PracaGrupypl.praca.dyskusje › zwolnienie lekarskie

  • 1. Data: 2005-02-10 18:33:36
    Temat: zwolnienie lekarskie
    Od: "Seba" <s...@g...pl>

    witam,

    Jestem na zwolnieniu lekarskim od 28-go grudnia 2004, pensje mamy placona
    10-go kazdego miesiaca za mies. poprzedni.
    Sprawdzilem teraz stan konta i widze ze pensja nie wplynela (nigdy wczesniej
    tak nie bylo), czy chodzi o to ze za styczen zaplaci mi ZUS ?

    Pozdrawiam
    Sebastian

  • 2. Data: 2005-02-10 18:46:40
    Temat: Re: zwolnienie lekarskie
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Pewnego słonecznego/deszczowego dnia Seba <s...@g...pl>
    wystukał[a]:
> [...]
    > Sprawdzilem teraz stan konta i widze ze pensja nie wplynela (nigdy
    > wczesniej tak nie bylo), czy chodzi o to ze za styczen zaplaci mi

    Nie, w twoim przypadku to najprawdopodobniej pracodawaca nadal płaci
    wyn. chorobowe.
    Wyn. takie wypłacane jest ze środków pracodawcy przez pierwsze 33 dni
    choroby, potem płaci ZUS zasiłek chorobowy (ale przez pracodawcę - który
    rozlicza to sobie płacąc mniej za składki do ZUS-u).

    Jeżeli na dzień 31 grudnia 2004 r. nadal dostawałeś wyn. chorobowe to
    niejako od początku roku limit się 'wykasował' i pracodawca znowu musi
    płacić za pierwsze 33 dni (ale już nowego roku).

    A co do braku pieniędzy, może pracodawca za późno przelewy zrobił.

    Pozdrawiam
    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-02-10 19:39:44
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Seba" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Jestem na zwolnieniu lekarskim od 28-go grudnia 2004, .......

    Czy to jest pierwsze Twoje zwolnienie lekarskie w 2004 r.? Jeżeli nie,
    to podaj okresy wszystkich zwolnień lekarskich w 2004 r., a jeżeli
    byłeś chory na przełomie 2003/2004, to nawet z 2003 r. Dopiero wtedy
    będzie można określić, czy przysługuje Ci wynagrodzenie chorobowe czy
    zasiłek chorobowy.

    wa

  • 4. Data: 2005-02-10 19:47:54
    Od: "Seba" <s...@g...pl>

    ostatnie zwolnienie lek. miałem w 2002r. (2 tyg.)

  • 5. Data: 2005-02-10 21:14:42
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    > ostatnie zwolnienie lek. miałem w 2002r. (2 tyg.)

    W takim razie, jeżeli jesteś pracownikiem (np. zatrudnionym na
    podstawie umowy o pracę), za okres 28.12.2004 - 02.02.2005 przysługuje
    wynagrodzenie chorobowe (finansowane przez pracodawcę), od 03.02.2005
    zasiłek chorobowy (finansowany przez ZUS).

    wa

  • 6. Data: 2005-02-11 08:45:16
    Od: emati <a...@n...wp.pl>

    Nikiel ;-) napisał(a):
    ciach
> [...]
    > niejako od początku roku limit się 'wykasował' i pracodawca znowu musi
    > płacić za pierwsze 33 dni (ale już nowego roku).

    a nie jest tak że jak jest ciągłość choroby na przełomie roku to limit
    się nie kasuje? -bo coś mi się widzi że tak właśnie jest....

  • 7. Data: 2005-02-11 08:52:08
    Od: emati <a...@n...wp.pl>

    emati napisał(a):

    > a nie jest tak że jak jest ciągłość choroby na przełomie roku to limit
    > się nie kasuje? -bo coś mi się widzi że tak właśnie jest....

    sam sobie odpowiem: nie jest tak, własnie sprawdziłem.... :-(

  • 8. Data: 2005-02-11 13:05:25
    Od: "Shady" <s...@p...nospam.fm>

    Apropo, nie chce zakładać nowego wątku wiec zapytam tutaj:
    W jakim terminie od złożenia pierwszego L4 wypłaca kase ZUS? Po jakim
    okresie zwolnienia mozna liczyć ze łaskawie przeleją kase?