dlaczego działy personalne
    nie dyktują swoich warunków tylko ograniczają się do wyboru oferty
    kierując się np. atrakcyjnością cenową????

    (kiedys opisywalam - w skrocie
    > [...]
    > W koncu zrezygnowalam - nie chcialam wyjsc na osobe
    > rozgoryczona odrzuceniem, a mimo, ze tak nie bylo, szanse postrzegania
    > tego w taki sposob byly spore.
    Zawsze są szanse - większe lub mniejsze, ale myślę, że nic złego nie ma
    w wyrażaniu swojej opinii na temat firmy - czy to Constar czy najemny HR.

    > Relacją z rozmowy ze swoja opinia
    > jako rasowa plotkara podzielilam sie ze spora iloscia osob. Ciekawe, czy
    > natkna sie na problem w zdobywaniu ludzi
    W zdobywaniu ludzi raczej nie. Mogą natomiast mieć problem z wizerunkiem
    wśród konkurencji. Menedżerowie często przekazują sobie pocztą
    pantoflową informacje o najróżniejszych partaczach ale robią to na ogół
    w swoim własnym - branżowym - gronie.

    > Zywie oceniane przez niektorych jako mistyczne :)
    > przekonanie, ze nawet, gdy cos zlego popelnia samo kierownictwo, a
    > pracownicy w tym nie uczestnicza, to nastawienie, kultura firmowa,
    > sposob bycia, ogolny klimat itp. w calosci organizacji stanowi niezbedny
    > warunek, zeby to moglo zaistniec

    Coś w tym jest. Firma to system naczyć połączonych. Wzajemne interakcje
    modelowane są przez czynniki działające z zewnątrz, jak ciśnienie
    (presja dostawców/odbiorców), kształt naczynia (rynek), prawidla
    hydrodynamiki (makrootoczenie), energię wewnętrzną i właściwości cieczy
    (kultura organizacyjna). Więc nic w naczyniu A nie dzieje się bez wpływu
    na naczynie B. Dodatkowo, jeśli ciecz sama w sobie ma tendencję np. do
    szybkiego parowania, zmiany oddziałują na zachowanie cieczy we
    wszystkich naczyniach.

    To wcale nie mistyczne przekonanie.

    pozdr.
    m.

  • 52. Data: 2005-12-15 11:44:50
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    Kira napisał(a):
    > Hihi niezłe :) Wiecie co? Ja jednak ten serwisik robię,
    Serwis dla osób szukajacych pracy - czego nie robić na rozmowie?

    To dobre jest :). Może wreszcie rozmowa kwalifikacyjna zostanie odarta z
    mistycznej otoczki starcia sił dobrego z siłami złego i ludzie po obu
    stronach stołu zaczną się dogadywać ze sobą jak ludzie :)

    pozdr.
    m.

  • 53. Data: 2005-12-15 12:47:38
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Immona [Wed, 14 Dec 2005 14:41:26 +0100]:

    > Przez ramie zagladajacy domagaja sie uzupelnienia o gadatliwosc
    > i sklonnosci do schadenfreude.

    :)))

    Kira

    --
    http://Cyber-Girl.NET
    *Bo SIEĆ jest rodzaju żeńskiego :)*

  • 54. Data: 2005-12-15 12:48:31
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Immona [Wed, 14 Dec 2005 15:21:09 +0100]:

    > Staram sie nad tym pracowac, tak jak Kira rzuca palenie :)

    Znaczy długo, wytrwale i bez najmniejszej ochoty
    na osiągnięcie celu? ;)

    Kira

  • 55. Data: 2005-12-15 12:54:41
    Od: Kira <c...@e...wytnij.pl>

    Re to: Jotte [Wed, 14 Dec 2005 21:42:01 +0100]:

    > I ja. To nie wada. To piękna cecha pozwalająca z przyjemnością
    > nie odbierać innym pracy.

    Ty, a wiesz, że coś w tym jest... :]

    > Także nie wszystkie numerki pamiętam...
    > Ale nie notuję, było minęło... ;))))

    No, klientowi do którego mam oddzwonić to ja tak nie powiem... ;>

    > Zawsze uważałem, że urodziłem sie pod złą szerokościa
    > geograficzną. To mnie frustruje głęboko.

    Mnie kiedyś. Potem do mnie dotarło, że Świat w sumie jest
    duży, gdzieniegdzie temperatury są odpowiednie, więc skoro
    nadal tu siedzę to widać aż tak mi ta zima nie przeszkadza.

    Co nie znaczy że nie marznę i nie unikam ruszania tyłeczka
    z ciepłego domku ;)

    > Czy cecha pozwalajaca na rzucenie zgubnego nałogu to wada?

    To tylko dowód na to, że nie ma cech charakteru które zawsze
    i wszędzie byłyby jednoznacznie pozytywne albo negatywne :)

    Kira