PracaGrupypl.praca.dyskusje › Rezygnacja ze stażu

  • 1. Data: 2005-08-09 15:43:48
    Temat: Rezygnacja ze stażu
    Od: "Jimmy" <s...@w...pl>

    Witam serdecznie.

    Jestem na stażu ktory ma trwac do grudnia. Zaczalem od 1 szego lipca ale juz
    mam dosc.
    Pracodawca strasznie mnie wykozystuje. Kaze mi przychodzic na noc do pracy i
    w weekendy a czasami pracowac ponad kilkanascie godzin. Juz dalej tak nie
    dam rady. Czy moge zrezygnowac ze stazu? Jutro mam dzwonic do urzedu pracy
    zeby o tym porozmawiac. Czy moge poprostu przestac przychodzic i dogadac sie
    jakos z urzedem pracy ?

    prosze o rady, dziekuje

  • 2. Data: 2005-08-09 16:44:56
    Temat: Re: Rezygnacja ze stażu
    Od: "Forest" <g...@w...pl>

    ciekaw jestem czego możesz się podczas tego stażu nauczyć, masz pecha, nie ma co
    natychmiast idź z tym do urzędu pracy, ciekaw jestem co oni na to

    na twoim miejscu nie robiłbym niczego na własną rękę

  • 3. Data: 2005-08-09 18:26:47
    Od: "slavo" <s...@g...com>

    W swej wiadomości Forest naskrobał(a):
> [...]
    > co oni na to
    >
    > na twoim miejscu nie robiłbym niczego na własną rękę

    A jesli nie dogadasz sie z UP. To mozesz w kazdej chwili przerwac odbywany
    staz.
    Jedyne konsekwencje sa takie ze musisz zwrocic UP koszty badan lekarskich. W
    zaleznosci od regionu od 30 do 50 zl.

    Pozdrawiam.

    --
    Sławek
    GG: 4999454

  • 4. Data: 2005-08-09 19:11:11
    Od: cartman <""cartman\"@@@neostrada.pl">

    Jimmy napisał(a):
> [...]
    > w weekendy a czasami pracowac ponad kilkanascie godzin. Juz dalej tak nie

    hm. a jaka to praca ze musisz przychodzic na noc i w weekendy? :-)
    moze lepiej idz z tym do prokuratury :-)

  • 5. Data: 2005-08-10 06:18:42
    Od: czarny <m...@f...art.lp>

    Jimmy napisał(a):

    > prosze o rady, dziekuje

    jezeli przerwiesz staz z wlasnej winy to będziesz musiał zwrócic
    pieniądze, wszystkie jakie dostales; natomiast mozesz pogadac z
    urzędnikiem jakie są możliwości przerwania stażu jezeli pracodawca
    nadużywa swoich praw. Mozesz tez zrobić tak, że zawszesz teraz z kims
    fikcyjną umowe-zlecenie na 1 miesiac i wtedy z powodu "podjecia pracy"
    przerywasz staz nie ponoszac zadnych konsekwencji, czyli nie zwracasz
    kosztów. Z ta umowa to oczywiscie cicho-sza... bo to nie jest oficjalny
    sposób, ale Urzad Pracy nie będzie szperał, to nie w jego geście jest.
    Taka umowe oczywiscie musisz potem pokazac w Urzedzie Pracy, ze
    faktycznie ja podjąles. A czy podjales na serio, to juz sprawa miedzy
    tobą a tym, który Ci te umowe wystawil.

    Reasumujac:
    1. zapytaj urzednika jak to jest kiedy pracodawca nie wywiazuje sie z
    harmonogramu stazy i jesli tu nie bedzie pola na manerwy to
    2. fikcyjna umowa-zlecenie z kims, a jeszcze lepiej jakby to byla
    prawdziwa umowa zlecenie z jakims pracodawca, na proste prace.

    Pomysl o tym.

    --
    czarny
    [:::: zmien lp na pl :: mystique at free.art.lp ::::]

  • 6. Data: 2005-08-10 06:58:42
    Od: "slavo" <s...@g...com>

    W swej wiadomości czarny naskrobał(a):

    > jezeli przerwiesz staz z wlasnej winy to będziesz musiał zwrócic
    > pieniądze, wszystkie jakie dostales;

    Skad masz takie informacje?!
    Ja wlasnie przerywam staz i jedyne pieniadze jakie mam zwrocic to za badania
    = 30zl.

    --
    Sławek
    GG: 4999454

  • 7. Data: 2005-08-10 07:23:47
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Wed, 10 Aug 2005 08:18:42 +0200, czarny napisał(a):

    > jezeli przerwiesz staz z wlasnej winy to będziesz musiał zwrócic
    > pieniądze, wszystkie jakie dostales; natomiast mozesz pogadac z

    Bzdura...

    Trzeba zwrócił koszty organizacji stażu - a stypendium nie wchodzi w te
    koszty. Praktycznie tylko badania lekarskie.
    Jeżeli inaczej powiedzieli Ci w PUPie to mylą się i to bardzo.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 8. Data: 2005-08-10 07:40:07
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 10 Aug 2005 08:18:42 +0200, na pl.praca.dyskusje, czarny napisał(a):

    > 2. fikcyjna umowa-zlecenie z kims, a jeszcze lepiej jakby to byla
    > prawdziwa umowa zlecenie z jakims pracodawca, na proste prace.

    za umowe zlecenie trzeba bedzie odprowadzic podatki i inne duperele, poza
    tym to nie jest rozwiazanie tylko odkladanie problemu

    skoro pracodawca wykorzystuje pracownika to trzeba powiadomic odpowiednie
    organa, czyli UP i jakies kontrolne, ktorych nazwy nie pamietam, ale jak
    wpadna wieczorkiem i zobacza Cie w pracy to pracodawca bedzie mial nie lada
    problem =)

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 9. Data: 2005-08-10 09:54:59
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    >Skad masz takie informacje?!
    >Ja wlasnie przerywam staz i jedyne pieniadze jakie mam zwrocic to za badania
    >= 30zl.

    Rozumiem, że na dokumencie o tym mówiącym masz podstawę prawną? Możesz
    podać, bo ja nie mogę jej znaleźć w ustawie (Dz.U. z 2004r. Nr 99,
    poz. 1001) ani rozporządzeniu (Dz.U. z 2004r. nr 185; poz. 1912) -
    może coś przeoczyłem - jedynie co tam (ustawa) widzę to art2. pkt.3.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 10. Data: 2005-08-10 12:36:06
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl>

    @nn napisał(a):

    > Echh.... w PUPie mówią tak: zwracasz wszystkie koszty jakie ponieśli,
    > czyli stypendium tez, żeby było ciekawiej - stypendium wypłacają w
    > kwocie zdaje sie 460 zł/mies. a zwracasz 530 (stypendium+składki jakie
    > PUP odprowadził).

    No i co w tym dziwnego?[1]

    Zbyszek

    [1] Hint *wszystkie koszty*