PracaGrupypl.praca.dyskusjeSAP - czy warto sie rozwjac w tym kierunku? › Re: SAP - czy warto sie rozwjac w tym kierunku?
    From: "Paweł" <n...@N...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: SAP - czy warto sie rozwjac w tym kierunku?
    Date: Thu, 17 Apr 2003 17:07:20 +0200
    Sender: n...@o...pl@217.153.119.2

    Użytkownik "Longinus" <L...@S...gazeta.pl> napisał w
    wiadomości news:Xns9360A3CF23360lngnspdpta@195.34.132.104...
    > Wiecie co, wkraczam wlasnie na rynek pracy, majac w reku (polski) dyplom
    mgr
    > inz. informatyka, i musze sie przyznac, ze nic nie
    > wiem o SAP - wszedzie tego pelno w ogloszeniach o pracy - co to takiego
    jest?

    > Na moje wyczucie to moze byc cos strasznie nudnego i niezgrabnego -

    Niestety wyczucie jest słuszne.

    Sztandarowy system SAP R/3 to rozbudowany system ERP z najwyższej półki (
    dla dużych fabryk na przykład). Podzielony jest na moduły. Specjaliści
    znający 2-3 moduły są cenieni i poszukiwani, to prawda, ale zwykle trzeba z
    2-3 lata nauki /moduł aby można uchodzić za specjalistę. Ważne jest jednak
    aby był to czas spędzony przy rzeczywistym projekcie, rozwiązując
    rzeczywiste problemy. Głównie praca polega na konfigurowaniu systemu do
    postaci nadającej się do użycia w konkretnej firmie. Czasem trzeba coś
    doprogramować (język ABAP) , przy czym znajomość ABAPa można porównać ze
    znajomością 1 modułu.
    Pracę przy R/3 zwykle oferują firmy zajmujące się jego wdrażaniem. Praca
    jest upierdliwa i niewdzięczna i dlatego dobrze płatna, chociaz czesto nie
    od razu. Koleżanka pracująca w takiej firmie opowiadała mi o zarobkach rzędu
    15 tys/ mies ale wadą jest to, że pracujesz w projektach w 99% poza miejscem
    zamieszkania (często w jednym tygodniu obsługuje się np. 2 projekty w
    lokalizacjach odległych o setki km).
    Jakość i sensowność tego ustrojstwa to osobna historia. Są tacy co 3 literki
    SAP zawsze poprzedzają 3 literkami "tfu". Często się słuszy o
    'niewdrażalności' tego systemu.
    Warto jest sobie tym głowę zawracać jeśli masz źródło wiedzy (znajomi lub
    dobra firma konsultingowa która sponsoruje ci szkolenie).

    powodzenia
    Paweł