PracaGrupypl.praca.dyskusje › Studia zaoczne a staż pracy do naliczenia urlopu.

  • 1. Data: 2006-09-26 09:19:42
    Temat: Studia zaoczne a staż pracy do naliczenia urlopu.
    Od: "MK" <b...@m...zostać.com>

    Witam.

    Słyszałem ostatnio, że jeżeli w danym roku ukończy się studia dzięki którym łączny
    staż pracy pozwoli na zwiększenie wymiaru urlopu to powiuększa się on automatycznie
    w tym samym roku.
    Weźmy taki przykład : pracuję na umowę o pracę od kilku lat, od 3 lat studiuję
    zaocznie i w tym roku powinienem ukończyć studia obroną. Jeżeli tak się stanie mój
    staż pracy potrzebny do naliczania urlopu przekroczy 10 lat i zwiększy mi się wymiar
    urlopu do 26 dni. Przynajmniej teoretycznie ponieważ słyszałem różne opinioe. Mam w
    związku z tym pytanie : Czy studia zaoczne i praca jednoczesnie sumują się ??

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-09-26 09:35:00
    Od: "E. Fiedor" <e...@g...pl>

    Użytkownik "MK" <b...@m...zostać.com> napisał w wiadomości
[...]

    nie
    albo albo-
    albo wybierasz wymiar urlopu uwzględniający studia, wtedy zyskujesz wymiar
    26 dni w dwa lata pracy po zakończeniu studiów (8+2),
    albo masz 4 lata stażu pracy (niezależnie od studiów) i wtedy sumujesz z
    wymiarem urlopu z tytułu szkoły średniej (6+4).

    Ewa

    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2006-09-26 10:15:08
    Od: "MK" <b...@m...zostać.com>

[...]

    Przepraszam, ale nie do końca rozumiem te cyferki w nawiasach. Gdybyś mogła
    dokładniej je wytłumaczyć bo mam chyba problem ze
    zrozumieniem tego co czytam.

    (8+2) ==> 4 lata L.O. + 4 lata studiów + 2 lata stażu pracy po ich ukończeniu
    (6+4) ==> ???? + 4 L.O
    ////

  • 4. Data: 2006-09-26 11:32:34
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    MK wrote:

> [...]
    > co czytam.
    >
    > (8+2) ==> 4 lata L.O. + 4 lata studiów + 2 lata stażu pracy po ich

    Za skonczone studia przysluguje 8 lat wiec pozostaje kolejne 2 do
    wypracowania. Za skonczone LO przysluguje 6 lat wiec pozostaje 4 do
    wypracowania. Latka za skonczone okresy edukacji _nie_sumuja_sie_ (znaczy
    LO + Studia != 6 + 8).

    Generalnie po skonczeniu studiow bedziesz jeszcze musiala przepracowac 2
    lata. LO masz juz skonczone i od tego czasu przepracowalas juz trzy lata
    (dobrze rozumiem?) tak wiec skoro juz pracujesz od przeszlo 3 lat to masz 9
    latek. W momencie miniecia dokladnie 4 lat od daty skonczenia LO
    przyszlugujace dni urlopu skocza ci do 26.

    PS. Nie pokrecilem czegos? Niech ktos mnie i tym razem opieprzy :/...
    --
    Cezary Morga

  • 5. Data: 2006-09-26 11:54:54
    Od: "MK" <b...@m...zostać.com>

    : Generalnie po skonczeniu studiow bedziesz jeszcze musiala

    w sensie będę musiał ;)

[...]

    1. 8 lat bez różnicy jakie studia ?? (licencjat, mgr, zaoczne, dzienne)

    2. 3 lata tzn. dokładnie 33 m-ce w ciągu 3 lat (jedna 3 m-czna przerwa - brak
    zatrudnienia)

    3. Załóżmy, że rzewczywiście 6 lat za lo + 3 lata pracy i w przyszłym roku minie mi
    okres 10 lat. Czy 26 dni urlopu przysługuje mi
    od początku następnego roku, czy proporcjonalnie od miesiąca, we którym ten okres
    minie??

    4. Jak liczyć te 3 miesięczną przerwę w zatrudnieniu ?? Jest 6 lat za LO + Łącznie 4
    lata (48 miesięcy) zatrudnienia na umowęo pracę
    ??

  • 6. Data: 2006-09-26 12:42:32
    Od: "Mizar" <mizar_nt@_usuń_wp.pl>

    Użytkownik "Cezary Morga" <c...@d...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przyszlugujace dni urlopu skocza ci do 26.
    >
    > PS. Nie pokrecilem czegos? Niech ktos mnie i tym razem opieprzy :/...

    A nie jest tak że za LO masz 4 lata?? a nie 6?? bo mi się cos tak zdaje.

  • 7. Data: 2006-09-26 13:46:40
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    Mizar wrote:

    > A nie jest tak że za LO masz 4 lata?? a nie 6?? bo mi się cos tak zdaje.

    Eee... fakt. Zasugerowalem sie wypowiedzia Ewy Fiedor.

    Art. 155. § 1. Do okresu pracy, od którego zależy wymiar urlopu, wlicza się
    z tytułu ukończenia (...)
    4) średniej szkoły ogólnokształcącej - 4 lata,
    5) szkoły policealnej - 6 lat,
    6) szkoły wyższej - 8 lat.

    --
    Cezary Morga

  • 8. Data: 2006-09-26 13:51:52
    Od: Cezary Morga <c...@d...pl>

    MK wrote:

    > : Generalnie po skonczeniu studiow bedziesz jeszcze musiala
    >
    > w sensie będę musiał ;)

    Pardon...

    > 1. 8 lat bez różnicy jakie studia ?? (licencjat, mgr, zaoczne, dzienne)

    KP twierdzi, ze "szkoły wyższej - 8 lat."
    O szczegoly trzeba pytac kogos z HR - ja sie na tym nie znam :)

> [...]
    > minie mi okres 10 lat. Czy 26 dni urlopu przysługuje mi od początku
    > następnego roku, czy proporcjonalnie od miesiąca, we którym ten okres

    Hmm... ktos kiedys chyba tutaj pisal, ze od miesiaca ale glowy nie dam. Co
    do tych 6 lat - moj blad, jest to 4 lata wiec bardziej oplaca sie liczyc od
    studiow :)

    > 4. Jak liczyć te 3 miesięczną przerwę w zatrudnieniu ?? Jest 6 lat za LO +
    > Łącznie 4 lata (48 miesięcy) zatrudnienia na umowęo pracę ??

    -> do kogos z HR

    --
    Cezary Morga

  • 9. Data: 2006-09-26 19:08:56
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Cezary Morga napaskudził na ekranie:

    > KP twierdzi, ze "szkoły wyższej - 8 lat."
    > O szczegoly trzeba pytac kogos z HR - ja sie na tym nie znam :)

    Tak. Bez względu na to czy to licencjat czy magister. Liczy się 8 lat.
    Wyższe wykształcenie musi być potwierdzone dyplomem.

    Od daty kiedy minie ci te 10 lat przysługują ci dodatkowe 6 dni (w całości,
    chyba że masz umowę terminową, to wtedy wyjdzie proporcjonalnie - wymiar
    ulropu jest wtedy liczony na dzień rozwiazania umowy o prace, czyli jeżeli
    już nabędzie prawo do 26 dni to proporcjonalnie od tych 26).

    Liczy się staż pracy (przepracowany) - dni, miesiace, lata (na internecie
    sią kalkulatory (zsumuj sobie czas trwania twoich umów o pracę). Jeżeli w
    tym samym czasie studiowałaś i pracowałaś, to do stażu liczy się albo
    studia (8lat), albo twoja praca -> w zależnosci od tego co jest
    korzystniejsze dla pracownika.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)