PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jakie konsekwencje...?

  • 1. Data: 2007-08-05 18:54:28
    Temat: Jakie konsekwencje...?
    Od: Tomek <t...@g...pl>

    Witam,
    W zeszły piątek złożyłem wypowiedzenie, zgodnie z umową przysługuje mi
    dwutygodniowy okres wypowiedzenia. Pracodawca poinformował mnie, że w
    okresie wypowiedzenia zwalnia mnie ze świadczenia pracy więc mam
    dwutygodniowe tygodniowe wakacje J
    Ale przechodząc do rzeczy.
    W pracy obsługiwałem kilku klientów, którym teraz chciałem złożyć
    propozycje współpracy. Chciałbym się jednak wcześniej upewnić czy stary
    pracodawca może mnie pozwać do sądu za takie działanie biorąc pod uwagę:
    1. Kodeks Pracy
    2. Zapis z umowy brzmiący:
    ,,Pracownik obowiązany jest do zachowania w tajemnicy wszystkich informacji
    dotyczących działalności Pracodawcy oraz jego klientów, które uzyskał w
    związku lub przy okazji wykonywania obowiązków służbowych. Obowiązek
    zachowania tajemnicy służbowej obowiązuje Pracownika w okresie trwania
    niniejszej umowy oraz po jej rozwiązaniu."

    W umowie nie posiadam zapisów o zakazie konkurencji w czasie trwania umowy
    albo po jej wygaśnięciu.

    Będę wdzięczny za informacje.

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 2. Data: 2007-08-05 20:21:31
    Temat: Re: Jakie konsekwencje...?
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:ed5s3zw7g7hz.1lmlcm8nv2s6n.dlg@40tude.net Tomek
    <t...@g...pl> pisze:

> [...]
    > propozycje współpracy. Chciałbym się jednak wcześniej upewnić czy stary
    > pracodawca może mnie pozwać do sądu za takie działanie biorąc pod uwagę:
    Do sądu pozwać cię może zawsze i o co zechce.
    Umowa o zakazie konkurencji po ustaniu zatrudnienia musi pod rygorem
    nieważności oprócz warunków tego co pisze poniżej spełnienia innych
    warunków.
    Musisz posiadać szczególnie ważne informacje, których ujawnienie może
    narazić pracodawcę na szkodę. Umowa taka musi określać zakres sfery objętej
    zakazem, okres obowiązywania zakazu i wysokość odszkodowania. Bezterminowy
    zakaz konkurencji jest niedozwolony.

> [...]
    > niniejszej umowy oraz po jej rozwiązaniu."
    > W umowie nie posiadam zapisów o zakazie konkurencji w czasie trwania umowy
    Umowa o zakazie konkurencji musi być osobną umową, a nie częścią umowy o
    pracę (KP art. 101^1 §1).
    Umowa o zakazie konkurencji musi być zawarta na piśmie (101^3) i zawierać
    okres obowiązywania (KP art. 101^2 §1).
    Zapis w twojej umowie o pracę jest bez sensu.

    --
    Jotte