PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie, a rozwiązanie umowy i pracę

  • 1. Data: 2006-09-26 11:01:48
    Temat: zwolnienie lekarskie, a rozwiązanie umowy i pracę
    Od: <f...@N...gazeta.pl>

    Takie krótkie pytanie mam - czy pracownik, który podpisał umowę o rozwiązanie
    stosunku pracy za porozumieniem stron, może mi na parę dni, przed ustaniem
    tego stosunku przynieść zwolnienie lekarskie??

  • 2. Data: 2006-09-26 11:17:54
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    <f...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > stosunku pracy za porozumieniem stron, może mi na parę dni, przed ustaniem
    > tego stosunku przynieść zwolnienie lekarskie??

    Może.
    Ale wraz z datą rozwiązania tej umowy przestaje mieć ono dla Ciebie
    jakiekolwiek znaczenie.

    N.

  • 3. Data: 2006-09-26 11:42:22
    Od: <f...@g...pl>

    Nixe <n...@f...peel> napisał(a):

    > Może.
    > Ale wraz z datą rozwiązania tej umowy przestaje mieć ono dla Ciebie
    > jakiekolwiek znaczenie.
    >
    > N.

    Tzn?? Nie muszę pracownikowi wypłacać "chorobowego"?? ZUS to zrobi??

    A nie jest to tak, że w takim układzie wiążąca nas umowa ulega przedłużeniu o
    czas trwania choroby??

  • 4. Data: 2006-09-26 12:39:41
    Od: "Nixe" <n...@f...peel>

    <f...@g...pl> napisał

    > Tzn?? Nie muszę pracownikowi wypłacać "chorobowego"?? ZUS to zrobi??

    Do czasu rozwiązania umowy to Twój obowiązek.
    Potem nie.

    > A nie jest to tak, że w takim układzie wiążąca nas umowa ulega
    przedłużeniu o
    > czas trwania choroby??

    No skąd! Z jakiej niby racji? Byłaby to zresztą doskonała okazja do nadużyć.
    Pracodawca wypowiada umowę, a pracownik, któremu to nie w smak - hop na
    zwolnienie i ma wszystko w d...e :)
    Tylko ciąża jest pod ochroną.

    N.

  • 5. Data: 2006-09-26 13:49:05
    Od: "Jackare" <j...@i...pl>

    > Tzn?? Nie muszę pracownikowi wypłacać "chorobowego"?? ZUS to zrobi??

    Tak, ZUS to robi i pracownik ma jeszcze prawo do 6 mies zasilku chorobowego
    po utracie pracy jeżeli jakiś lekarz będzie mu to zwolnienie "ciągnąć" przez
    taki okres.
    --
    Jackare

  • 6. Data: 2006-09-26 15:10:42
    Od: Aneczka <a...@g...pl>

    f...@g...pl napisał(a):
    > A nie jest to tak, że w takim układzie wiążąca nas umowa ulega przedłużeniu o
    > czas trwania choroby??

    To nie ciąża (chyba, że L4 jej dotyczy, no ale to odrębna kwestia :) ).

    --
    Pozdrówki,
    Aneczka

  • 7. Data: 2006-09-26 19:00:04
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Nixe napaskudził na ekranie:

    > <f...@g...pl> napisał

    > Do czasu rozwiązania umowy to Twój obowiązek.
    > Potem nie.

    Dokładnie. Potem musisz tylko do Zusu zanieść zwolnienie pracownika (wraz z
    zapisem: "Zapłacono do.../data/" (sobie zostaw kopię), wypełniony formularz
    Z-3, ksero świadectwa pracy pracownika, i/lub jego wcześniejsze swiadectwa
    (jak u ciebie pracował mniej niż miesiąc (wtedy z 10 lat), lub mniej niż 2
    lata (wtedy świadectwa potwierdzające min. 2 lata stażu pracy).

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 8. Data: 2006-09-26 23:05:53
    Od: "Nixe" <n...@f...pl>

    W wiadomości <news:efbtbl$cqb$1@node4.news.atman.pl>
    Nikiel ;) <n...@p...fm> pisze:

> [...]
    > (wraz z zapisem: "Zapłacono do.../data/" (sobie zostaw kopię),
    > wypełniony formularz Z-3, ksero świadectwa pracy pracownika, i/lub

    Czy (po rozwiązaniu umowy) to są jeszcze obowiązki pracodawcy, czy też leży
    to już w gestii pracownika?

    --
    Nixe

  • 9. Data: 2006-09-27 15:53:57
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Nixe napaskudził na ekranie:

    > W wiadomości <news:efbtbl$cqb$1@node4.news.atman.pl>

    > Czy (po rozwiązaniu umowy) to są jeszcze obowiązki pracodawcy, czy też
    > leży to już w gestii pracownika?

    Jeżeli zwolnienie jest w okresie trwania umowy o prace i dalej, to
    przekazanie jego wraz z Z-3 do ZUS w ciagu 7 dni nalezy do pracodawcy.
    Jeżeli zwolnienie zaczyna się już po rozwiązaniu stosunku pracy to były
    pracownik sam sobie to załatwia (oczywiście wtedy przynosi do byłego
    pracodawcy forumlarz z-3 do wypełnienia). A ksero świadectw pracy, to już
    raczej pracownika działka (z wyjątkiem tego ostatniego wystawionego przez
    pracodawcę).
    Aha i jeszcze pracownik będzie musiał podpisać oświadczenie (wzór na necie
    jest), że nie pobiera renty, emerytury, nie jest bezrobotnym itp. -> ale to
    już sam pracownik sobie załatwia (zus go wzywać będzie).