PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rozmowa na Poczcie Polskiej

  • 61. Data: 2005-03-28 14:14:44
    Temat: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    vertret(at)op.pl napisał(a):

    > Znowu odwracasz i zamulasz. Ja od zawsze twierdze, że WSZEDZIE wolny rynek
    > lepiej sie sprawdzi od jego braku. Skoro twierdzisz, że nie mam racji to
    > jeszcze raz proszę o podanie jednego przykładu, gdzie wolny rynek zaszkodzi.

    Prywatyzacja wszystkich kopalń na terenie Śląska spowoduje masowe redukcje
    zatrudnienia w tychże kopalniach, łączenia i zamykania nierentownych
    przedsiębiorstw. Tak więc przybędzie duża ilość bezrobotnych, którym
    do emerytury nie brakuje wiele, ale pracy nie znajdą już nigdzie.
    Okoliczne sklepy i punkty usługowe uzależnione od tychże kopalń, również
    odczują ten stan, sporo z nich zbankrutuje, a co za tym idzie kolejni
    ludzie zostaną pozbawieni środków do życia. Po pewnym czasie w tych
    regionach również wzrośnie znacznie przestępczość, bo ludzie nie mając
    za co żyć, zaczną kraść. Ogólnie skutki społeczne takiej prywatyzacji
    i zadziałania mechanizmu wolnorynkowego byłyby dużo gorsze od obecnej
    sytuacji. I nie uważam, że obecna sytuacja jest dobra. Uważam, że to
    jest mniejsze zło.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...p

  • 62. Data: 2005-03-28 14:16:01
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrnd4g1bb.5sj.ziembor.news@harvey.domek.ziembo
    r.waw.pl
    Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL> pisze:

    > Problem prywatny <-> państwowy polega raczej na skłonności do kultywacji
    > monpoli (choć akurat monopol pocztowy powoli traci rację bytu, zwłaszcza
    > wobec utraty rynku przesyłek ekspersowych) czy relatywnie świadomego
    > ulegania naciskom "grup pracowniczych".

    Mam drobne pytanie.
    Co to znaczy "relatywnie świadome uleganie naciskom"?
    Jak słowo daję - nie rozumiem. ;))

  • 63. Data: 2005-03-28 14:26:05
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Wojciech Bańcer" <p...@p...pl> napisał w wiadomości
    >Uważam, że to jest mniejsze zło.

    Mam rozumieć, że akceptujesz dopłacanie do końca świata do takich
    rezerwatów, aby nie denerwować górników?

    vertret

  • 64. Data: 2005-03-28 14:31:08
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrnd4g3fl.gct.proteus@ender.elsat.net.pl Wojciech
    Bańcer <p...@p...pl> pisze:

    > Prywatyzacja bibliotek, szkół, wojska, policji?
    > Średnio mi się taka perspektywa podoba...
    Eeee... Dlaczego?
    Prywatne wojsko - niezła rzecz. Mogliby np. ogłosić przetarg na patrol na
    południe od Bagdadu. Albo zainwestować w wypad do strefy Gazy.
    Sprywatyzowanie policji to też niegłupie posunięcie. Jej właściciel mógłby w
    dowolnym momencie uznać, że ten biznes mu sie nie opłaca, zakończyć
    działalność, zwolnić ludzi i od następnego dnia policji nie ma!
    Tak samo ze szkołami. Dziś się uczysz, za miesiąc dyplom, a tu - plajta. I 5
    lat studiów w plecy.
    Najfajniejsze jaja widzę jednak w całkowicie sprywatyzowanej służbie
    zdrowia. Już teraz jakie numery się dzieją, a przecież to tylko przymiarki.
    Niebawem komornicy będą zajmować baseny pod obłożnie chorymi.
    No dobra, jaja sobie robię. To ponoć niezły sposób na oszołomstwo. ;)))

    Jotte

  • 65. Data: 2005-03-28 14:36:19
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    vertret(at)op.pl napisał(a):

    > Mam rozumieć, że akceptujesz dopłacanie do końca świata do takich
    > rezerwatów, aby nie denerwować górników?

    Masz rozumieć, że obecna sytuacja jest *lepsza* od tego
    co zaoferowałby wolny rynek. Kopalnie zaś mają szansę upaść
    w sposób naturalny. Wystarczy nie zatrudniać w tym przemyśle
    nowych pracowników, a starym pozwolić przejść na emeryturę.
    Problem rozwiąże się po pewnym okresie sam i w dużo łagodniejszy
    sposób niż miałoby to miejsce gdyby wepchnąć tamże ten tzw.
    wolny rynek brutalnie i bez okresu przejściowego.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 66. Data: 2005-03-28 14:40:18
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    vertret(at)op.pl napisał(a):

    > Może chociaż ty podasz mi jakiś jeden konkretny przkład, gdzie wolny rynek
    > więcej szkody narobi niż jego brak?

    We fragmencie, który łaskawie wyciąłeś zaprezentowałem Ci szereg instytucji,
    których prywatyzacja i działanie 'wolnego rynku' skończyłaby się fatalnie.
    Mógłbyś się do tych przykładów jakoś odnieść i podać jakiś argument, dla
    którego uważasz, że powinny one być objęte działalnością wolnego rynku.
    W chwili obecnej bowiem dyskusja wygląda na jednostronny monolog dramatyczny.
    Ktoś coś pisze, Ty wycinasz nie usiłując nawet polemizować, po czym
    nawijasz w kółeczko tą samą tezę.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...p

  • 67. Data: 2005-03-28 14:58:16
    Od: Ziemek Borowski <z...@Z...Waw.PL>

    Jotte na pl.praca.dyskusje:

    > Mam drobne pytanie.
    > Co to znaczy "relatywnie świadome uleganie naciskom"?
    > Jak słowo daję - nie rozumiem. ;))

    Wiesz: organizacje to nie ludzie. Często decyzje w nich wypracowywane są
    jako konsensus wielu grup. (inna sprawa że zdanie wyszło mi bez sensu,
    to fakt).

  • 68. Data: 2005-03-28 15:01:21
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:slrnd4g6ii.7kk.ziembor.news@harvey.domek.ziembo
    r.waw.pl

    > Wiesz: organizacje to nie ludzie. Często decyzje w nich wypracowywane są
    > jako konsensus wielu grup. (inna sprawa że zdanie wyszło mi bez sensu,
    Wiem. To jedna z kilku podstawowych wad demokracji - nie masz racji nawet
    jak masz rację ale nie jesteś w większości.
    Niemniej już rozumiem, co Ci chodziło.

    Jotte

  • 69. Data: 2005-03-28 15:57:26
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

> [...]
    > dowolnym momencie uznać, że ten biznes mu sie nie opłaca, zakończyć
    > działalność, zwolnić ludzi i od następnego dnia policji nie ma!

    Jak rozumiem boisz się też, że umrzesz z głodu, gdy właściciel sklepu uzna
    mu sie już nie opłaca sprzedawać chleba i przez noc zwolni ludzi i zwinie
    interes?

    > Tak samo ze szkołami. Dziś się uczysz, za miesiąc dyplom, a tu - plajta. I
    5
    > lat studiów w plecy.

    Aż dziw, że tyle ludzi uczy się na świecie w prywatnych szkołach. Samobójcy
    normalnie.

> [...]
    > Niebawem komornicy będą zajmować baseny pod obłożnie chorymi.
    > No dobra, jaja sobie robię. To ponoć niezły sposób na oszołomstwo. ;)))

    W Rosji niedawno pytali "obywateli", czy im sie demokracja podoba. Też
    twierdzili, że się nie sprawdziła.
    Jedyne przymiarki do prywatyzacji to zrobił Buzek. I tez po zrobieniu pół
    kroku "zapytano" obywateli, czy im się "wolny rynek" w opiece zdrowia
    podoba. Ponieważ klasa robotnicza nie była zadowolona, więc towarzysze z
    powrotem zaczęli się "opiekować" odcinkiem służby zdrowia.

    vertret

  • 70. Data: 2005-03-28 16:05:39
    Od: "vertret\(at\)op.pl" <vertret @ op.pl>

> [...]
    > sposób niż miałoby to miejsce gdyby wepchnąć tamże ten tzw.
    > wolny rynek brutalnie i bez okresu przejściowego.

    Masz racje, ale dałeś przykład na leczenie chorego układu, gdzie celem jest
    wolny rynek.
    Znasz jakąś dziedzine gospodarki, gdzie wskazane bedzie od początku
    wykluczenie jej spod wpływu wolnego rynku?

    vertret