PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...

  • 41. Data: 2004-07-24 17:42:51
    Temat: Re: Skad sie biora niskie zarobki w Polsce...
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2004-07-24 19:00, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > Co to znaczy kontrolowana inflacja, albo moze inaczej na jakim poziomie ta
    > inflacja mialaby byc?

    ..o to wlasnie spieraja sie wlasnie najtezsze glowy w tej branzy!! :)
    Upraszczajac problem :
    - wiadomo, ze dopuszczenie do powstania sredniorocznej inflacji na
    _ustalonym_, niewysokim poziomie (..hehe.. pogladow nt. jaki to ten
    "niewysoki poziom" winien byc jest prawdopodobnie tylu, ilu ekonomistow)
    powoduje pobudzenie (tzw. podgrzanie ) gospodarki - zwieksza popyt
    wewnetrzny, oplacalnosc eksportu .. itd. To wlasnie obecnie robia np
    Niemcy, Francja (o co straaaasznie rzuca sie UE) czy USA. Po uzyskaniu
    zamierzonego efektu nalezy rozpoczac stopniowe "wychladzanie" gospodarki.
    Problemy sa 3 (w najprostszym modelu oczywiscie):
    - jaka wysokosc inflacji jest dopuszczalna
    - co zrobic, gdy w trakcie procesu zaistnieja czynniki zewnetrzne
    zwiekszajace inflacje w sposob niezamierzony (najprostszy przyklad:
    gwaltowny wzrost cen surowcow na swiatowych rynkach)
    - kiedy nalezy rozpoczac proces "ochladzania"

    pzdr
    A.

  • 42. Data: 2004-07-24 17:46:03
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    złoty <m...@o...wytnij_to.pl> wrote:
> [...]
    > gwaltowny wzrost cen surowcow na swiatowych rynkach)
    > - kiedy nalezy rozpoczac proces "ochladzania"

    no dobrze. To teraz napisz, czy uwazasz, ze odgorne zarzadzenie majace na
    celu podniesienie wszystkim zarobkow ma jakikolwiek sens? Ja uwazam, ze nie
    ma najmniejszego i jest totalna glupota.

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 43. Data: 2004-07-24 17:47:19
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2004-07-24 19:36, Użytkownik Wieslaw Bicz napisał:

    > Twoje argumenty niestety niczego nie zmieniają w banalnej prawdzie, że
    > ludzie są zatrudniani, kiedy to się opłaca.

    ..noooo - z tym to raczej trudno polemizowac :)

    pzdr
    A.

  • 44. Data: 2004-07-24 17:48:14
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Wieslaw Bicz <W...@o...pl> wrote:
    > Rzyczywistość jest oczywiście bardziej skomplikowana.

    Ano. Biorac pod uwage ilu mamy ludzi zyjacych na wsi + ilu ludzi pracuje w
    deficytowych branzach, sztucznie utrzymywanych przy zyciu, to istotnie -
    jest to bardziej skomplikowane...

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 45. Data: 2004-07-24 17:48:44
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    złoty <m...@o...wytnij_to.pl> wrote:

    > ..noooo - z tym to raczej trudno polemizowac :)

    Khem. Podam dwa przyklady. PKP i kopalnie. Chcecie wiecej?

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 46. Data: 2004-07-24 17:57:48
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Mr Adzio <h...@o...pl> wrote:
    > kto nie tylko duzo wyprodukuje, ale i duzo sprzeda, ten jest
    > bogatszy. Proste?

    Nie.
    Przyklad? USA, ktore od dawna leca na ujemnym deficycie handlowym...

    http://www.PRnews.pl Uwaga! Konkurs - http://www.prnews.pl/lukas/

  • 47. Data: 2004-07-24 17:58:25
    Od: "Mr Adzio" <h...@o...pl>

> [...]
    > (ale oczywiście nie tylko) zarobki są znacząco niższe niż w takich
    > krajach, jak Niemcy, Francja, itd.
    >
    > Oczywiście mam swój pogląd na ten temat, i z chęcią się nim podzielę,
    > ale ciekawy jestem, czy zastanawialiście się nad tym, i czy interesuje
    > Was udział w takiej dyskusji. Wszystkich chętnych zapraszam.
    >

    > Wieslaw Bicz
    >
    > ---------------==========   OPTEL sp. z o.o.   ===========---------------
    > ------===== R&D: Ultrasonic Technology/Fingerprint Recognition ====------
    > ul. Otwarta 10a PL 50-212 Wroclaw Tel.:+48 71 3296854 Fax.:+48 71 3296852

    Polak nie tyle produkuje mniej od Niemca (co zreszta jest prawda), o ile
    Niemiec sprzedaje wiecej od Polaka. I w tym knif. Inaczej mowiac, kto nie
    tylko duzo wyprodukuje, ale i duzo sprzeda, ten jest bogatszy. Proste?

    Pozd.
    Mr Adzio
    www.media.prv.pl

  • 48. Data: 2004-07-24 18:03:52
    Od: złoty <m...@o...wytnij_to.pl>

    Dnia 2004-07-24 19:46, Użytkownik Michał 'Amra' Macierzyński napisał:

    > no dobrze. To teraz napisz, czy uwazasz, ze odgorne zarzadzenie majace na
    > celu podniesienie wszystkim zarobkow ma jakikolwiek sens?
    ... ^^^^^^^^^^

    hmm... a gdzie i kto to proponuje??

    pzdr
    A.

  • 49. Data: 2004-07-24 18:04:55
    Od: "VERTRET" <v...@o...pl>

    > To naprawde nic nie szkodzi. Jest tak wiele osób, którzy taki sens
    > dostrzegają, że związki zawodowe mają się dobrze i są nieźle i stabilnie
    > umocowane prawnie.

    I to mnie właśnie martwi, jako przejaw umocowanego prawnie draństwa i
    oszukiwania biednych ludzi.

    --
    vertret

    człowiek na 3 etatach (3 x 8h= 24h)
    www.ohra.prv.pl www.milimex.pl/vandex www.sonhart.com

  • 50. Data: 2004-07-24 18:18:45
    Od: Piotr Hosowicz <n...@i...domain.net>

    złoty wrote:

    > ..pogratuluje wytrwalosci ! ;)

    Wytrwałości ? :-) Coś Ty, sama przyjemność, mózg jakiś taki niezskażony
    propagandą i kretyństwem, więcej czasu na ciekawsze zajęcia itd Same
    plusy. Kusić mnie nie ma co, bo ponad 4 lata temu powiedziałem ekipie
    remontowej "A telewizor możecie sobie Panowie zabrać". Powiedzieli, że
    zawiozą do jakiegoś tam domu dziecka. Mam trochę wyrzuty sumienia przez
    to, ale już trudno.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Hosowicz