PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o pracę zawartej na czas określony

  • 1. Data: 2007-08-05 15:56:33
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę zawartej na czas określony
    Od: "TMO_News" <a...@w...pl>

    Witam,
    mam umowę na czas okręlony zawartą w nastepujący sposób:
    1. pierwsza umowa na okres 2-04-2007 do 30-06-21007
    2. aneks z dnia 30-06-2007 przedłużający okres obowiązywania umowy
    określonej do 31-12-2007.
    Mam nową, znacznie korzystniejszą ofertę pracy.
    Czy na mocy KP moge obowiązująca umowę rozwiązać za wypowiedzeniem
    2-tygodniowym
    bazyjąc że okres 30.06 - 31-12 przyekracza 6 miesięcy, czy musze bazowac na
    okresie 02.04 -31.12 ?
    Nadmieniam, że sprawa stała się pilna a nowy pracodawca chcciałby, abym
    zaczął praktycznie od zaraz.

    Pozdrawiam,
    TMO

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 000763-5, 2007-08-05
    Przetestowano na: 2007-08-05 17:56:34

  • 2. Data: 2007-08-05 16:15:24
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    TMO_News pisze:
> [...]
    > okresie 02.04 -31.12 ?
    > Nadmieniam, że sprawa stała się pilna a nowy pracodawca chcciałby, abym

    1. umowa wraz z aneksem trwa dłużej niż 6 miesięcy.
    2. w umowie musi być zapisany warunek dwutygodniowego okresu wypowiedzenia.
    3. jego brak powoduje, że musisz pracować do 31 grudnia 2007r.

    Michał

  • 3. Data: 2007-08-05 16:20:46
    Od: "TMO_News" <a...@w...pl>

    Dziękuję za szubką odpowiedź.
    To jakie miałbym sposoby wymiksowania się z tej pracy,
    oprócz porzucenia i rozwiązania za porozumieniem stron.
    W informacji dla pracownika o warunkach zatrudnienia mam punkt, cyt.
    "Rozwiązanie umowy o pracę może nastąpić na podstawie wypowiedzenia stron.".
    Czy to wystarczy ?

    Użytkownik "Mecenas" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wypowiedzenia.
    > 3. jego brak powoduje, że musisz pracować do 31 grudnia 2007r.

    ---
    Baza sygnatur wirusow (VPS): 000763-5, 2007-08-05
    Przetestowano na: 2007-08-05 18:20:47

  • 4. Data: 2007-08-05 17:11:43
    Od: Mecenas <m...@o...pl>

    TMO_News pisze:
> [...]
    > W informacji dla pracownika o warunkach zatrudnienia mam punkt, cyt.
    > "Rozwiązanie umowy o pracę może nastąpić na podstawie wypowiedzenia stron.".

    Niestety pozostają tylko formy brutalne. :)
    tzw. porzucenie.

  • 5. Data: 2007-08-05 17:33:20
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f94s8a$3o$1@nemesis.news.tpi.pl TMO_News <a...@w...pl>
    pisze:

    > mam umowę na czas okręlony zawartą w nastepujący sposób:
    > 1. pierwsza umowa na okres 2-04-2007 do 30-06-21007
    > 2. aneks z dnia 30-06-2007 przedłużający okres obowiązywania umowy
    > określonej do 31-12-2007.
    Aneksowanie umowy (czyli zmiana jej warunków) jest możliwe tylko za
    porozumieniem stron.

    > Czy na mocy KP moge obowiązująca umowę rozwiązać za wypowiedzeniem
    > 2-tygodniowym
    > bazyjąc że okres 30.06 - 31-12 przyekracza 6 miesięcy, czy musze bazowac
    > na okresie 02.04 -31.12 ?
    Skoro doszło do zmiany warunków umowy drogą takiego aneksu, to umowa jest
    traktowana jako zawarta na czas określony na okres 02.04.2007÷31.12.2007,
    czyli okres dłuższy, niż 6 m-cy. Taką umowę możesz rozwiązać za
    2-tygodniowym wypowiedzeniem jeśli znajduje się w niej zapis o takiej
    możliwości. Jeśli nie - nie możesz jej rozwiązać za wypowiedzeniem. Trzeba
    było czytać co się podpisuje.

    --
    Jotte

  • 6. Data: 2007-08-05 17:37:11
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:f94tln$3ch$1@nemesis.news.tpi.pl TMO_News <a...@w...pl>
    pisze:

    > To jakie miałbym sposoby wymiksowania się z tej pracy,
    > oprócz porzucenia i rozwiązania za porozumieniem stron.
    Rozwiązanie bez wypowiedzenia. Ale potrzebne są wiarygodne, mocne powody, bo
    inaczej mopżna nieźle beknąć przed sądem.

    > W informacji dla pracownika o warunkach zatrudnienia mam punkt, cyt.
    > "Rozwiązanie umowy o pracę może nastąpić na podstawie wypowiedzenia
    > stron.". Czy to wystarczy ?
    Nie. Ten zapis jest w przypadku tej umowy nonsensowny i bez znaczenia.

    BTW - proszę prawidłowo odpisywać.

    --
    Jotte

  • 7. Data: 2007-08-08 17:49:12
    Od: YArii <y...@i...pl>

    Mecenas pisze:

    > 1. umowa wraz z aneksem trwa dłużej niż 6 miesięcy.
    > 2. w umowie musi być zapisany warunek dwutygodniowego okresu wypowiedzenia.
    > 3. jego brak powoduje, że musisz pracować do 31 grudnia 2007r.

    Sprobuj załatwić sprawę polubownie. To przyniesie więcej korzyści.