PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy o pracę - co mi się należy? › Rozwiązanie umowy o pracę - co mi się należy?
    From: chomik <a...@n...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Rozwiązanie umowy o pracę - co mi się należy?
    Date: Wed, 27 Sep 2006 09:23:03 +0200

    Witam wszystkich!

    Pracuję (jeszcze) w dużej firmie IT jako programista. Pracuję tam od
    stycznia 2005, byłem zatrudniony na czas nieokreślony. Wczoraj zostało
    mi wręczone wypowiedzenie. Mój kierownik próbował mnie przekonać do
    podpisania rozwiązania umowy za porozumieniem stron, na co się nie
    zgodziłem. Dostałem w związku z tym wypowiedzenie umotywowane likwidacją
    stanowiska pracy. Choć nie zostało to powiedziane wprost (pewnie z
    obawy przed nagraniem) jestem pewien, że faktyczną przyczyną mojego
    zwolnienia jest moja choroba żołądka.

    Z pracy i tak nie byłem specjalnie zadowolony i niespecjalnie mam ochotę
    użerać się w sądach, zwłaszcza w innym mieście.

    Jest jednak parę rzeczy, których nie wiem. Czy w związku ze zwolnieniem
    mnie z pracy przysługuje mi jakaś odprawa?

    Dzień przed otrzymaniem wypowiedzenia byłem u lekarza okulisty, który
    stwierdził, że muszę pracować w okularach i wystawił mi pismo skierowane
    do zakładu pracy. Z tego co mówił wynika, że pracodawca obowiązany jest
    do refundacji przynajmniej części ich ceny. Czy w obecnej sytuacji mogę
    po prostu iść je kupić, będąc już w okresie wypowiedzenia i domagać się
    refundacji?

    Czy są jeszcze jakieś tematy o których nie wiem a na które powinienem
    zwrócić uwagę?

    Z góry dziękuję za pomoc.