PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwojowa praca... kilka refleksji...

  • 1. Data: 2007-07-01 12:07:51
    Temat: Rozwojowa praca... kilka refleksji...
    Od: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy <a...@m...www.pl>

    Kilka opisów z portali internetowych dot. pracy

    Opis stanowiska :
    procesowanie aplikacji w systemie
    skanowanie podpisu klienta
    archiwizowanie dokumentów
    weryfikacja dokumentów klienta

    ==================

    magazynierowi oferują:

    Właściwym kandydatom oferujemy
    zatrudnienie na podstawie umowy o pracę w dużej i stabilnej firmie
    atrakcyjne wynagrodzenie
    wiele możliwości rozwoju kariery zawodowej

    ====================
    spedytorowi

    Oferujemy:

    Dobre warunki pracy w międzynarodowej firmie o zasięgu globalnym
    Umowę o pracę w pełnym wymiarze godzin
    Możliwości podnoszenia kwalifikacji

    i co ? każdy tak lub podobnie pisze, a potem okazuje się, że to robota za
    1200zł brutto po 12 godzin na dobę (oficjalnie 8godz.)

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    Ochrona w supersklepach tylko z licencją: http://grupy2.3mam.net

  • 2. Data: 2007-07-01 16:49:51
    Temat: Re: Rozwojowa praca... kilka refleksji...
    Od: r2r <i...@o...pl>

    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy napisał(a):

> [...]
    > atrakcyjne wynagrodzenie
    > wiele możliwości rozwoju kariery zawodowej

    > Dobre warunki pracy w międzynarodowej firmie o zasięgu globalnym

    W ogóle rozpier...alające są takie teksty jak te głupie baby z hr'ów
    różnych firm wypisują.
    Oferujemy: stabilną pracę, przyjazną atmosferę, możliwość podnoszenia
    kwalifikacji i inne takie dyrdymały. Toż to są wasze obowiązki debile a
    nie żadne specjalne oferty, jeśli nie oferujecie stabilnej pracy - to
    nie zawracjacie ludziom głowy bo nikt nie szuka niestabilnej,
    nieprzyjazną atmosferę regulują przpisy o mobbingu, a mozliwość - czy
    wręcz ułatwienie - pracownikowi podnoszenia kwalifikacji, zapisano w
    kodeksie pracy. Moim zdaniem (przesadzę tu troszkę ale tylko troszkę)
    jeśli ktoś nie pisze: praca tak i taka, trzeba zrobić to i to, płacimy
    tyle i tyle - to oszust, złodziej, albo głupia baba z hr'u, która musi
    się wykazać że coś robi.

    pozdro

  • 3. Data: 2007-07-01 17:16:31
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Sun, 1 Jul 2007 14:07:51 +0200, Krzysztof 'kw1618' z Warszawy

    > i co ? każdy tak lub podobnie pisze, a potem okazuje się, że to robota za
    > 1200zł brutto po 12 godzin na dobę (oficjalnie 8godz.)

    Ja to sobie myślę, że tak jak kiedyś (i dziś pewnie też) HRowcy narzekali,
    że ludzie nie umieją napisać porządnego CV, tak teraz oni powinni się
    wreszcie nauczyć pisać sensowne i konkretne ogłoszenia.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 4. Data: 2007-07-01 22:18:43
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Ja to sobie myślę, że tak jak kiedyś (i dziś pewnie też) HRowcy narzekali,
    > że ludzie nie umieją napisać porządnego CV, tak teraz oni powinni się
    > wreszcie nauczyć pisać sensowne i konkretne ogłoszenia.

    Na konkretne ogłoszenia będące esencją obowiązków obydwu stron i zestawem
    wymagań mało kto reaguje.
    Zdziwiłbyś się ale najmnijesza reakcja na takie ogłoszenia jest w sektorze
    technicznym gdzie niby ludzie konkretni i "tabelaryczni".
    Jeżeli jako pracodawca oferujesz pracę - cisza. Trzeba więc oferować co
    innego.

    Co wolałbyś kupić:
    1) Fotel:
    wys - 60 cm
    szer - 60 cm
    głeb - 80 cm
    waga 11 kg
    miękki
    cena x zł
    a w sklepie baba w fartuchu siorbiąca herbatę ze szklanki

    czy:
    2) Fotel,
    wspaniale ukształtowany, zaprojektowany ergonomicznie o dobroczynnym
    działaniu dla Twego kręgosłupa. Powoduje odprężenie mięsni pleców a poprzez
    masujące działanie mikrowłókien wspaniale wpływa na potencję zwiększając
    Twoje zadowolenie z życia intymnego. Odwiedzając nas w dniu jutrzejszym
    przetestjesz w komfortowych warunkach nasz fotel, a nasze hostessy
    zaprezentują Ci wszystkie funkcje tego niesamowitego fotela i specjalnie dla
    Ciebie zdradzą tajemnicę jego skutecznego działania. Nie będzesz musiał
    dłużej szukać i testować innych mebli tracąc swój cenny czas i cięzko
    zapracowane pieniądze. W cenie fotela otrzymasz zupełnie gratis transport i
    wniesienie do domu oraz zniżkę na 6 miesięcy w całej sieci naszych sklepów.

    I nikomu nie uwierzę że szukając mebla wybierze bez namysłu opcję 1 lub
    przynajmniej nie zainteresuje się opcją 2.
    Podobnie jest z pracą i nie chodzi tu o uzasadnienie istnienia HRD tylko o
    pozyskanie najlepszych ludzi do firmy.
    Co do możliwości awansu, dobrej atmosfery w pracy i rozwoju, to wszystko
    jest ale w określonym czasie i nie dla wszystkich jednakowo dostępne.
    Polskie firmy okrzepły, wiele przyjmuje korporacyjny model działania,
    następują fuzje przejęcia, widoczny jest wpływ GPW na rynek.
    W takich warunkach awans, rozwój, docenianie staje się kwestią długoletniej
    perspektywy, bo to wszystko ze strony firmy są inwestycje w pracownika a
    inwestycja musi być dobrze skalkulowana i dobrze zabezpieczona.
    Spektakularne, błyskawiczne awanse "od zera do milionera" już się prawnie
    nie zdarzają (przeważnie wymiany menadżerów, zarządów ale to też w obrębie
    zamkniętych środowisk), a za kilka następnych lat utrwali się model
    amerykańsko-japoński: długa ścieżka kariery i awansu, działania powodujące
    identyfikację pracownika najpierw z jego zadaniami, potem z działem, potem,
    potem z firmą i powolutku wrócimy znów do modelu gdzie 15-20 lat w jednej
    firmie będzie normą bo tak się będzie opłacać. Będzie wysługa lat,
    przyrastające uprawnienia socjalne i inne tego typu historie. Jestem gotów
    się o to zakładać.
    --
    Jackare

  • 5. Data: 2007-07-03 12:26:20
    Od: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>

    Dnia Mon, 2 Jul 2007 00:18:43 +0200, Jackare <j...@i...pl>
    w <f698re$9va$1@news.interia.pl> napisał:

    > Na konkretne ogłoszenia będące esencją obowiązków obydwu stron i zestawem
    > wymagań mało kto reaguje.

    Jak pojawi się kasa, moze się zmienić.

> [...]
    >
    > czy:
    > 2) Fotel,
    > wspaniale ukształtowany, zaprojektowany ergonomicznie o dobroczynnym

    Skąd ktoś, kto mnie nie zna wie, jakie jest dobroczynne dziąłanie dla
    mojego kręgosłupa?

> [...]
    > masujące działanie mikrowłókien wspaniale wpływa na potencję zwiększając
    > Twoje zadowolenie z życia intymnego. Odwiedzając nas w dniu jutrzejszym

    Na fotelu??

    > przetestjesz w komfortowych warunkach nasz fotel, a nasze hostessy
    > zaprezentują Ci wszystkie funkcje tego niesamowitego fotela i specjalnie dla

    Żona mi nie pozwoli testować.

> [...]
    > wniesienie do domu oraz zniżkę na 6 miesięcy w całej sieci naszych sklepów.

    Bo meble kupuje się częściej niż pół roku.

    Osobiście odrzuciło mnie w okolicach dobroczynnego wpływu.

> [...]
    > Co do możliwości awansu, dobrej atmosfery w pracy i rozwoju, to wszystko
    > jest ale w określonym czasie i nie dla wszystkich jednakowo dostępne.

    Ale jest w kazdym ogłoszeniu, tak jak w liście motywacyjnym wszyscy są
    dyspozycyjni, odporni na stres, gotowi przyjąc nowe wyzwania i
    mająświetny angialski, thank you from the mountain.

> [...]
    > perspektywy, bo to wszystko ze strony firmy są inwestycje w pracownika a
    > inwestycja musi być dobrze skalkulowana i dobrze zabezpieczona.

    Zależy w jakiej branży.
    Jeżeli rynek i technologie ida do przodu icoś czego się nauczyłem rok
    temu za rok nie będzie w cenie, to długoterminowe obietnice szkolenia
    zaczynają wyglądać jak celowe obniżanie mojej wartości jako pracownika.

    Bo dalece niekażda firma ma dział HR, który oprócz rekrutacji i robienia
    dobrze działowi HR potrafi zaplanować wraz z pracownikiem i jego szefem
    rozwój pracownik nawet ni na trzy lata, ale na rok.

> [...]
    > firmie będzie normą bo tak się będzie opłacać. Będzie wysługa lat,
    > przyrastające uprawnienia socjalne i inne tego typu historie. Jestem gotów

    Rotacja i brak inwestycji w pracownika są pochodnąjednej rzeczy -
    niskich kosztów pracy.
    Jeżeli masz firmę, która otwiera low cost location w Polsce, to ta
    lokacja stara się udowodnić, że rzeczywiście jest low cost, żeby jej nie
    zlikwidowali i nie przenieśli do Indii.
    A low cost ma to do siebie, że załoga dostaje mniej niż ludzie robiący
    analogiczne rzeczy na zachodzie, a skoro dostaja mniej, nie maja
    motywacji do identyfikowania się z firmą, i po jakimś czasie odchodzą.
    A skoro odchodzą, i im kto lepszy, tym szybciej, to nieszczególnie jest
    sens pakować w nich kasę w szkolenia, chyba że za lojalki. Niepodpisanie
    lojalki jest jawną deklaracją o nieszczególnej lojalności wobec firmy.

    Zamknięte koło firm, które mają niskokosztowe lokacje i dziwią się, że
    mają rotację.

    ja czyli jakub
    Revoke.

  • 6. Data: 2007-07-03 13:43:32
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > analogiczne rzeczy na zachodzie,
    >
    > Zamknięte koło firm, które mają niskokosztowe lokacje i dziwią się, że

    Masz racje w wielu aspektach, z tym że ja pisałem o firmach typowo polskich
    a nie low cost locations firm zachodnich. W Polsce takie zjawisko może
    dotyczyć różnic kosztów Warszawa, Kraków vs np. Bytom i zarobki też bedą
    różne nawet w skali kraju, ale i tak nie oznacza to że w pracownika nie
    inwestuje się. Być może łatwiej w tańszej lokalizacji bo wynagrodzenia (i
    ich pochodne) tyle nie pożerają
    --
    Jackare
    Bytom

  • 7. Data: 2007-07-03 13:59:21
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Mon, 2 Jul 2007 00:18:43 +0200, "Jackare"
    <j...@i...pl> wrote:

> [...]
    >wniesienie do domu oraz zniżkę na 6 miesięcy w całej sieci naszych sklepów.

    Wybieram pierwsze. Drugie to ściemą na kilometr czuć.

    >I nikomu nie uwierzę że szukając mebla wybierze bez namysłu opcję 1 lub
    >przynajmniej nie zainteresuje się opcją 2.

    No to nie wierz.

    >Podobnie jest z pracą i nie chodzi tu o uzasadnienie istnienia HRD tylko o
    >pozyskanie najlepszych ludzi do firmy.

    Mhm. Dopóki nie spacyfikowałem HR w jednej z firm w których
    pracowałem, to produkowała takie ogłoszenia, jak oferta 2.
    Jak poszło ogłoszenie takie, jak numer 1, to nagle okazało się, że 90%
    kandydatów spełnia kryteria i _chce_ podjąć pracę.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 8. Data: 2007-07-04 08:35:26
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

> [...]
    > Jak poszło ogłoszenie takie, jak numer 1, to nagle okazało się, że 90%
    > kandydatów spełnia kryteria i _chce_ podjąć pracę.

    opcja 1 była skuteczna 3-5 lat temu, gdy ludzie szukali pracy obojętnie
    jakiej byle ze stałym wynagrodzeniem i umową
    od 2 lat na pewną kategorię stanowisk tego typu ogłoszenia nie przynoszą
    efektu. Za to opcja typu 2 jak najbardziej. Trafia po prostu w innyc obszar
    potrzeb kandydatów.
    --
    Jackare

  • 9. Data: 2007-07-04 13:15:08
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    On Wed, 4 Jul 2007 10:35:26 +0200, "Jackare"
    <j...@i...pl> wrote:

    >opcja 1 była skuteczna 3-5 lat temu, gdy ludzie szukali pracy obojętnie
    >jakiej byle ze stałym wynagrodzeniem i umową

    Opcja dwa była skuteczna. Wtedy ludzi ełykali głodne kawałki o tym
    jaki do dynamiczny zespół, jakie to atrakcyjne wynagrodzenie.

    >od 2 lat na pewną kategorię stanowisk tego typu ogłoszenia nie przynoszą
    >efektu. Za to opcja typu 2 jak najbardziej. Trafia po prostu w innyc obszar
    >potrzeb kandydatów.

    Opcja 2 przynosi wyniki kiedy chcemy zatrudnić głupków do durnej
    roboty.
    --
    ___________ (R)
    ___________/ GG: 3524356

  • 10. Data: 2007-07-04 13:41:12
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Opcja 2 przynosi wyniki kiedy chcemy zatrudnić głupków do durnej
    > roboty.

    ale piszesz to w oparciu o jakieś doświadczenia czy tylko własne odczucia,
    bo ja w oparciu o konretne doświadczenia powiem tylko tyle: bardzo byś się
    zdziwił. Zarówno co do charakteru oferowanej pracy jak i profilu osób ktore
    się zgłosiły. I nie było wśród złożonych ofert ani jednej od głupka
    szukającego głupiej roboty.
    Zresztą tego typu ogłoszenia nie nadają się na proste, podstawowe stanowiska
    bo nie są przez tych ludzi rozumiane i to tez piszę z doświadczenia a nie z
    teorii czy własnych subiektywnych przekonań.
    --
    Jackare
    Bytom