PracaGrupypl.praca.dyskusje › Okres próbny=czas okreslony

  • 1. Data: 2004-09-29 08:41:29
    Temat: Okres próbny=czas okreslony
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    witam

    zaczalem pracowac od miesiaca w pewnej firmie, nie podaje nazwy aby nie bylo
    kreptoreklamy ;)

    dostalem 2 umowe na okres probny na miesiac kumpel z tej samej firmy (tez
    rozpoczal rownoczesnie ze mną)dostal
    umolwe na czas okreslony tez na miesiac tak jak ja(01.10.2004 do 31.10.2004)

    czy jest jakas roznica jak pisze w umowie OKRES PRÓBNY a jak CZAS OKREŚLONY
    (ten sam okres jak napisalem wyzej)

    pozdr.

  • 2. Data: 2004-09-29 12:13:47
    Temat: Re: Okres próbny=czas okreslony
    Od: Pawel Kender Maczewski <p...@o...pl>

    On 2004-09-29, Rocco <r...@w...pl> wrote:

    > czy jest jakas roznica jak pisze w umowie OKRES PRÓBNY a jak CZAS OKREŚLONY
    > (ten sam okres jak napisalem wyzej)

    Afair, jak sie ubiegasz o kredyt, to w zaswiadczeniu o dochodach masz
    zaznaczone, że 'pracownik nie znajduje sie w okresie probnym ani okresie
    wypowiedzenia'...

    --
    Kender
    "Come on, Doc. Give a good blow."

  • 3. Data: 2004-09-29 13:33:18
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2004 14:13:47 +0200, Pawel Kender Maczewski

    > Afair, jak sie ubiegasz o kredyt, to w zaswiadczeniu o dochodach masz
    > zaznaczone, że 'pracownik nie znajduje sie w okresie probnym ani okresie
    > wypowiedzenia'...

    w okresie probnym jest zdefiniowany ustawowo okres wypowiedzenia,
    zmieniajacy sie zaleznie od juz przepracowanego na okresie probnym czasu.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 4. Data: 2004-09-29 13:49:58
    Od: "Rocco" <r...@w...pl>

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    w okresie probnym jest zdefiniowany ustawowo okres wypowiedzenia,
    zmieniajacy sie zaleznie od juz przepracowanego na okresie probnym czasu.

    a jak jest umowa na czas okreslony to jest inaczej ?

    pozdr.

  • 5. Data: 2004-09-29 14:32:15
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2004 15:49:58 +0200, Rocco <r...@w...pl> napisał:

> [...]
    > zmieniajacy sie zaleznie od juz przepracowanego na okresie probnym czasu.
    >
    > a jak jest umowa na czas okreslony to jest inaczej ?

    Inaczej.
    Do pol roku nie ma koniecznosci zamieszczania takiego zapisu - najlepiej
    pogoglaj

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 6. Data: 2004-09-29 18:03:54
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 29 Sep 2004 16:32:15 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> zakodował:

    >Inaczej.
    >Do pol roku nie ma koniecznosci zamieszczania takiego zapisu - najlepiej
    >pogoglaj

    Inaczej - do pół roku nie ma możliwości zamieszczania takiego zapisu
    (a nawet jak jest, to jest nieważny).

    A umowa na okres próbny nie może być poprzedzona umową na okres
    próbny:

    KP
    Art. 25. § 1. {(19)} Umowę o pracę zawiera się na czas nie okre?lony,
    na czas okre?lony lub na czas wykonania okre?lonej pracy. Jeżeli
    zachodzi konieczno?ć zastępstwa pracownika w czasie jego
    usprawiedliwionej nieobecno?ci w pracy, pracodawca może w tym celu
    zatrudnić innego pracownika na podstawie umowy o pracę na czas
    okre?lony, obejmuj?cy czas tej nieobecno?ci.
    § 2. Każda z umów, o których mowa w § 1, może być poprzedzona umow? o
    pracę na okres próbny, nie przekraczaj?cy 3 miesięcy.

    Oznacza to, że nie może być 2 umów na okres próbny.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 7. Data: 2004-09-29 19:35:54
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Wed, 29 Sep 2004 20:03:54 +0200, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

    > Inaczej - do pół roku nie ma możliwości zamieszczania takiego zapisu
    > (a nawet jak jest, to jest nieważny).

    Jak juz jedna z najbardziej kompetentnych osob na grupie zabrala glos w
    watku, mam pytanie na temat.
    Jesli w trakcie trwania takiej umowy pracodawca i pracownik porozumieli
    sie co do wczesniejszego jej zakonczenia, to wtedy

    a) Spisuja jakis aneks typu "Umowa zawarta w dniu, za zgoda obu stron
    zostaje rozwiazana w dniu xxxxxxx, a nie planowanym wczesniej xxxxxx"
    mniej lub bardziej prawniczo. - i sprawa zalatwiona tak, ze nikt nie moze
    sie przyczepic.
    b) Spisuja nowa umowe z faktycznymi datami przepracowanymi w miejsce
    poprzedniej, a tamta idzie do kosza.
    c) Cos innego.

    Pytanie chyba na miejscu, bo moze sie zdazyc koniecznosc wczesniejszego
    rozwiazania takiej umowy, bez trudnosci ze strony pracodawcy, ktoremu
    mozna zaproponowac prawidlowe rozwiazanie.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##

  • 8. Data: 2004-09-29 22:54:48
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 29 Sep 2004 21:35:54 +0200, krzysztofsf
    <k...@p...gazeta.pl> zakodował:

    >Jak juz jedna z najbardziej kompetentnych osob na grupie

    Przesada ;)

    >Jesli w trakcie trwania takiej umowy pracodawca i pracownik porozumieli
    >sie co do wczesniejszego jej zakonczenia, to wtedy
    [...]
    >c) Cos innego.

    Spisują "Porozumienie Stron" - coś w guście "Strony zgodnie
    oświadczają iż taka umowa, zawarta pomiędzy, dnia itd itp. ulega
    rozwiązaniu z dniem ...". Mogą być jeszcze inne ustalenia. Po takim,
    obustronnie podpisanym pisemku, na świadectwie pracy będzie, że umowa
    została rozwiązana na podstawie Art. 30. § 1. p. 1 KP.

  • 9. Data: 2004-09-29 23:14:17
    Od: krzysztofsf <k...@p...gazeta.pl>

    Dnia Thu, 30 Sep 2004 00:54:48 +0200, Kaizen <x...@c...sz> napisał:

    > Pięknego dnia Wed, 29 Sep 2004 21:35:54 +0200, krzysztofsf
    > <k...@p...gazeta.pl> zakodował:

    > Przesada ;)

    Chyba nie.

> [...]
    > obustronnie podpisanym pisemku, na świadectwie pracy będzie, że umowa
    > została rozwiązana na podstawie Art. 30. § 1. p. 1 KP.

    Dziekuje.
    Niby mala rzecz...a moze kiedys sie bardzo przydac.

    --
    pzdr. Krzysztof
    ## Szczecin - szukam pracy:##