PracaGrupypl.praca.dyskusjeRóżowe słoniki, niebieskie słoniki..... › Re: Różowe słoniki, niebieskie słoniki.....
    From: Catbert <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Różowe słoniki, niebieskie słoniki.....
    Date: Sat, 31 Jan 2004 18:58:26 +0100

    On 1/31/2004 6:19 PM, Bam wrote:
    > Witam!
    >
    > Ostatnio poszłam na rozmowę kwalifikacyjną, która jednak okazała się testem.
    > Jedno z zadań, które mną wstrząsnęło:
    >
    > "Stado liczy 1200 słoni. 1/3 jest różowa, niektóre są niebieskie, jeszcze
    > inne w niebiesko-różowe paseczki. Czy PRAWDĄ jest, że 400 słoni jest koloru
    > niebieskiego? Uzasadnij swoją odpowiedź"
    >
    > ;)))))
    > Odpowiedź powinna z tego wyniknąć prosta w miarę i szybka bo zadań było
    > sporo na 50 minut.
    > A może ktoś wie jaki jest sens tego pytania i co ono ma udowodnić?
> [...]

    Po Twojej odpowiedzi mozna ocenić, jakie metody rozwiązywania problemów
    preferujesz, czy wierzysz bezgranicznie we wszystko, co mówi przełożony,
    czy masz skłonność do ryzyka etc.

    Ja podobno mam myslenie analityczne (nie na pewno) - odpowiedziałbym tak:
    - jeżeli przyjąć, że niebieskie słonie wogóle istnieją (bo np. na taki
    kolor je pomalowano lub ubrano lub umownie nazwano) to jest za mało
    informacji, by stwierdzic ile ich jest, wiec nie da się odpowiedzieć na
    pytanie czy to prawda, czy fałsz.

    Pzdr: Catbert