PracaGrupypl.praca.dyskusje › Urlop a wypowiedzenie

  • 1. Data: 2003-12-11 09:34:33
    Temat: Urlop a wypowiedzenie
    Od: "Bogdan" <b...@p...onet.pl>

    Witam
    Czy w trakcie trwania okresu wypowiedzenia (trzy miesiące) można iść na
    urlop i czy ten czas wchodzi w okres wypowiedzenia i poprostu niema mnie w
    pracy? Czy można iść na urlop już od 2 stycznia 2004r, na urlop za 2004 rok,
    bo za 2003 rok mam wykorzystany? Okres wypowiedzenia zacznie się po
    zakończeniu zwolnienia lekarskiego tzn od 19 grudnia przez 3 miesiące. Czy
    jeżeli
    wykorzystam urlop płatny mogę iść na bezpłatny tak żeby nie przebywać w
    pracy przez cały okres wypowiedzenia i jakie to może mieć konsekwencje?
    Za wszystkie wypowiedzi serdecznie dziękuję i pozdrawiam wszystkich
    Bogdan

  • 2. Data: 2003-12-12 19:52:10
    Temat: Re: Urlop a wypowiedzenie
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl>

    Użytkownik "Bogdan" <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > urlop i czy ten czas wchodzi w okres wypowiedzenia i poprostu niema mnie w

    Tak możesz iść na urlop o ile go dostaniesz.

    > Czy można iść na urlop już od 2 stycznia 2004r, na urlop za 2004 rok,
    > bo za 2003 rok mam wykorzystany?

    Tak. Oczywiście nie możesz wybrac pełnego urlopu za cały rok tylko
    proporcjonalnie do pozostałej długości wypowiedzenia.

> [...]
    > wykorzystam urlop płatny mogę iść na bezpłatny tak żeby nie przebywać w
    > pracy przez cały okres wypowiedzenia i jakie to może mieć konsekwencje?

    Możesz iść na dowolny urlop o ile zgodzi się na to pracodawca. Pracodawca
    może Cię również zwolnić z obowiązku przychodzenia do pracy w czasie
    wypowiedzenia.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl

  • 3. Data: 2003-12-12 20:32:29
    Od: "asia" <c...@b...pl>

> [...]
    > pracy przez cały okres wypowiedzenia i jakie to może mieć konsekwencje?
    > Za wszystkie wypowiedzi serdecznie dziękuję i pozdrawiam wszystkich

    już rok nie możesz żądać od pracodawcy urlopu w trakcie wypowiedzenia- tylko
    jeśli on się zgodzi możesz iść na urlop. Jabym pociągnęła dalej zwolnienie
    lekarskie. Przynajmniej dostaniesz ekwiwalent za niewykorzystany urlop (bo
    będziesz na zwolnieniu). A od stycznia należy ci się urlop ale proporcjonalnie
    do marca. Jeśli masz wymiar 26 dni to należy ci się (26/12 m-cy x3 m-ce = 7
    dni.Zrób jak ci radzę. Idź na zwolnienie do końca wypowiedzenia. Więcej kasy.
    Byłam kadrową to wiem. Narazie.

  • 4. Data: 2003-12-13 08:29:49
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 12 Dec 2003 21:32:29 +0100, "asia"
    <c...@b...pl> zakodował:

    >już rok nie możesz żądać od pracodawcy urlopu w trakcie wypowiedzenia- tylko

    Wręcz przeciwnie - już od roku możesz żadąć (4 dni w roku). To
    wcześniej nia miałaś żadnej możliwości poza zgodą pracodawcy.

    >do marca. Je?li masz wymiar 26 dni to należy ci się (26/12 m-cy x3 m-ce = 7

    Zgadza się. Do tego, jeżeli to pracodawca wypowiedział umowę, to masz
    jeszcze 3 dni na szukanie pracy.

    >Byłam kadrową to wiem. Narazie.

    Ooops. To podaj przepis, który umożliwiał dawniej pójście na urlop bez
    zgody pracodawcy?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775