PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak odzyskać od pracodawcy należne pięniądze ?

  • 1. Data: 2002-10-16 20:06:29
    Temat: Jak odzyskać od pracodawcy należne pięniądze ?
    Od: "Anna Balt" <a...@p...onet.pl>

    Witam,

    Mój tata został zwolniony z przyczyn ekonomicznych zakładu w dniu 31.09.2002
    .
    Przysługuje mu świadczenie przedemerytalne i dokumenty zostały już złożone w
    Urzędzie Pracy. Jest tylko problem z tym, że zakład pracy nie wypłacił (i ni
    e może podać kiedy to zrobi) pensji za wrzesień, należnej odprawy i innych ś
    wiadczeń. Na ostatnim "pasku" jest naliczona kwota netto około 15 000 PLN.
    Czy ktoś z grupowiczów wie jak można wyegzekwować te pieniądze ? (Zakład moż
    e w najbliższym czasie ogłosić upadłość).

    Pozdrawiam,
    Robert Wawrzyniak

  • 2. Data: 2002-10-16 21:38:32
    Temat: Re: Jak odzyskać od pracodawcy należne pięniądze ?
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Anna Balt <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy ktoś z grupowiczów wie jak można wyegzekwować te pieniądze ? (Zakład moż
    > e w najbliższym czasie ogłosić upadłość).

    Szybko skłądać wniosek do Sądu Pracy o zapłatę wynagrodzenia.

    --
    ___________ (R)

  • 3. Data: 2002-10-17 06:59:54
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Anna Balt" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >
    > Mój tata został zwolniony z przyczyn ekonomicznych zakładu w dniu
    31.09.2002

    /\/\/\/\/\/\/\/\/\/

    powiem tylko ;)

    Jean

  • 4. Data: 2002-10-17 09:42:04
    Od: "Anna Balt" <a...@N...gazeta.pl>

    Czy są do tego jakieś specjalne formularze, ewentualnie, czy sa gdzieś na
    sieci wzory takich pisam.

    Pozdrawiam,
    Robert

  • 5. Data: 2002-10-17 15:59:15
    Od: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>

    Anna Balt <a...@n...gazeta.pl> wrote:
    > Czy są do tego jakieś specjalne formularze, ewentualnie, czy sa gdzieś na
    > sieci wzory takich pisam.

    Nie trzeba żadnych formularzy, AFAIK to wzory wiszą w sądzie pracy.

    Zresztą pozew jest prosty, ma zawierać:
    1. Powoda (czyli imię nazwisko, adres)
    2. Pozwanego (czyli dane firmy)
    3. Petitum (czyli opis czego się żąda, np. wydania nakazu zapłaty)
    4. Uzasadnienie (czyli opis sytuacji).

    Pod to podpinasz kopie dokumentów i składasz w kancelarii Sądu Pracy.
    --