PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zwolnić się czy zostać ?

  • 1. Data: 2007-07-01 11:53:30
    Temat: Zwolnić się czy zostać ?
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    Przez ostatnie 3,5 roku pracowałem za głodową pensję 1750 netto. W
    końcu coś we mnie pękło! Pracuję w firmie, w której uzyskanie podwyżki
    graniczy z cudem! Znalazłem firmę, która oferuje mi pracę za 2600
    netto z tym, że: oficjalnie miałbym zarabiać 2500 brutto, a resztę do
    łapy pod stołem, czyli ok 900 zł. Oczywiście zapewniają i uspokajają,
    że ZUSy itp, żebym był spokojny, bedzie 2600. Zycie jednak uczy
    ostrożności. W obecnej firmie negocjacje staneły na 2300 netto -
    oczywiście cała suma legalnie. To jest o 300 mniej niż miłabym dostać
    w tej drugiej firmie, tylko czy warto ryzykować? Zawsze mogą
    powiedziec, że był kiepski miesiąc więc dadzą mi do łapy 400 albo i
    mniej. Oczywiście oferują mi zatrudnienie od razu na czas
    nieokreślony. Jaka jest Wasza opinia na ten temat sympatyczni
    grupowicze? Zostać w obecnej frmie za 3300 brutto czy ryzykować,
    skałdać wypowiedzenie i przejść do tej drugiej firmy za 2500 brutto +
    900 na gębę? Do obecnej firmy mam 35 km, do tej nowej 0,5 km. W
    obecnej praca pn-pt 8-16, żadnych nadgodzin, żadnej pracy w weekendy.
    Od 3,5 roku nie zdażyło sie ani razu żeby wypłata nie wpłynęła na
    konto z 1 dniem roboczym nowego miesiąca. Pracy mam sporo, jest
    odpowiedzialna, nie łatwa i czesto stresująca ale nikt nie sterczy mi
    nad głową, nie popędza, nie kontroluje czy jestem na stanowisku czy
    gdzieś się wlóczę po firmie. W tej drugiej firmie uprzedzają, że może
    się zdarzyć któraś sobota pracująca ale tylko w wyjatkowych wypadkach.
    Zauważyłem, że palacze gdy wychodzą na faję, muszą odbijać karte
    magnetyczną - rzeczywisty czas pracy jest tam podliczany. Kamery w
    pomieszczeniach - miłabym ją za plecami :-/ Nie za bardzo mi się to
    podoba. Jutro muszę dać odpowiedź w swojej firmie. Powiedzieli mi, że
    jeśli nie będzie mi odpowiadac taka stawka jaką ostatecznie
    zaproponowali to mam złożyć wypowiedzenie ale będę musiał popracować
    jeszcze jakiś czas, żeby znaleźli kogoś na moje miejsce. Nie jestem
    zadowolony. Te 2300 to też nie za kolorowa wizja na DZISIEJSZE
    warunki. 3 lata temu to może była całkiem niezła kasa ale obecnie z
    tego co się słyszy i czyta w necie, jest to pensja głodowa.

  • 2. Data: 2007-07-01 12:02:27
    Temat: Re: Zwolnić się czy zostać ?
    Od: Matt Z <m...@...pl.usun.koncowke>

    Myszkin pisze:
    > Jaka jest Wasza opinia na ten temat sympatyczni
    > grupowicze?

    Ja bym został w starej firmie, za nową możesz się cały czas rozglądać.
    Rac ci nie dadzą "pod stołem" i okaże się, że pracujesz bez podwyżki.

    > Te 2300 to też nie za kolorowa wizja na DZISIEJSZE
    > warunki.

    powiedz to nauczycielkom

    --
    Matt Z

  • 3. Data: 2007-07-01 12:11:04
    Od: Any User <t...@t...pl>

    > zadowolony. Te 2300 to też nie za kolorowa wizja na DZISIEJSZE
    > warunki. 3 lata temu to może była całkiem niezła kasa ale obecnie z
    > tego co się słyszy i czyta w necie, jest to pensja głodowa.

    Po pierwsze - nigdy nie słyszałem, aby "głodowość" pensji była zależna
    od tego, ile mają inni.

> [...]
    > łapy pod stołem, czyli ok 900 zł. Oczywiście zapewniają i uspokajają,
    > że ZUSy itp, żebym był spokojny, bedzie 2600. Zycie jednak uczy

    Po drugie - większość czasu przepracowanego na umowę o pracę
    przepracowałem właśnie w oparciu o podstawę i premię. Premia wprawdzie
    była wspomniana w umowie (czyli nic "pod stołem"), ale była wyraźnie
    określona jako uznaniowa, czyli nigdy nie była pewna. I możesz mi
    wierzyć, lub nie, ale nigdy się nie zawiodłem.

    Oczywiście to, czy jakieś przekręty będą miały miejsce, zależy od dwóch
    rzeczy: firmy i pracownika. Uczciwe firmy stawiają sprawę jasno: praca
    będzie ciężka, ale premia będzie. Nieuczciwe należy nauczyć się
    dostrzegać i odrzucać ich oferty. Natomiast co do pracownika, to należy
    wreszcie dorosnąć - czasy "czy się stoi" się skończyły.

    > 900 na gębę? Do obecnej firmy mam 35 km, do tej nowej 0,5 km. W
    > obecnej praca pn-pt 8-16, żadnych nadgodzin, żadnej pracy w weekendy.

    Ano właśnie - już się zaczyna litania. Przeczytaj jeszcze raz ostatnie
    zdanie poprzedniego akapitu.

    > Od 3,5 roku nie zdażyło sie ani razu żeby wypłata nie wpłynęła na

    Mi się terminowa pensja zdarzyła może 3 razy. Ale za to nigdy mi się nie
    zdarzyło opóźnienie większe jak ze 4 dni. Czyli typowe robienie
    przelewów na ostatnią chwilę i częste tego konsekwencje w postaci
    opóźnień ze strony banków itp. Jak dla mnie, do przeżycia.

    > Zauważyłem, że palacze gdy wychodzą na faję, muszą odbijać karte
    > magnetyczną - rzeczywisty czas pracy jest tam podliczany. Kamery w
    > pomieszczeniach - miłabym ją za plecami :-/ Nie za bardzo mi się to

    I co w tym nienormalnego?

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 4. Data: 2007-07-01 12:27:15
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    > I co w tym nienormalnego?

    Dodatkowy stres, że cały czas ktoś mnie podgląda jak jakiegoś
    ściemniacza, wrażenie, ze jak sobie odwinę kanapki i w czasie
    sniadanka wejdę na np wp.pl poczytać niusy to zaraz mnie ktoś pouczy,
    że mam odbić kartę bo w tej chwili nie pracuję. To jest lekka
    przesada, taka totalna inwigilacja pracownika. Ważne, ze mam swój
    system pracy i się ze wszystkim wyrabiam. Nie potrzeba mnie podglądać!
    Co innego kamery umieszczone w halach produkcyjnych, przy bramie
    wjazdowej na teren firmy itp miejscach - takie owszem, są też w mojej
    obecnej firmie.

  • 5. Data: 2007-07-01 12:37:41
    Od: Any User <t...@t...pl>

> [...]
    > sniadanka wejdę na np wp.pl poczytać niusy to zaraz mnie ktoś pouczy,
    > że mam odbić kartę bo w tej chwili nie pracuję. To jest lekka

    A pracujesz?

    Powiem inaczej: pracownicy są sami sobie winni. Gdyby sami z siebie
    odbijali karty (czy cokolwiek innego, zależnie od używanego systemu) w
    takich właśnie momentach, to by nie trzeba było ich monitorować.

    Ale nie - pracownicy by chcieli, aby pracodawca im płacił również za
    czas nieprzeznaczony na pracę.

    > przesada, taka totalna inwigilacja pracownika. Ważne, ze mam swój
    > system pracy i się ze wszystkim wyrabiam. Nie potrzeba mnie podglądać!

    A to jest właśnie argumentacja takich pracowników - "ze wszystkim się
    wyrabiam". A może jest tak, że ze wszystkim się wyrabiasz pomimo
    obijania się tylko i wyłącznie dlatego, że masz przydzielonych zbyt mało
    zadań, jak na swoją wydajność pracy?

    Dlaczego więc nie udasz się uczciwie do swojego kierownika i nie
    poprosisz o więcej zadań, tylko zamiast tego pozostały czas po prostu
    defraudujesz, narzekając jeszcze na system monitoringu, który Ci to
    utrudnia?

    Zdajesz sobie sprawę, że robiąc to, jesteś po prostu złodziejem?

  • 6. Data: 2007-07-01 12:42:44
    Od: "Mich@l" <k...@t...cy>

    W dniu 2007-07-01 13:53, Myszkin pisze:
    > Przez ostatnie 3,5 roku pracowałem za głodową pensję 1750 netto. W

    Bluźnisz.

    Michał "Willy" Olszewski
    GG: 2903798 / ICQ: 199507526
    http://www.olszewski.net.pl

  • 7. Data: 2007-07-01 13:10:38
    Od: Myszkin <p...@w...pl>

    On 1 Lip, 14:37, Any User <t...@t...pl> wrote:

> [...]
    > utrudnia?
    >
    > Zdajesz sobie sprawę, że robiąc to, jesteś po prostu złodziejem?

    Z jednej strony masz rację bo jest naprawdę WIELU obiboków, którzy
    dostają kasę za zbijanie bąków w pracy - tu sie zgadzam.
    Co do mnie - pracy mam tyle, że w necie siedzę dziennie ok 15 minut,
    tylko gdy jem, na faje nie wychodzę. Dokładnie za mna (za szybą)
    siedzi szef działu i jak na tacy widzi co się dzieje na moich
    monitorach. Nie jestem złodziejem i obibokiem, który chciałby brać
    kasę za darmo. Moja robota jest odpowiedzialna. Gdybym się pomylił,
    naraziłbym firmę na straty. Pracuje często za 2 ludzi, wiec nie mów,
    że mam luzy. Luzu nie ma w ogóle bo firma rozwija się w szalonym
    tempie (gdyby jeszcze pracownicy z tego cos mieli). Po pracy często
    padam na pysk od tego stresu. W kamieniołomach sie tak nie zmęczysz
    jak od stresującej i odpowiedzialnej pracy przy kompie, ktora w
    dodatku jest bardzo niezdrowa (brak ruchu, gapienie się 8h w monitor).
    Mówię tu o PRCAY przy komputerze - nie o SIEDZENIU przy kompie i
    zbijaniu bąków.

  • 8. Data: 2007-07-01 13:56:33
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Myszkin wrote:

> [...]
    > siedzi szef działu i jak na tacy widzi co się dzieje na moich
    > monitorach. Nie jestem złodziejem i obibokiem, który chciałby brać

    Wg AnyUsera pracować powinieneś bez wytchnienia 8h tak by
    wycisnąć z Ciebie maksymalnie wiele, a później przyjąć następnego
    i historia będzie się powtarzać. Żadnego oglądania www by się
    odprężyć i przygotować do następnej porcji wysiłku, wszystko
    będzie logowane na serwerze, kamerach i wykorzystane przeciwko
    Tobie, gdy staniesz się niewygodny. Nie słuchaj tego gościa, on bredzi.

  • 9. Data: 2007-07-01 14:03:31
    Od: "tukan" <t...@...onet.pl>

    Myszkin wrote:
> [...]
    > że ZUSy itp, żebym był spokojny, bedzie 2600. Zycie jednak uczy
    > ostrożności. W obecnej firmie negocjacje staneły na 2300 netto -

    Wybrałbym 2300 w obecnej firmie i szukanie pracodawcy, który nie kombinuje.
    Tak naprawdę musiałbyś pogadać z pracownikami w nowej firmie czy
    pracodawca jest rzetelny w tym co mówi. Kamerami raczej się nie przejmuj
    - z mojego doświadczenia wiem, że gdy pracujesz to nawet nie masz czasu
    o nich pomyśleć.

  • 10. Data: 2007-07-01 15:51:52
    Od: Matt Z <m...@...pl.usun.koncowke>

    tukan pisze:
    > Wg AnyUsera pracować powinieneś bez wytchnienia 8h tak by
    > wycisnąć z Ciebie maksymalnie wiele, a później przyjąć następnego
    > i historia będzie się powtarzać.

    Bez przesady. Tym razem bylejaki nic takiego nie napisał. Natomiast
    pracownik powinien być przez te 8h do dyspozycji pracodawcy. No poza 15
    minutową przerwą na obiad.

    --
    Matt Z