PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie a wypowiedzenie

  • 1. Data: 2009-07-30 16:23:14
    Temat: zwolnienie lekarskie a wypowiedzenie
    Od: "Zdenio" <z...@w...pl>

    Witam.
    Bardzo ważne pytanie do znawców tematu.
    Otoż:
    Mój znajomy dostał tydzień temu wypowiedzenie (za porozumieniem stron).
    Okres wypowiedzenia wynosi 1 m. Ma zaległy nie wykorzystany urlop
    wypoczynkowy, na który został wysłany. Wiem ze okres wypowiedzenia trwa
    pelny miesiac - a wiec zakonczenie stosunku pracy nastapi na koniec
    sierpania.
    Gdzieś słyszał że jeżeli teraz dostarczy zwolnienie lekarsie to "urlop"
    zostaje przerwany. I pracodawca bedzie musiał jemu zapłacic za
    niewykorzystany urlop.

    Czy ktoś wie dokładnie czy coś takiego można zrobic? ( i jak długo można to
    ciągnąc ?).

    pozdrawiam
    Zdenio

  • 2. Data: 2009-07-30 16:48:06
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie a wypowiedzenie
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4shdm$h2r$1@achot.icm.edu.pl Zdenio <z...@w...pl>
    pisze:

    > Mój znajomy dostał tydzień temu wypowiedzenie (za porozumieniem stron).
    Kurdę, ile razy takie coś się jeszcze powtórzy??
    Co za matolstwo - wypowiedzenie za porozumieniem stron!

> [...]
    > niewykorzystany urlop.
    > Czy ktoś wie dokładnie czy coś takiego można zrobic?
    Można.

    > ( i jak długo można to ciągnąc ?).
    Do dnia rozwiązania stosunku pracy. Potem płaci ZUS.

    --
    Jotte

  • 3. Data: 2009-07-30 18:08:59
    Od: "Zdenio" <z...@w...pl>

    >W wiadomości news:h4shdm$h2r$1@achot.icm.edu.pl Zdenio <z...@w...pl>

    > Kurdę, ile razy takie coś się jeszcze powtórzy??
    > Co za matolstwo - wypowiedzenie za porozumieniem stron!
    - Przepraszam ale szukałem i jakos nie znalazłem - mało siedze na grupach
    dyskusyjnych

    > Można.
    - aby sie upewnic.
    - Jezeli kolega doniesie zwolnienie lekarskie badac na urlopie to urlop sie
    "przerwany" i po ustaniu stosunku pracy - pracodawca musi zaplacic za
    niewykorzystany urlop.
    A pytanie jaka wartosc? (za bycie na zwolnieniu larskim dostaje sie 80%
    pensji - srednia z 3 ostanich miesiecy). To wynagrodzenie za niewykorzystany
    urlop bedzie rownowartosci kwoty tej 100% czy tej 8-%?

  • 4. Data: 2009-07-30 18:16:34
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h4snjv$n9a$1@achot.icm.edu.pl Zdenio <z...@w...pl>
    pisze:

    > - Przepraszam ale szukałem i jakos nie znalazłem - mało siedze na grupach
    > dyskusyjnych
    Nie trzeba szukać.
    Wystarczy przeczytać podstawowy, zupełenie elementarny i obowiązkowy dla
    każdego pracownika i kandydata na pracownika akt prawny pt. Ustawa Kodeks
    Pracy.

    > - aby sie upewnic.
    > - Jezeli kolega doniesie zwolnienie lekarskie badac na urlopie to urlop
    > sie "przerwany" i po ustaniu stosunku pracy - pracodawca musi zaplacic
    > za niewykorzystany urlop.
    Tak.

    > A pytanie jaka wartosc? (za bycie na zwolnieniu larskim dostaje sie 80%
    > pensji - srednia z 3 ostanich miesiecy). To wynagrodzenie za
    > niewykorzystany urlop bedzie rownowartosci kwoty tej 100% czy tej 8-%?
    Wg mnie 100%.

    --
    Jotte

  • 5. Data: 2009-07-30 21:03:05
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 30 lipca 2009 (20:08:59) napisano:

    > Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał w wiadomo?ci

    > - Przepraszam ale szukałem i jakos nie znalazłem - mało siedze na grupach
    > dyskusyjnych

    To nie jest wiedza z grup dyskusyjnych, tylko absolutne podstawy
    prawa. Wypowiedzenie to nie jest porozumienie, wypowiedzenie jest
    jednostronnym oświadczeniem woli.

    Yakhub
    Staram się jak mogę. A jak nie mogę, to też się staram.

  • 6. Data: 2009-07-31 06:09:14
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 30 Jul 2009 20:16:34 +0200, Jotte napisał(a):

    > Wg mnie 100%.

    Dostanie za ten miesiac normalna pensje (80% za dni ktore przechorowal),+
    dodatkowo ekwiwalent za niewykorzystany urlop, ktory jest jakos wiecej niz
    100% tak jakos ok 120 chyba wychodzi.

    "Krok pierwszy - ustalenie wynagrodzenia miesięcznego, od którego naliczany
    będzie ekwiwalent

    Krok drugi - ustalenie ekwiwalentu ze 1 dzień urlopu

    Sumę miesięcznych wynagrodzeń należy podzielić przez specjalny współczynnik

    Krok trzeci - ustalenie ekwiwalentu za 1 godzinę urlopu

    Wynik z kroku drugiego dzielimy przez 8 (8 godzin w ciągu dnia)

    Krok czwarty - ustalenie ekwiwalentu za urlop

    Ekwiwalent za jedną godzinę urlopu mnożymy przez liczbę godzin
    niewykorzystanego przez pracownika urlopu wypoczynkowego "
    --
    marcin

  • 7. Data: 2009-07-31 09:44:56
    Od: gr <j...@w...pl>

    On 30 Lip, 18:23, "Zdenio" <z...@w...pl> wrote:
    > Witam.
    > Bardzo ważne pytanie do znawców tematu.
    > Otoż:
    > Mój znajomy dostał tydzień temu wypowiedzenie (za porozumieniem stron).

    Jak można wypowiedzieć komuś umowę o pracę za porozumieniem stron?

  • 8. Data: 2009-07-31 12:08:44
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:m3hdhaxakdv5.dlg@piki.fixed zly
    <b...@N...fm> pisze:

    > Dostanie za ten miesiac normalna pensje (80% za dni ktore przechorowal),
    To wiadomo.

    > dodatkowo ekwiwalent za niewykorzystany urlop,
    To z racji rozwiązania stosunku pracy w okolicznościach niemożności
    wykorzystania urlopu.
    Ale iech będzie, że "dodatkowo".

    > ktory jest jakos wiecej
    > niz 100% tak jakos ok 120 chyba wychodzi.
    Oparłem się na stosowaniu odpowiednio art. 172 KP.
    Tomasz Kaczanowski wyjaśnia wyższą kwotę brakiem oskładkowania.
    Nie znam się na tych kwestiach wystarczająco aby podjąć dyskusję.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2009-07-31 13:45:26
    Od: "Zdenio" <z...@w...pl>

    Użytkownik "gr" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    f.googlegroups.com...
> [...]
    > Mój znajomy dostał tydzień temu wypowiedzenie (za porozumieniem stron).

    Jak można wypowiedzieć komuś umowę o pracę za porozumieniem stron?

    przepraszam przejezyczenie - ma rozwiazanie umowy o prace za porozumieniem
    stron

  • 10. Data: 2009-07-31 14:35:19
    Od: "Nikiel ;)" <n...@O...poczta.fm>

    Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Przepraszam, mój błąd, tu nie chodzi o nieoskładkowanie, pomyliłem z
    > czymś innym, nie ważne - wyższa kwota wynika ze sposobu obliczania
    > ekwiwalentu - on jest trochę bardziej skomplikowany niz zwykłe
    > wyliczenie wynagrodzenia za urlop...

    Imo tu chodzi raczej o współczynnik przez który się dzieli podstawę
    miesięczną. Jeżeli w miesiącu jest 23 dni robocze, a podstawę
    miesięczną dzielisz przez 21.08 to lepiej wyjdzie za ekwiwalent, no
    ale w miesiącach gdzie jest 19 dni roboczych -moze wyjść gorzej.
    Tak w przypadku jak ktoś ma tylko zasadniczą bez premii miesięcznych.

    A jakby były premie to zależałoby jakie premie uzyskał w ciągu
    ostatnich 3 miesięcy (tyczy się to też np. nadgodzin, godzin nocnych i
    innych zmiennych składników).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)