PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozwiązanie umowy o pracę - pilne !

  • 1. Data: 2006-08-21 12:40:42
    Temat: Rozwiązanie umowy o pracę - pilne !
    Od: d...@p...onet.pl

    Witam,
    w mojej obecnej firmie pracuję 2,5 roku, jakiś czas temu podpisałem aneks do
    umwy zwiększjący mi okres wypowiedzenia do 6 miesięcy.
    W tej chwili dostałem lepszą propozycję pracy i w związku mam pytanie :
    - czy mogę rowiązać umowę w tybie wynikającym z kodeksu pracy tj. 1 miesiąca
    - czy pracodawca może zwolnić mnie w trybie dyscyplinarnym jeżeli nie wyrazi na
    to zgody jeżeli po okresie 1 miesiąca nie przyjdę do pracy
    - jeżeli zwolni mnie dyscyplinarnie - co wtedy mogę zrbić - czy istnieje szansa
    odwołania się od tego

    pzdr,
    Darek

  • 2. Data: 2006-08-21 13:44:23
    Temat: Re: Rozwiązanie umowy o pracę - pilne !
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:78e7.000000d8.44e9a9c9@newsgate.onet.pl
    d...@p...onet.pl <d...@p...onet.pl> pisze:

    > w mojej obecnej firmie pracuję 2,5 roku, jakiś czas temu podpisałem
    > aneks do umwy zwiększjący mi okres wypowiedzenia do 6 miesięcy.
    Po co to zrobiłeś?

    > W tej chwili dostałem lepszą propozycję pracy i w związku mam pytanie :
    > - czy mogę rowiązać umowę w tybie wynikającym z kodeksu pracy tj. 1
    > miesiąca
    Jeśli treść umowy spełnia kryteria KP art. 18 §1 i §2 to tak.
    Tak byłoby, gdyby np. okres 6-miesięczny obowiązywał tylko Ciebie, a
    pracodawcę nie.
    Jeśli obowiązuje obie strony, to wątpię.

    > - czy pracodawca może zwolnić mnie w trybie dyscyplinarnym
    > jeżeli nie wyrazi na to zgody jeżeli po okresie 1 miesiąca nie przyjdę
    > do pracy
    Przy założeniu, że spełniony został warunek, o którym pisałem wyżej, to nie
    może, bo wówczas nie będziesz już pracownikiem.
    (Przypuszczam, że wiesz jak biegnie okres wypowiedzenia.)

    > - jeżeli zwolni mnie dyscyplinarnie - co wtedy mogę zrbić
    Zawsze możesz złożyć pozew w sądzie pracy.

    Jotte

  • 3. Data: 2006-08-21 20:25:47
    Od: d...@p...onet.pl

    W tamtym momencie wydawało mi się to świetnym posunięciem, jednak teraz jak mój
    nowy pracodawca proponuje mi 2 razy większe wynagrodzenie - tamte posunięcie
    mniej mi się podoba.
    Czy w przypadku oferowania mi większej pensji mogę powołać się na KP art 18
    paragraf 1.
    Jeżeli jednak wypowiem tę umowę i po miesiącu nie stawię się do pracy a
    pracodawca zwolni mnie dyscyplinarnie - to jakie mam szanse w sądzie na
    anulowanie tej decyzji

  • 4. Data: 2006-08-22 09:03:34
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    d...@p...onet.pl napisał(a):
> [...]
    > Jeżeli jednak wypowiem tę umowę i po miesiącu nie stawię się do pracy a
    > pracodawca zwolni mnie dyscyplinarnie - to jakie mam szanse w sądzie na

    według mnie żadne, na sądach się nie znam ale wystarczy trochę
    logicznego myślenia, masz 6 miesięczny okres wypowiedzenia, wypowiadasz
    umowę i po miesiącu nie przychodzisz do pracy. I co powiesz w sądzie, ze
    jak podpisywałeś tą umowę o 6 miesięcznym wypowiedzeniu to pijany byłeś?

  • 5. Data: 2006-08-22 14:25:54
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:78e7.000001bd.44ea16cb@newsgate.onet.pl
    d...@p...onet.pl <d...@p...onet.pl> pisze:

    > Czy w przypadku oferowania mi większej pensji mogę powołać się na KP art
    > 18 paragraf 1.
    A co on ma wspólnego z oferowaniem pensji?

    > Jeżeli jednak wypowiem tę umowę i po miesiącu nie stawię się do pracy a
    > pracodawca zwolni mnie dyscyplinarnie - to jakie mam szanse w sądzie na
    > anulowanie tej decyzji
    Odpowiedź masz przecież w moim pierwszym poście.

    Jotte

  • 6. Data: 2006-08-23 06:27:12
    Od: "gosha" <g...@p...onet.pl>

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    jak mój
    > nowy pracodawca proponuje mi 2 razy większe wynagrodzenie - tamte

    Może pracodawca nie jest wredny, więc poproś o rozwiązanie umowy za
    porozumieniem stron - nie obowiązują wtedy umowne czy ustawowe okresy
    wypowiedzenia. Spróbować nie zaszkodzi.

    Pzdr!
    gosha